Ik sluit me aan bij de raad van Ranger en Lana. Advanced System Care is software die zelden een positieve bijdrage kan leveren aan je systeem, integendeel dikwijls zelfs. Alternatief is dan ook niet nodig omdat alles wat hierin zit, evengoed in Windows zit. Al die Tune Up geloof ik niet in. Een goed onderhouden Windows is meer dan stabiel genoeg. En extra software installeren en in de background draaien voor betere performantie is beetje tegenstrijdig... ook nutteloos. Windows is snel genoeg en stabiel genoeg en heeft alles aan boord wat die software "doet en kan". Ik heb veel systemen gezien waar deze software op geinstalleerd was, met problemen allerhande... terug naar een basic Windows (zonder al die tune up en optimisers en cleaners en... )en dat systeem draaide (naar zen kunnen) perfect.
CCleaner is relatief veilig te noemen in zen categorie... mag je als ok beschouwen. Al zou ik van de registry afblijven!
Bitdefender heeft het laatste jaar een zwaar commercieel offensief ingezet, en met succes. Kwaliteit is ook wel ok tot goed. Maar naar mijn mening heeft dit product meer commercieel vermogen dan technische perfectie. Maar bon, zoals vermeld, wel ok.