Windows 10 kb 5015807 Windows update wordt niet geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Dag Allemaal,
Mijn pc valt na enkele minuten uit. Een koude stop om af te sluiten en dan weer opstarten en dan weer uitvallen. Na wat herhalen kon ik taakbeheer nog openen en dan zag ik dat de processor op 99% draait. Windows modules installer worker is verantwoordelijk voor 25% van de cpu belasting en soms is service host windows update verantwoordelijk voor de hoge belasting.
In Windows update is kb 5015807 de boosdoener die wordt geïnstalleerd tot 20% en dan is het feest gedaan. Er is blijkbaar wat aan de hand met die update. Zijn jullie hiervan op de hoogte of ben ik de enige pechvogel?
Wat raden jullie aan?
Al bedankt voor jullie aandacht.
Grt
Jdr
 
"de bootmogelijkheden zijn: harddisc-CDRom-Removeble(floppy)-network. Usb is er dus niet bij."

Staat het er echt zo ? met CD-ROM (ipv. optical), met die floppy ? Hoe oud is dat beestje dan wel ....?
 
misschien moet ik het verduidelijken want hoe het werkt om via USB een nieuwe Windows te installeren weet ik en heb het al vele malen gedaan. Maar het probleem is hier dat er in de bootvolgorde geen USB bootmogelijkheid zit. Ik weet dat er iets moet toegevoegd worden maar weet niet meer wat.
de bootmogelijkheden zijn: harddisc-CDRom-Removeble(floppy)-network. Usb is er dus niet bij.
kijk is in je bios bij boot priority?
 
"de bootmogelijkheden zijn: harddisc-CDRom-Removeble(floppy)-network. Usb is er dus niet bij."

Staat het er echt zo ? met CD-ROM (ipv. optical), met die floppy ? Hoe oud is dat beestje dan wel ....?

valt precies mee 2007 ...

1659298718212.png


HIER nog wat info betreffend upgrades van de BIOS, bij gebrek aan info kan ik, helaas niets verder vertellen ...
 
Laatst bewerkt:
de iso in een ' Zalman ZM-VE350 ' plaatsen, dit gadget kan fungeren als optische drive/externe HDD (eventueel me ssd!)

leuk ding trouwens .... tevreden met de aankoop ervan!
 
Beste mensen van PCtuts, ik heb jullie genoeg mee laten zoeken naar een oplossing maar het mormel is alleen te redden (denk ik) door een opstart-dvd met W10 te maken want met cd-Rom boot hij wel maaaar, het bestand is groter dan de opslag capaciteit van het medium en een tweelaags dvd heb ik niet.
Of is hier een mouw aan te passen?
 
Weet je wat ik niet snap dat er steeds over een boot priority wordt gesproken terwijl ik al een paar keer aangaf dat je via F12 het Bios Boot Menu oproept waar je de USB stick kunt kiezen die dan wel in een USB 2.0 poort dient te zitten.
Maar goed, sterkte ermee.
 
Weet je wat ik niet snap dat er steeds over een boot priority wordt gesproken terwijl ik al een paar keer aangaf dat je via F12 het Bios Boot Menu oproept waar je de USB stick kunt kiezen die dan wel in een USB 2.0 poort dient te zitten.
Maar goed, sterkte ermee.
wat ik niet snap is dat je #15 NIET leest ... en #19 (kwestie van ouderdom van pc) en ook nog verborgen vermeld in #19: dat er een BIOS-update is ... maar nog nooit uitgevoerd vermoedelijk door de TS ..... dan kan je eeuwig blijver doordrammen op F12 ....
 
Deze keer moet ik @lange pier wel volgen. Ongeacht dat een USB boot optie niet als vaste waarde in de BIOS is terug te vinden, is het best mogelijk dat die wel een USB boot device ziet tijdens het booten. En deze is dan terug te vinden in het boot menu (F8 of F12,...?). Voorwaarde is wel dat de USB stick aanwezig is voor je de computer boot. Niet tijdens het booten, dan is het te laat.

Maar... ik heb ook wel verschillende situaties gelezen dat ondanks men de bootoptie kon kiezen, het booten vanaf USB faalde op dat type moederbord. Dus bovenstaande geeft geen garantie dat het lukt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
Maar... ik heb ook wel verschillende situaties gelezen dat ondanks men de bootoptie kon kiezen, het booten vanaf USB faalde op dat type moederbord. Dus bovenstaande geeft geen garantie dat het lukt.
Ikzelf heb dit al meegemaakt met een oudere HP desktop en met een Sony Vaio laptop dat booten vanaf USB niet werkt. Ik heb dan ook alles op DVD liggen voor het geval dat ik terug zo een oudere laptop of desktop binnen heb die geen USB boot ondersteunt. In mijn geval waren dit 2 low end toestellen.
 
een reset van usb poorten kan misschien het euvel verhelpen ????

zonder toestel is het giswerk en de TS is geen pc techneut vermoedelijk ...

reset usb-poorten ' googelen ' ??
 
Hoef je niet te googlen : staat in onze download sectie !

 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
Deze (de bios) herkent geen usb als bootmogelijkheid, zover is wel duidelijk geworden, hij zit nog in het floppy stadium! F12 tokkelen helpt geen zier. Heb nu toch W10 op dvd gezet en het bakje draait weer als weleer. Ik begrijp dat het moeilijk is om op basis van een paar zinnen die ik schrijf een oplossing te vinden die ook werkt.
Toch echt bedankt voor alle pogingen die jullie gedaan hebben om me te helpen. Ik zal nu de bios updaten met de lijst die Wivy had gegeven.
Ik weet ook dat 2007 oud is voor een computer maar ik had hem al voorzien van SSD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan