Beeld Kleur ingegescande foto’s verbeteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

diaxx

Steunend lid
Vip Lid
Ben begonnen om mij oude dia’s in te scannen maar de kleuren zijn ”wat” veranderd. Mijn vraag is ofdat er iemand ondervinding mee heeft. Ben geen fotodeskundige, dus zoek ik iets klein om de foto’s wat te verbeteren.
 
Zoiets valt of staat met de kwaliteit van de scanner en uiteraard de kwaliteit van de foto's die je gescand hebt. Een slechte foto zal na scannen niet beter zijn.
Zijn de scan's niet best zal het nooit en te nimmer goed worden, ook niet als je daar een bewerkingsprogramma op los laat.
Veel fotobewerkingsprogramma's beschikken wel over mogelijkheden om een foto te verbeteren en soms lukt zoiets ook wel aardig. Zeker bij verkeerde belichtingsinstellingen of rode ogen en krasjes wegwerken..

Movavi Photo Editor gebruik ik soms zelf om als ik eens een foto heb gemaakt die ik niet weg wil gooien maar een verkeerde belichting heeft. Het is niet gratis maar het werkt simpel en eenvoudig. Je kunt er ook bijvoorbeeld voorwerpen mee weg toveren wat soms wel eens handig kan zijn. En ruis verwijderen van bijvoorbeeld een scan, maar verwacht hier geen 100% kwaliteit van als het een kleuren scan is. Bij een zwart-wit scan zijn de resultaten vaak beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan