Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
iPhone SE

Inleiding
Ik hoor rondom mij heel vaak roepen om een kleine smartphone met high end specs en dat is bij iPhone hun oren ook ten horen gekomen. Ze hebben een S6 in een mini jasje gestoken. Ze hebben een iPhone SE ontwikkeld. Dat gaat heel wat mensen tevreden stellen en ik vind het jammer dat er geen enkel merk die Android smartphones maakt die noodkreten aanhoort. Apple zal zo heel veel mensen naar hun toe kunnen trekken die een goede smartphone willen, maar met een klein schermpje.

Scherm
De iPhone SE komt met en LED backlit IPS LCD 4” scherm met 1136x640 pixels dat eigenlijk maar 326PPI heeft, wat ik eigenlijk een beetje magertjes vind voor een high end phone. Wat een WDVGA scherm is.

Camera’s
Achteraan komt de iPhone met dezelfde camera als er in de iPhone 6S steekt. Dat is een 12MP f/2.2 29mm lens camera met phase detectie, autofocus dual LED dual tonen flits. Gezichts herkenning, panorama en HDR steken onderandere ook bij de functies.
Vooraan krijgt hij niet de 5MP camera gelijk zijn grotere broers, maar een 1.2MP f/2.4 camera, die camera bied ook gezichts herkenning , face time en HDR. Wat vrij uitzonderlijk is dat er keuze mogelijkheden zijn in een frontcamera.

Chipset
De iPhone SE komt meteen met de nieuwe IOS 9.3 op de markt en draait met een Dual Core 1.84 GHz twister processor die je ook terug vind in de iPhone 6S en krijgt 2GB RAM mee en of 16 of 64GB intern geheugen. Voor de graphics zit er de PowerVR GT7600 GPU erin, die ook rechtsreeks uit zijn grote broer komt.

Batterij
Er steekt een niet verwijderbare Li-Po 1642mAh batterij in deze SE versie.

Specificaties

http://www.gsmarena.com/apple_iphone_se-7969.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan