klavier inbouwen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Beste ,
ik heb een laptopje van ongeveer 5 jaar (packard bell EasyNote E6310) .
Daar ik niet veel meer dan surf en mail met mijn laptop is hij eigenlijk nog goed .
Ik heb nog nooit een kla4 ingebouwd in een laptop , kan er iemand mij helpen met hoe ik daar het beste aan begin.
Ben niet bang om te schroeven hoor , heb trouwens al mijn beeldscherm onder handen genomen omdat het backligt was uitgevallen.
thx op voorhand , uitgebreider ga ik het niet schrijven met 4 toetsen uit mijn kla4 is het niet makkelijk op te tijpen.
 
Ik heb de cd rom van XP erin gestoken , hij begint te draaien , maar doet verder niets.
Hij kwam wel niet tot het punt dat hij trachte te booten van cd rom station , bleef staan op het scherm waar ik op F2 of F8 kan kiezen , maar verder ging hij niet , toen de cd rom erin stak kwamen er wel allemaal zwarte strepen op mijn scherm , maar verder deed de laptop niets . Het punt dat ik gisteren kreeg met die foutmeldingen kreeg ik nu niet , maar deed dus niets ook.
Ik hoop dat mijn laptopje nu niet helemaal naar de vaantjes is , want geld voor een andere is er niet .

ga er eens mee naar een computer winkel want volgens mij is dit niet simpel op te lossen ik heb ook weleens zulke problemen gehad
 
Heb je je bios ingesteld om te starten van cd? ik geloof dat daar het probleem zit.
De foutmelding was omdat de tijd in je windows xp later is dan de tijd van je bios na die reset (die echter volstrekt overbodig is).
En nu blijf je met een zwart scherm zitten omdat windows niet kan starten (maar dat ligt niet aan het klokje).
Wat een mogelijkheid is van het niet meer starten is dat er een sataschijfje in de laptop zi, maar dat de satacontroller standaard (door de reset) disabled ofwel uitgeschakeld staat.
Maar dat is van later zortg.
Kijk eerst of cd op de eerste plaats staat in de opstartvolgorde, en na opstart van de cd kijk je of windows setup de harde schijf kan vinden (deze kan defect zijn, of uitgeschakld via eventuele satasettings in je bios).
Word de schijf gevonden, probeer dan een repair van XP te doen.
Indien dit niet het geval is laat dan even weten hoe ver je geraakt.
En kijk eens in je boekje welke schijf je aan boord hebt, en in je bios welke schijf daar word vermeld.
 
Laatst bewerkt:
Heb je je bios ingesteld om te starten van cd? ik geloof dat daar het probleem zit.
De foutmelding was omdat de tijd in je windows xp later is dan de tijd van je bios na die reset (die echter volstrekt overbodig is).
En nu blijf je met een zwart scherm zitten omdat windows niet kan starten (maar dat ligt niet aan het klokje).
Wat een mogelijkheid is van het niet meer starten is dat er een sataschijfje in de laptop zi, maar dat de satacontroller standaard (door de reset) disabled ofwel uitgeschakeld staat.
Maar dat is van later zortg.
Kijk eerst of cd op de eerste plaats staat in de opstartvolgorde, en na opstart van de cd kijk je of windows setup de harde schijf kan vinden (deze kan defect zijn, of uitgeschakld via eventuele satasettings in je bios).
Word de schijf gevonden, probeer dan een repair van XP te doen.
Indien dit niet het geval is laat dan even weten hoe ver je geraakt.
En kijk eens in je boekje welke schijf je aan boord hebt, en in je bios welke schijf daar word vermeld.

mocht dit niet het probleem zijn dan is volgens mij je baterij in je laptop kapot
 
Dat kleine batterijtje in de laptop is zeker niet stuk , de grote batterij waarmee je je laptop kan doen draaien is al ruim een jaar uit de laptop omdat ze stuk is en al die tijd heeft hij zonder problemen gedraaid .
Ik kan soms tot in de bios geraken, maar niet altijd . Het gebeurt dat hij al vast is gelopen voordat ik in de bios geraak , soms geraak ik er wel in en loopt hij vast terwijl ik in bios ben en soms kan ik een hele tijd bezig zijn , maar opstarten doet hij nimmer meer. Wat ik ook raar vind is , dat het lichtje van mijn HD altijd blijft branden ook al doet hij helemaal niets meer. Ik vrees echter dat er onherstelbare schade is opgelopen bij de eerste crash .
 
Harddisk kan defect zijn. misschien geef je hier het antwoord op de melding dat er iets corrupt is. Koppel die los, en zeker cd- of dvdstations ook los.
Al wat niet nodig is los en dan testen.
Zelfs zinder ram moet je 9 op 10 nog in je bios kunnen.
De levensduur van een schijf in laptop is 4 a 5 jaar, dat is ook ongeveer de leeftijd van je laptop.
Als je in je bios raakt, dan instellen om van cd te starten en laat de setup van xp maar lopen, tot hij zegt dat er geen schijf gevonden is.
Zo weet je al dat de rest in orde is, en je er met een nieuwe schijf waarschijnlijk uit raakt.
 
Ik heb dus gedaan zoals gevraagd en de HD en cd rom station eruit gehaald en in bios trachten te gaan.
De eerste keer lukte het me niet om in bios te gaan , liep weer vast.
Dan nog maar eens geprobeerd en ja hoor ik kon in bios en alles aanpassen .
Ik heb first boot cd rom genomen second boot HD en daarna floppy , maar er steekt geen floppy drive in en dan als laatste heb ik via lan of zo gezet , er is bij de 4 combinaties geen enkele hetzelfde om fouten te voorkomen natuurlijk.
dan getracht te booten gelijk je vertelde met enkel het cd rom station erin met boot cd van XP en ja hoor er kwam piep en de cd rom begon te draaien tot op een gegeven moment dat hij merkte dat er geen HD in stak.
Wil dat dan zeggen dat mijn HD stuk is en ik er met een nieuwe erin te stoppen mijn laptopje terug kan gaan gebruiken ?
Dat zou inderdaad het goedkoopste zijn natuurlijk.
Ik dank bij deze idereen die mij op weg heeft geholpen en nog steeds mij helpt.
 
Misschien eens proberen in andere computer de schijf opnieuw te partitioneren en formatteren. Mogelijks lukt het om nog verder te testen met de schijf. Dan ben je heel zeker dat als ze opnieuw geformatteerd werd en terug ingezet, als dan de problemen weg zijn, is het zeker de schijf. Zou dan in de eerste plaats de schijf vervangen.
 
Ik heb mijn laptop binnen gebracht bij de pc dokter , hij is dus niet echt gebaat met verkoop van een nieuwe laptop , omdat dit niet heeft.
Dus denk ik dat ik bij zo iemand een objectiever resultaat krijg dan in een pc winkel , waar verkoop voorop staat .
Hij denkt ook dat de HD het gewoon begeven heeft en gaat er een nieuwe in stoppen en proberen , lukt het niet met een nieuwe HD kijkt hij verder en houd ons dan op de hoogte in verband met het kostenplaatje . Dus nu hopen dat het enkel de HD is die stuk is , dan ben ik met max 100 euro vanaf .
 
Ik heb mijn laptop binnen gebracht bij de pc dokter , hij is dus niet echt gebaat met verkoop van een nieuwe laptop , omdat dit niet heeft.
Dus denk ik dat ik bij zo iemand een objectiever resultaat krijg dan in een pc winkel , waar verkoop voorop staat .
Hij denkt ook dat de HD het gewoon begeven heeft en gaat er een nieuwe in stoppen en proberen , lukt het niet met een nieuwe HD kijkt hij verder en houd ons dan op de hoogte in verband met het kostenplaatje . Dus nu hopen dat het enkel de HD is die stuk is , dan ben ik met max 100 euro vanaf .

Welke winkel bouwt nog een recente laptop-harddisk in voor max 100€??????
 
Iemand die nog niet lang geleden zelfstandig is begonnen in Ieper , we hebben daar de pc van mijn vrouw laten configureren , hebben daar ook de externe HD gekocht die op de pc van mijn vrouw is aangesloten . De HD kost 65 euro en de rest is werk. De HD is van 160 GB
 
Iemand die nog niet lang geleden zelfstandig is begonnen in Ieper , we hebben daar de pc van mijn vrouw laten configureren , hebben daar ook de externe HD gekocht die op de pc van mijn vrouw is aangesloten . De HD kost 65 euro en de rest is werk. De HD is van 160 GB

Dan moet ik zeggen "Dit is een koopje". Daar mag je gerust het adres van doorgeven.
 
Mik , ik weet niet of je mijn pm gehad hebt ? Ik vermoed van wel , heb niets speciaals ondervonden toen ik het je stuurde.
Geert die mijn pc hersteld heeft heeft mijn vrouw gebeld om te zeggen dat hij klaar is , het was mijn harde schijf helemaal niet , die is nog in orde . Het was een latje ram die kuren had . Dat een latje ram zo een ellende met zich mee kon brengen had ik ook niet gedacht . Maar hij zou hersteld zijn . Ik kan er nu wel niet om gaan , omdat mijn vrouw ziek te bed ligt en ik dus op de kindjes moet passen . Vind dit ook niet zo heel erg , want nu heb ik haar pc om mijn ding te kunnen doen he .
 
Mik , ik weet niet of je mijn pm gehad hebt ? Ik vermoed van wel , heb niets speciaals ondervonden toen ik het je stuurde.
Geert die mijn pc hersteld heeft heeft mijn vrouw gebeld om te zeggen dat hij klaar is , het was mijn harde schijf helemaal niet , die is nog in orde . Het was een latje ram die kuren had . Dat een latje ram zo een ellende met zich mee kon brengen had ik ook niet gedacht . Maar hij zou hersteld zijn . Ik kan er nu wel niet om gaan , omdat mijn vrouw ziek te bed ligt en ik dus op de kindjes moet passen . Vind dit ook niet zo heel erg , want nu heb ik haar pc om mijn ding te kunnen doen he .

Heb inderdaad de mail gekregen. Moet zeggen de persoon die Uw laptop herstelde is zeker te betrouwen. Meestal zou het verdikt luiden dat zowel harde schijf als ram defect waren. Hoop dat ge er nog veel plezier aan beleefd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan