Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,ik heb een vraag en dat is deze:

Mijn computer geeft van de 7 schijven die ik erin heb zitten er maar 2 aan,de bovenste en de onderste,de 5 die ertussen zitten worden niet gezien,niet in schijfbeheer en ook niet in de bios.
De eerste schijf is een SSD Schijf van 250 gb waar Windows 10 op geinstalleerd staat,en de laatste schijf daar staat zo'n beetje van alles op,maar het gaat mij om de andere schijven daar staat wel informatie op die ik echt niet kwijt wil,en voor mensen die er nu mee afkomen om te zeggen het ligt aan de voeding,dat kan niet want die is spiksplinternieuw en die werkte goed in de andere computer evenals de schijven,dus vind ik het heel raar dat ze in deze computer niet werken,misschien een instelling in de bios????Ik heb met deze computer wel problemen gehad met opstarten,dat deed hij niet,hij ging niet verder als tot de bios,en daar ka\on ik niet inkomen,heb toen een CMOS reset gedaan(stroomstekker uit de computer,batterij eruit en na enkele minuten teruggezet)en toen kon ik weer in de bios,maar daar zijn die 5 schijven niet te zien.
De configuratie is asls volgt:
Asrock Z97 Extreme6 moederbord
Intel Core I5 4690 processor
16 gb Kingston Hyperx geheugen(kit van 2 modules)
Thermaltake 650 watt voeding (Paris 650w)
Grafisch kaart van de CPU (Intel Graphics 4600)

Wie heeft dit al eens meegemaakt en kan mij hiermee helpen?

Heb ook alle kabels geinspecteert,maar die lijken mij allemaal in orde.
ik hoor graag jullie advies.

grts:Wim
 
Staat de SATA controller juist ingesteld in de BIOS? Je kan blijbaar ook gebruik maken van ASRock Easy RAID. Maar zoals ik het begrijp wil je daar geen gebruik van maken. Dus kijk na dat je controller en aansluitingen op een standaard SATA poort staan, en deze ook zo is ingesteld.
 
Je hebt een CMOS reset gedaan, controleer eens in het BIOS of de SATA controllers geactiveerd zijn . Alleszins bij mijn moederbord kan ik de SATA controllers in het BIOS activeren en deactiveren .
 
Staat de SATA controller juist ingesteld in de BIOS? Je kan blijbaar ook gebruik maken van ASRock Easy RAID. Maar zoals ik het begrijp wil je daar geen gebruik van maken. Dus kijk na dat je controller en aansluitingen op een standaard SATA poort staan, en deze ook zo is ingesteld.


Hallo Ddragon,De SATA controller staat op enabled,en wat is Asrock Easy Raid?????????
Hoe moet ik controleren of de controller en aansluitingen op een standaard Satapoort staan?
 
je vermeld dat de schijven goed werkten in een andere computer !
was deze andere computer ook een Windows 10 ?
het probleem van het niet herkennen van de schijven is dus begonnen toen jij deze schijven van uit een andere computer in deze Windows 10 geplaatst heb kan ik hiervan op uitmaken !
 
je vermeld dat de schijven goed werkten in een andere computer !
was deze andere computer ook een Windows 10 ?
het probleem van het niet herkennen van de schijven is dus begonnen toen jij deze schijven van uit een andere computer in deze Windows 10 geplaatst heb kan ik hiervan op uitmaken !

Hallo Otex,dat heb je heel goed begrepen,en de andere computer draait ook op Windows 10 Pro.
 
zie jij de schijven vermeld in schijfbeheer ...!
druk eens op de windows toets +X en kies schijfbeheer !
vermeld of plaats hier een afbeelding hoe deze daar gezien worden !
 
in apparaatbeheer wellicht ook niet omdat je vermeld ook niet in de bios ...
welke bios versie gebruik jij dan ! kan dit de 2.50 zijn !
controlleer dit eens .
 
sluit de gewone eens af en koppel vervolgens daar dan eens 1 van de overige schijven aan !
indien deze dan wel herkend word dan lig het of aan de sata kabel of aad de aansluiting zelf !
test al de 5 schijven eens !

*doe eerst eens datgene Ranger vermeld !
dus de Sata Aggressive Link Power Management aanzetten in je bios !
als het hiermee niet verholpen word dan dien je deze terug uit te zetten !
 
sluit de gewone eens af en koppel vervolgens daar dan eens 1 van de overige schijven aan !
indien deze dan wel herkend word dan lig het of aan de sata kabel of aad de aansluiting zelf !
test al de 5 schijven eens !

*doe eerst eens datgene Ranger vermeld !
dus de Sata Aggressive Link Power Management aanzetten in je bios !
als het hiermee niet verholpen word dan dien je deze terug uit te zetten !

Hallo Ranger en Qtex,ik heb de Sata Aggressive Link Power Management aangezet,maar dat heeft niet geholpen,vervolgens weer uitgezet en hetgeen Qtex voorstelde gedaan,maar ook toen werd er geen schijf van de 5 herkent.
 
dit is dus iets raars .. aangezien de eerdere (gewone ) wel te zien is !
heb je deze gewone dan ook terug aangesloten en is deze vervolgens ook te gebruiken dan scheelt er wellicht iets aan de sata stekkers , ook al beweerde je eerder deze nagezien te hebben ...of de overige 5 schijven hebben de geest aan maarten gegeven maar aangezien het hier om 5 schijven tegelijk gaat lijkt dit me toch straf !

is er gene vriend die effe ook deze schijven kan aansluiten al is dit maar via een docking station ( extern dus via usb !)

om uit te sluiten of het aan de sata stekkers ligt kun je eens de gewone HDD om de beurt aansluiten op deze sata kabels van de 5 anderen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan