Windows 10 Interne HDD 2TB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Denk dat binnenkort mijn interne D schijf zal aan vervanging toe zijn. Alles is nog prima in orde. Maar bij het wegschrijven hoor ik de schijf. Het is geen tikken, veeleer hetgeen ik me voorstel het verspringen van de leesarm. Zowel Cristal Disk Info als Hard Disk Sentinel geven geen problemen weer. Alles in perfecte staat. Kan niet mijn C zijn want dit is een SSD.
Mijn vraag : Welke interne schijf van 2TB zou ik het best aanschaffen. Dan bedoel ik hier merk en type.
Iemand goede raad?
 
Heb die twee al een tijdje in gebruik:

1577637924147.png

Ben er tevreden over!
 
ja, maar denk dat deze maar 5400 Toeren geven. Een 3.5" geeft meestal 7200 toeren aan. Bovendien zijn die volgens mij heel fors geprijsd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geschreven dat mijn C drive het niet kan zijn daar dit een SSD is. Maar mijn D drive is een gewone SATA schijf .
 
Laatst bewerkt:
@Mik Wat Qtex aangeeft in #6 is zonder twijfel een goede schijf. Voor elke hoge capaciteitsschijf kan je best altijd opteren voor een versie die de vermelding NAS heeft : die zijn ontworpen voor snelle en veelvuldige toegang ! Persoonlijk heb ik WD - schijven in mijn Synology zitten en die geven al jaren géén krimp !
 
Blijkt toch de leesarm te zijn die ik hoor. Maar als ik nog een HDD van 2TB wil tegen dat...… het voorvalt, dan denk ik dat ik nu zal moeten uitkijken. Diverse zijn niet meer leverbaar.
Ben geen voorstander van collossaal grote schijven. Als er iets misgaat dan is het ook direct veel. Liever 2 van 2TB dan eentje van 4TB. Trouwens voor normaal gebruik is een data schijf van 2TB meer als groot genoeg.
 
@Mik Wat Qtex aangeeft in #6 is zonder twijfel een goede schijf. Voor elke hoge capaciteitsschijf kan je best altijd opteren voor een versie die de vermelding NAS heeft : die zijn ontworpen voor snelle en veelvuldige toegang ! Persoonlijk heb ik WD - schijven in mijn Synology zitten en die geven al jaren géén krimp !
Ben ik het ook mee eens. Die enterprise grade WD's zijn zeer betrouwbaar. Als ik nog iets mag aanraden als het om een standaard data disk gaat. Koop eentje met een toerental van 5400RPM ipv 7200RPM. Die zijn nog betrouwbaarder. Minder toeren = minder wartme = hogere betrouwbaarheid. Data overzetten gaat mss iets trager ja, maar als het puur "stockage" is, doet snelheid er minder toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan