Windows 10 kb 5015807 Windows update wordt niet geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Dag Allemaal,
Mijn pc valt na enkele minuten uit. Een koude stop om af te sluiten en dan weer opstarten en dan weer uitvallen. Na wat herhalen kon ik taakbeheer nog openen en dan zag ik dat de processor op 99% draait. Windows modules installer worker is verantwoordelijk voor 25% van de cpu belasting en soms is service host windows update verantwoordelijk voor de hoge belasting.
In Windows update is kb 5015807 de boosdoener die wordt geïnstalleerd tot 20% en dan is het feest gedaan. Er is blijkbaar wat aan de hand met die update. Zijn jullie hiervan op de hoogte of ben ik de enige pechvogel?
Wat raden jullie aan?
Al bedankt voor jullie aandacht.
Grt
Jdr
 
Allereerste punt dat moet aangestipt worden : hoe hoog de belasting ook moge worden, dat is nooit op zich een reden tot uitvallen. PC wordt trager, kan soms zelfs tot stilstand lijken te komen maar uitvallen niet ...
Dus ... is er iets anders aan de hand en dat kan eventueel inderdaad een hangende update zijn.

Je zou kunnen proberen de update als bestand te downloaden uit de MS Update catalog : https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=kb5015807

Zorg er wel voor de juiste combinatie te kiezen tussen de huidige versie en de processor die in je PC zit.
Kies voor de cumulative update, niet de dynamic versie.
Stockeer vb. op je desktop.

Installeren doe je best meteen na het rebooten, zo fresh mogelijk.
Het proces van updating op die manier gaat sneller, krijgt meer prioriteit etc... doe ondertussen best niets anders.

Geraakt de update nu wel geinstalleerd dan ben je van deze toch alvast verlost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
Zou eens de boel bekijken of er niet te veel stof in de radiatoren en ventilatoren van de CPU koeler en VGA koeler zit en dat de ventilatoren überhaupt draaien.
En over welke hardware gaat het?
Een PC valt niet zomaar uit door een CPU die teveel moet doen, te heet worden van een cpu of gpu/vram wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
Microstar international 7502 Fab D
cpu: Intel Core2 Quad 2,33 gigahertz
Ram 8 GB
SSD disc
De ventilatoren draaien normaal en het "bakje" is proper. De problemen zijn begonnen met de update kb 5015807. De download loopt normaal maar de installatie stopt altijd op 20%. Er is ook een melding bij de update: er ontbreken belangrijke updates en veiligheidsupdates.
Soms kan ik door afzetten van sommige opstart programma's de pc draaiende houden en daalt de belasting terug op normale waarden maar bij de volgende opstart blijft de cursor weer staan en stopt alles.
Ik ga nu die bewuste update downloaden als bestand en kijken of hij dan kan geïnstalleerd worden. Soms kan een update niet geïnstalleerd worden omdat een vorige ontbreekt. Heb ook herstel eens geprobeerd maar dan viel het mormel ook uit.
Bij het uitvallen blijft het scherm staan en de cursor ook. De usb (voor de muis) geeft dus geen signalen door. Toch probleem met de voeding?
 
als je de cursor nog ziet is de PC niet uitgevallen, maar wel onderdelen zoals vb. grafische kaart / GPU.

Die eerste melding dat er updates en veiligheidsupdates ontbreken kan inderdaad wijzen op een probleem dat vroeger is ontstaan. Heb je dat nagekeken door eens manueel te checken op updates ?

Je kon vb. ook eens een krachtiger updater dan standaard windows proberen maar dan moet je uiteraard je PC wel lang genoeg aan de klap kunnen houden om het geinstalleerd te krijgen. Deze is een goeie : https://www.pctuts.be/resources/windows-update-mini-tool.93/ + de Nederlandse vertaling : https://www.pctuts.be/resources/windows-update-mini-tool-nl-vertaalbestand.182/ ... Deze laatste overheen installeren na installatie van de soft achter de eerste link.
 
Bij het uitvallen blijft het scherm staan en de cursor ook. De usb (voor de muis) geeft dus geen signalen door. Toch probleem met de voeding?

Dat is een beetje Kafka hé ... als je bedoelt dat je de schermafbeelding nog ziet en de cursor, maar er niets meer beweegt is er geen sprake van uitval. En werkt de voeding nog, want anders zag je gewoon niets : zwart !
Dat noemt men dan ook geen uitval, maar 'bevriezen' van het scherm en dat duidt voor de volle 100 % op een software-probleem.
 
Het probleem is dat de tijd om iets uit te proberen te kort is. Je zult wel gelijk hebben dat het een softwareprobleem is.
Heb al gedacht om Windows opnieuw te installeren. Zoals het nu loopt zijn er geen mogelijkheden meer.
Hij stopt al na een minuut na de opstart.
Heb mijn belangrijkste bestanden al gekopieerd op een andere computer. Dat is dus al save. Of ik breng hem naar het containerpark!
Het beestje is van 2008, heeft mij altijd goed gediend.
Mag ik bedanken voor de adviezen en goede raad.
Grt
Jdr
 
start niet op in veilige modus want na 20 seconden verstart de cursor en blijft het beeld staan. Maar ik heb alles nu gekopieerd en de schijf geformatteerd,W10 met media creation gedownload op stick en dan de pc weer opgestart maar... de pc vind echter geen usb om te booten. Wil alleen met de cd speler booten. Ik herinner me dat ik dat probleem vroeger ook had toen ik de HDD vervangen heb door een SSD maar weet niet meer hoe ik dat heb gefikst. Heeft iemand een hint? Het is een Medion pc type Akoya P7300D
 
Tijdens de post (pré-boot) in de setup/bios gaan en daar de opstartvolgorde zodanig aanpassen dat USB voor de optische schijf staat, best helemaal bovenaan.

Als het probleem is opgelost er wel aan denken die USB als bootmedium terug naar achter te verplaatsen, want opstarten van USB mogelijk maken is een behoorlijk risico.
 
misschien moet ik het verduidelijken want hoe het werkt om via USB een nieuwe Windows te installeren weet ik en heb het al vele malen gedaan. Maar het probleem is hier dat er in de bootvolgorde geen USB bootmogelijkheid zit. Ik weet dat er iets moet toegevoegd worden maar weet niet meer wat.
de bootmogelijkheden zijn: harddisc-CDRom-Removeble(floppy)-network. Usb is er dus niet bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan