klavier inbouwen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Beste ,
ik heb een laptopje van ongeveer 5 jaar (packard bell EasyNote E6310) .
Daar ik niet veel meer dan surf en mail met mijn laptop is hij eigenlijk nog goed .
Ik heb nog nooit een kla4 ingebouwd in een laptop , kan er iemand mij helpen met hoe ik daar het beste aan begin.
Ben niet bang om te schroeven hoor , heb trouwens al mijn beeldscherm onder handen genomen omdat het backligt was uitgevallen.
thx op voorhand , uitgebreider ga ik het niet schrijven met 4 toetsen uit mijn kla4 is het niet makkelijk op te tijpen.
 
Een notebook toetsenbord vervangen
Een defect toetsenbord hoeft niet direct het einde te betekenen van uw laptop computer. Het geïntegreerde keyboard is relatief eenvoudig te vervangen. Veel gebruikers ervaren dat ze dit klusje zelf kunnen klaren; er is weinig technische kennis of speciaal gereedschap nodig om het keyboard te demonteren en te monteren.
Vaak treft u onderop uw laptop enkele schroeven aan die gemarkeerd zijn met een 'K' of een keyboard-icoontje. Draait u deze los, dan kunt u het toetsenbord losnemen. Bij andere keyboards dient u enkele lipjes tussen de toetsen te verschuiven.

Bij sommige laptops zitten er tussen de toetsen ook schroeven om het los te kaken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thx Rudi voor de snelle reactie .
Ik heb op het net een tweedehands kla4 op de kop kunnen tikken en ik was er al uit dat ik het zelf ging doen , alleen wist/weet ik nog niet hoe ik daar het beste aan begin. Ik heb mijn laptop goed gecontroleerd en ik zie nergens "K" staan of een keyboard tekentje . Zijn er nog zaken waar ik het beste op let ? Thx bij voorbaat
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een packard bell van 2009, tussen de toetsen zitten geen vijsjes, en de onderkant is er volledig af geweest.
Ook daar kon ik niets zien, bij dit exemplaar moet denk ik het moederbord er uit om langs onder het toetsenbord te kunnen vervangen.
De kabel van de voedingsaansluiting zit hier in de bodem verankerd en met een stekker op het moederbord (lengte vrije kabel is ca 5 cm, deze houd alles bij elkaar en maakt het zeer moeilijk de bodem te demonteren.
Ook de plastic kapjes van de scharnieren moesten er af geklikt om de bodem vrij te krijgen.

2 jaar terug demonteerde ik een packard bell die toen reeds buiten garantie was (die zou nu meer dan 4 jaar geweest zijn)
Het toetsenbord hing ook vast aan het moederbord met een soort ribloze ribbon, van de soort die je niet meer in het gluifje kan steken wanneer je hem los trekt.
Veel detail weet ik niet meer over die laptop.
Een eenvoudig te 'opereren' packard bell heb ik nog niet gezien.
Typerend voor het merk lijkt me.
Volgens mij moet je de bodem eerst demonteren.
 
Laatst bewerkt:
Aan de bovenkant zitten geen vijsjes , dus moet alles van langs de onderkant gebeuren lijkt mij . Als ik de foto van het toetsenbord zie dat ik gekocht heb , zit het vast met een paar vijsjes van langs boven , maar die zie je niet , de behuizing komt ervoor . Ik zal mijne laptop pas openschroeven als ik het onderdeel echt in handen heb . Tot zolang moet het maar gelijk het nu is. Ik verwacht wel wat problemen , want alles is zo fijn he aan een laptop . Die kapjes van de scharnieren moeten volgens ik het al bekeken heb niet af , want die steken onder de behuizing vast .
 
Op de mijne hielden die de bodem vast.
Het is een boobytrapp
Als je de bodem hier eerst los trekt breekt het randje waarmee de kapjes vastklikken af en dan kan je die niet meer vast zetten.
Op de oude packard was het ook zo dat 1 kapje niet erg goed meer vast klikte, juist omdat ik het niet goed deed.
Neem best eens contact op met de verkoper van die keyboard, packard is zeer veraderlijk.
Ook is het zo dat de 2 schroefjes die het scherm vast houden eveneens er uit moeten om de bodem hier los te maken.
Bij het omdraaien van mijn laptop moet ik dan opletten dat het scherm er niet uit valt, dan zijn die contacten ook om zeep als ze los gerukt worden.
je moet er extreem behoedzaam mee omgaan.
Hoe de behuizing bovenaan los moet kan ik niet zeggen, de laptop hier is 8 mand, zo ver durf ik er nu nog niet in te gaan.
Ik kan alleen maar zeggen zeer voorzichtig te zijn met dit merk wanneer je demonteerd.
 
Ik heb mijn scherm al open gemaakt omdat mijn backlight niet meer functioneerde ( al van sinds ik hem heb flikkderde mijn scherm , hij is 3 keer binnen geweest voor herstelling , echter geen enkele keer heeft het iets uitgehaald . Nu is hij uit garantie en dus riskeerde ik me zelf . Er zat een kabeltje niet helemaal vast geklikt en dat was mijn probleem . Mijn scherm zelf zat zelf nog wel vast hoor , dat zat met nog een aantal schroefjes vast op het deksel van de laptop . Dus zo'n vaart loopt het niet met mijn laptop . Ik heb vernomen van de verkoper dat ik de onderkant van mijn laptop ( de diepliggende schroeven) moet los schroeven en dat ik dan de behuizing los kan maken , dan moet ik mijn kla4 met een paar schroefjes losmaken en de flatcable uit mijn moederbord trekken(voorzichtig natuurlijk) , verwisselen van kla4 , eerst de flatcable inpluggen en mijn kla4 vastschroeven , de behuizing er terug op zetten en de schroeven onderaan weer vast zetten . Zo simpel zou het gaan volgens diegene die mij het kla4 verkoopt . Als ik ooit nog eens en nieuwe laptop koop word het zeker en vast nooit nog een packard bell . Mijn eerste laptop was een acer en die vond ik in ieder geval veel beter als deze .
 
Ik had mij verkeerd uitgedrukt.
De stiftjes van het deksel/scherm, dus het geheel zitten hier vast met 2 schroefjes die dwars door de bodemplaat gaan.
Die moeten er uit om de omderkant los te maken.
Het hele deksel is dan los, net op het moment je de laptop wil omdraaien om de bodem verder los te maken, met het risico dat heel het deksel los komt.
Ook gevaarlijk voor de vergrendeling van het deksel aan de andere kant.
Dat bedoelde ik in mijn vorige schrijven.
De kwaliteit van packard bell is zeer veel voruit gegaan in vergelijking met de laptop die ik een paar jaar terug opereerde, en dat was er een van 1200 euro (kassa ticketje zat nog in de draagtas).
Deze die ik nu gebruik staat bij mijn vrouw op het werk nog geen 400 euro, om maar te zeggen dat het niet altijd het duurste moet zijn.
Nou, ik hoop dat het je lukt.
Laat in elk geval nog iets weten tegen dat mijn toetsenbord versleten is dat ik het dan ook weet.
 
Ik laat zeker iets weten , daar mag je van op aan . Echter ga je nog een beetje geduld moeten hebben , net als ik . Ik heb vernomen dat mijn vrouw het kla4 nog niet heeft betaald en vandaag zal het er zeker niet van komen ,dus ten vroegste zal ze morgen het geld overschrijven . Dan duurt het nog 3 dagen voor die persoon mijn geld op zijn rekening ziet staan . Dan duurt het nog op z'n minst 2à3 dagen voor het hier is , tegen dan zijn we halfweg volgende week . Dan moet ik terug werken en zal ik zeker geen tijd hebben om dit klusje te klaren . Dus ten vroegste zal het voor volgend weekend zijn (als we niet moeten gaan nieuwjaren tenminste ) . Als we volgend weekend moeten gaan nieuwjaren (wat wel reëel is ) zal het voor nog eens een week later zijn . Je denkt misschien wel , weet je niet waar en wanneer je ergens naartoe moet , wel nee . Mijn vrouw zegt me dat maar een paar dagen op voorhand , anders vergeet ik dat anders toch maar .
 
Beste medeforummers , ik heb slecht nieuws mee te delen.
Mijn laptop heeft het helemaal begeven , gelukkig was het kla4 nog niet opgestuurd , nu flink sparen voor een andere .Al gaat dit een eeuwigheid duren.
Of misschien hier iemand die mij een oude nog bruikbare laptop gratis kan aan de hand doen. We zitten momenteel in een financiele crisis door de crisis en een paar andere tegenslagen de laatste tijd
 
Beste medeforummers , ik heb slecht nieuws mee te delen.
Mijn laptop heeft het helemaal begeven , gelukkig was het kla4 nog niet opgestuurd , nu flink sparen voor een andere .Al gaat dit een eeuwigheid duren.
Of misschien hier iemand die mij een oude nog bruikbare laptop gratis kan aan de hand doen. We zitten momenteel in een financiele crisis door de crisis en een paar andere tegenslagen de laatste tijd

is er nog een teken van leven daar bedoel ik mee als je hem aan zet gaat hij dan piepen?
 
is er nog een teken van leven daar bedoel ik mee als je hem aan zet gaat hij dan piepen?

Nee die doet helemaal niets meer . Tijdens het surfen liep hij precies vast en een paar seconden later was het scherm zwart en was het over en uit. Nu kan ik helemaal niets doen , in het begin kon ik nog in bios maar dat gaat nu ook niet meer . Ben naar de pc winkel geweest en die vrezen dat hij helemaal stuk is .
 
Laatst bewerkt:
ff een update doen hier .
Er is terug leven in de brouwerij . De laptop start , maar loopt meteen weer vast.
Als ik dan tijdens het starten op F2 druk gaat hij normaal naar de bios , maar ik krijg een zwart scherm met meldingen dat er dingen corupt zijn en dat ik alsnog op F2 moet drukken om alles goed te zetten, maar kan daar eigenlijk niets doen , want volgens mij staat alles gelijk het hoort , behalve de tijd , want ik haal het backup batterijtje er ff af om de laptop compleet te resetten . Iets wat ze in de pc winkel me verteld hebben dat ik kon doen .
Is er iemand die mij verder kan helpen met dit probleem , ik zou graag weer online kunnen komen met mijn eigen pc
 
ff een update doen hier .
Er is terug leven in de brouwerij . De laptop start , maar loopt meteen weer vast.
Als ik dan tijdens het starten op F2 druk gaat hij normaal naar de bios , maar ik krijg een zwart scherm met meldingen dat er dingen corupt zijn en dat ik alsnog op F2 moet drukken om alles goed te zetten, maar kan daar eigenlijk niets doen , want volgens mij staat alles gelijk het hoort , behalve de tijd , want ik haal het backup batterijtje er ff af om de laptop compleet te resetten . Iets wat ze in de pc winkel me verteld hebben dat ik kon doen .
Is er iemand die mij verder kan helpen met dit probleem , ik zou graag weer online kunnen komen met mijn eigen pc

probeer eens je windows installatie cd er in te doen dan laptop reseten

leest hij dan de schijf?
 
Ik heb de cd rom van XP erin gestoken , hij begint te draaien , maar doet verder niets.
Hij kwam wel niet tot het punt dat hij trachte te booten van cd rom station , bleef staan op het scherm waar ik op F2 of F8 kan kiezen , maar verder ging hij niet , toen de cd rom erin stak kwamen er wel allemaal zwarte strepen op mijn scherm , maar verder deed de laptop niets . Het punt dat ik gisteren kreeg met die foutmeldingen kreeg ik nu niet , maar deed dus niets ook.
Ik hoop dat mijn laptopje nu niet helemaal naar de vaantjes is , want geld voor een andere is er niet .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan