Status
Niet open voor verdere reacties.

Wisperbird

Steunend lid
Vip Lid
Als ik upgrade van uit Win 7, dan blijft mijn taakbalk doorzichtig en met de kleur die ik wil.
Dus ergens in het register moet te vinden zijn hoe hij doet.
Taakbalk Win7 to 10.jpg

Als ik Win 10 nieuw installeer kan ik met geen mogelijkheid de kleur van de taakbalk aanpassen.
Ik kan een accentkleur kiezen, maar dat wil ik niet.
Taakbalk 10.jpg
Zelf een kleur kiezen is er niet meer bij.

Wie weet raad.
Mag in register zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ga eens via start naar instellingen en kies dan persoonlijke instellingen en klik op daar kleuren
als het goed is kan je dat daar aan of uitzetten
als je die acentkleur op uit zet komt er een kleurkeuze scherm


er zijn ook thema's die hun eigen kleur kiezen dus dus dat ligt eraan welke je hebt

1100Knipsel.jpg

180Knipsel.JPG
 
Opgelost

Opgelost

@ zapatha,

Dat is de standaard kleur aanpassing, daar lukt het echt niet !!!
Daar kun je alleen de accentkleur kiezen, doet wel iets maar dat stond in mijn vraag "DAT WIL IK NIET"

Opgelost.

Heb het thema in de eerste variant opgeslagen voor delen, en kon hem toen in de 2e PC gewoon aanklikken.

Dus waar het staat weet ik niet, maar is eenvoudig over te zetten.
 
In Windows 7 staan de kleuren in het register ergens bij HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/colours
Even zoeken welke voor de taakbalk is en misschien is dit voor Windows 10 ook daar te vinden.
 
a oei ik had van een tweede pc niks gelezen als ik accentkleur op uit zet kan ik kiezen uit 48 kleuren
dat is voldoende voor mij ik las bij jou
"Als ik Win 10 nieuw installeer kan ik met geen mogelijkheid de kleur van de taakbalk aanpassen"
dus dacht jawel vandaar mij reactie

maar fijn dat het jou gelukt is (y)
 
a oei ik had van een tweede pc niks gelezen als ik accentkleur op uit zet kan ik kiezen uit 48 kleuren
dat is voldoende voor mij ik las bij jou
"Als ik Win 10 nieuw installeer kan ik met geen mogelijkheid de kleur van de taakbalk aanpassen"
dus dacht jawel vandaar mij reactie

maar fijn dat het jou gelukt is (y)

Je hebt helemaal gelijk, maar het is toch gek dat de kleur van de taakbalk (niet de accentkleur) pas veranderd als je
Start, Taakbalk en actiecentrum doorzichtig maken Uit zet.
 
als ik hier alleen accent kleur op uit zet kan ik alle kleuren kiezen ook met doorzichtig maken op aan
als ik dan de doorzichtig niet wil kan ik hem nog op uit zetten en blijft de kleur die ik gekozen heb maar dan ondoorzichtig
dus waarom jij die eerst moet uitzetten weet ik niet
maar oke grootste probleem is opgelost (y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan