Smartphone Krijg nieuwe smartphone Samsung maar niet geinstalleerd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
De smartphone van mijn wederhelft diende vervangen te worden. Gisteren een nieuwe Samsung A12 gekocht en begonnen met in te stellen. Wat een ellende is dat. Als senioren is het niet altijd makkelijk om alles te doen wat jongeren blijkbaar wel kunnen als een fluitje van een cent. Ik heb enkele vragen :
- ik kan wel telefoneren maar internet instellen lukt niet
- wij gebruikten beiden een agenda van Google, wat handig was met zijn kleuren. Ik krijg de nieuwe agenda niet geinstalleerd. Ik was het gmaildres van mijn vrouw vergeten (dit wordt nooit gebruikt, daarom) Ik heb dan maar een nieuw gmailadres voor haar aangemaakt en dat gebruikt. Ondertussen het "oude" gmailadres teruggevonden en mijn vraag is nu of ik het oude terug kan gebruiken om de installatie verder te proberen. Moet ik in de nieuwe smartphone een gmaioladres invoeren, en zo ja, kan ik dat alsnog wijzigen?

Doffe ellende is het
Zou iemand ons kunnen helpen a.u.b.,
 
Samsung bezit tools om een backup van een oud toestel naar een nieuwe over te hevelen naar het nieuwe toestel, zodat het niet manueel hoeft te gebeuren.

vroeger heette dit ' Kies ' tegenwoordig ' Smart Switch '.

Smart Switch:


niet tegenstaande de download van een Engelstalige site is is het eind resultaat in het Nederlands:

1624438473899.png


helaas kan ik je niet verder helpen ... Iphone-gebruiker.
met je google account kan je ook veel bereiken, dit laat ik over aan de mensen met kennis over Android.

algemene werkwijze: oud toestel instellingen overzetten met tool naar pc, afkoppelen oud toestel. nieuw toestel oude instellingen laden in nieuw toestel ....
 
@wivy Ik denk dat dit prima kan werken voor gegevens, data, bestanden ... maar het probleem van TS situeert zich op het vlak van instellingen, configuratie van het nieuwe toestel.
 
Ik ben wel een Android gebruiker, maar dan weer een leek op het vlak van de licht afwijkende OEM-versie van Android die Samsung hanteert. Ben een OnePlus gebruiker...
Maar er moeten hier zeker Samsung gebruikers op het forum zijn ...
 
De smartphone van mijn wederhelft diende vervangen te worden. Gisteren een nieuwe Samsung A12 gekocht en begonnen met in te stellen. Wat een ellende is dat. Als senioren is het niet altijd makkelijk om alles te doen wat jongeren blijkbaar wel kunnen als een fluitje van een cent. Ik heb enkele vragen :
- ik kan wel telefoneren maar internet instellen lukt niet
- wij gebruikten beiden een agenda van Google, wat handig was met zijn kleuren. Ik krijg de nieuwe agenda niet geinstalleerd. Ik was het gmaildres van mijn vrouw vergeten (dit wordt nooit gebruikt, daarom) Ik heb dan maar een nieuw gmailadres voor haar aangemaakt en dat gebruikt. Ondertussen het "oude" gmailadres teruggevonden en mijn vraag is nu of ik het oude terug kan gebruiken om de installatie verder te proberen. Moet ik in de nieuwe smartphone een gmaioladres invoeren, en zo ja, kan ik dat alsnog wijzigen?

Doffe ellende is het
Zou iemand ons kunnen helpen a.u.b.,

Je kan altijd de fabriekstoestand terugzetten en dan met het juiste emailadres beginnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
@Andre Vb Probeer je het onnodig quoten van vorige posts en zeker van zo'n grote lappen tekst aub. tot het minimum te beperken, aub ?
Dit is zeer hinderlijk voor het lezen van iedereen die daarna komt. Bedankt voor je aandacht hiervoor.
 
Als TS toch niet van plan is om het nieuwe aangemaakte mail adres te gebruiken, zou ik opteren om terug naar fabrieksinstellingen te gaan en compleet van 0 te her starten. Zet u op u gemak, loopt het op het gemakje door. Zorg voor alle accounts en wachtwoorden bij de hand te hebben. Die kies of Smart Switch is iets wat je waarschijnlijk kan gebruiken. maar ik ken het niet. Raad ook nooit dit merk aan als kenner.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan