Webdesign Joomla : probleem met menu-item en categorie

Status
Niet open voor verdere reacties.
tegenwoordig gebruiken ze meer Word Press omdat Joomla te gemakkelijk te hackten is
Zowel Joomla als Wordpres zijn qua veiligheid evenredig. De reden waarom Wordpres meer gebruikt komt voornamelijk door het gebruikersgemak en resultaat wat dat product afleverd. Natuurlijk zijn er security issues bij zulke producten. De meeste issues zitten dan ook in de addons die daarvoor uitkomen. De core van beide producten is meestal vrij secure, al zijn er af en toe wel kwetsbaarheden te vinden. Hiervoor geld dezelfde regel als alle andere software en besturingsystemen, updaten! Periodieke updates bevatten meestal ook security patchen. Veelal van de gehackte systemen waren outdated of bevatten onveilige 3th party addons.
 
Wat veel mensen niet doen is een SSL Certificaat installeren op de server. Daarna zal je SSL in moeten schakelen op het CMS.
Hiermee bereik je dus dat privé-gegevens versleutelt worden doorgestuurd.
Dat maakt zo'n site meteen een heel stuk betrouwbaarder om te bezoeken.

En alles is uiteindelijk ooit eens een keer te hacken, dus staar je daar niet blind op. Wat wel van belang is, is wat voor site je hebt. 95% van alle websites zijn helemaal niet interessant om te hacken.
De grootste hits hier zijn Banken, overheidsinstellingen, providers, het leger en de politie en vele andere belangrijke bedrijven of instellingen.

Als je een CMS hebt over jouw hobby's zal niemand op het idee komen om dat eens te gaan hacken.
 
Ondertussen is de support er zijn tanden op aan het stuk bijten ... het probleem doet zich nl. niet voor bij hen, met mijn user ! Ligt ook niet aan mijn PC want ik heb het op 3 toestellen hier geprobeerd. Bij alle 3 loopt hij vast !
Zij voeren identiek het zelfde uit vanop hun PC, maar op mijn hosting virtual server met dezelfde user (mijn testuser die hun even tijdelijk paswoord heb gegeven) en floep ... het werkt... Ik verwijder wat ze deden en doe het daarna zelf opnieuw ... noppes !

Onze haren staan ondertussen recht : de enige suggestie is nu nog dat ik het eens vanop ander netwerk moet proberen m.a.w. mijn modem/router en zijn instellingen en firewall omzeilen ... maar dat moet ik dan even opzetten - via mobiel internet - ik heb een data card op mijn laptop : wordt wanhoopspoging...
 
Zet joomla eens om naar wordpress op een test adres of test server ( kan ook local ) en kijk wat er dan gebeurd. Als het goed is zijn daar migratie plug-ins voor.

Dan weet je in ieder geval of zoiets aan Joomla ligt of niet.
 
Snap ik - als de webserver bij mij draaide in eigen domein zou ik dat zeker doen, maar hier is het wat complexer.
Dit is een volledige virtuele server met een Business Pack met o.a. een website, maar ook mail, mailing lists, bulletin board, etc...
Ik zal het in mijn achterhoofd houden voor als de oplossing niet gevonden wordt maar dat zal dan in overleg met de hosting provider moeten gebeuren, met herziening van contract van Joomla omgeving naar WordPress omgeving (dat bieden ze wel aan) maar zit dan op andere virtuele servers...
 
Haal alles eens gewoon naar je eigen PC en installeer een webserver zoals bijvoorbeeld Xampp. Zelf gebruik ik wel eens USB webserver op stick als ik dingen moet laten zien aan iemand anders, Dan hoef ik alleen maar een USB stick mee te nemen en niet mijn hele laptop.

Dan kun je gewoon lokaal dingen uittesten en heb je niets met providers te maken. Het kan zelfs mailtje versturen maar dan niet vanaf een ander adres natuurlijk met andere SMTP. Alles thuis op de eigen PC moet allemaal lukken met de juiste instellingen en configuraties.
 
Ja snap ik ... en hoef ik zelfs niet speciaal iets voor te doen ... heb een test - Joomla draaien op mijn Synology NAS.
Maar daar werkt het uiteraard wel :mad:
 
Lastig.

Ik vraag me af of zoiets een error genereerd ??
Zo ja, staat dit dan aan in php.ini ?

Dus zo'n soort regel. display_errors = On



Hier bij mij ziet een stukje php.ini er zo uit.

Code:
error_reporting = E_ALL

; This directive controls whether or not and where PHP will output errors,
; notices and warnings too. Error output is very useful during development, but
; it could be very dangerous in production environments. Depending on the code
; which is triggering the error, sensitive information could potentially leak
; out of your application such as database usernames and passwords or worse.
; For production environments, we recommend logging errors rather than
; sending them to STDOUT.
; Possible Values:
;   Off = Do not display any errors
;   stderr = Display errors to STDERR (affects only CGI/CLI binaries!)
;   On or stdout = Display errors to STDOUT
; Default Value: On
; Development Value: On
; Production Value: Off
; http://php.net/display-errors
display_errors = On

; The display of errors which occur during PHP's startup sequence are handled
; separately from display_errors. PHP's default behavior is to suppress those
; errors from clients. Turning the display of startup errors on can be useful in
; debugging configuration problems. We strongly recommend you
; set this to 'off' for production servers.
; Default Value: Off
; Development Value: On
; Production Value: Off
; http://php.net/display-startup-errors
display_startup_errors = On

; Besides displaying errors, PHP can also log errors to locations such as a
; server-specific log, STDERR, or a location specified by the error_log
; directive found below. While errors should not be displayed on productions
; servers they should still be monitored and logging is a great way to do that.
; Default Value: Off
; Development Value: On
; Production Value: On
; http://php.net/log-errors
log_errors = On

Laad pnp.ini eens in, in een goede tekstverwerker ( Notepad++ ) en zoek op display.errors
 
Zeer vreemd probleem precies. Als ik ook eens een wilde gok mag wagen. Probeer de webbrowser zen data even te clearen, voornamelijk de cookies dan.
Mogelijks iets te maken met de redirects of cookies size ofzoiets...
 
Voor de duidelijkheid: ook met een nieuw aangemaakte beheerdersaccount in Joomla lukt het bij jouw niet?
 
Idd. geprobeerd : met die account lukt het bij mij niet, en bij de support vanuit NL wél ...
 
Je bedoeld dus dat iemand anders ( in dit geval de support of helpdesk ) het wel lukt en jij niet.
Dan zou het aan de instellingen van jouw browser kunnen liggen.
Heb je al eens een andere browser geprobeerd ?
 
Wat zou er gebeuren als je een forum collega een testaccount voor je Joomla website zou geven?
Zelfde positief resultaat als bij support N?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan