Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Ik wil dat Windows automatisch geupdate wordt. De instelling hiertoe wordt in de achtergrond steeds gewijzigd. Ik kom er niet achter welk programma dat doet. Kan iemand mij een tip geven?
 
ben jij dan ook de hoofd gebruiker van deze pc ...betreft het hier om een legale Windows te gaan en niet eentje die je ergens via een download heb opgehaald ...!
*normaal gezien zou deze instelling al op de standaard aanbevolen instellingen moeten staan .
 
Op beide vragen een volmondig Ja!

Hij stond ook ingesteld als automatisch te updaten, maar dat veranderde dus plotseling, waarna ik hem weer terug heb gezet. Vanaf dat moment is het "spel" begonnen.
 
en je weet niet wat je het laatste heb geinstalleerd wat dit probleem zou kunnen veroorzaken ...
anders zet je eens een herstelpunt terug van voordat dit probleem aanwezig was .
 
Staat Automatische Updates op Automatisch of Handmatig starten?

Ga eens naar start en geef dan het volgende commando services.msc

Bijna onderaan staat Windows Update. Staat deze op Automatisch of Handmatig.
Eventueel hier veranderen naar Automatisch via dubbelklik.
 
Deze staat (op dit moment?) op automatisch (vertraagd starten) en die heb ik nu op automatisch (zonder die toevoeging dus) gezet!

Dankjullie voor de ondersteuning trouwens!! :bravo:
 
Vertraagd starten zou hier het probleem niet kunnen zijn volgens mij. Als hij maar niet op Uitgeschakeld of Handmatig staat.

Precies weet ik niet hoe Windows deze vertraging afhandeld. Je zou denken dat het op een gegeven moment dan automatisch start.
 
Ik wacht ff-tjes af en als die het weer doet ga ik kijken via jouw commando services.msc wat er dan staat. Vandaag deed het zich weer voor en heb ik hem op de " normale" manier weer terug gezet, dus daarom stond hij waarschijnlijk nog goed. Lijkt het je een goed idee om even af te wachten?. of heb je daar geen vertrouwen in?
 
hoe stel ik de Windows update onderdelen opnieuw in ...
wel u kan dit automatisch laten herstellen door deze fix-it te draaien deze is geschikt voor de Windows 8.1 ; Windows 8 en de Windows 7
klik hier voor de WindowsUpdateDiagnosticcab.diagcab 294kb op te halen en start deze bijgevolg ook op..

bron
 
Ik krijg nu deze melding:

Service registration missing or corrupt
Windows update-fout 0x80070490(2015-01-01-T04_24_01)

Wat kan ik hiermee?
 

Bijlagen

  • Snap 2015-01-01 at 16.29.23.png
    Snap 2015-01-01 at 16.29.23.png
    40.2 KB · Weergaven: 108
1.Open een opdrachtprompt met verhoogde bevoegdheden m.a.w. je opent een opdrachtprompt als administrator ..
2.geef de opdracht sfc /scannow .
3.Probeer na deze scannow opnieuw updates te installeren.
 
Als antivirus draai ik Bitdefender en voor malware Malwarebytes, Advanced Systemcare Pro 8.0 en CCleaner. Volgens mij redelijk preventief?!

Advanced Systemcare pro van IOBit is optimalisatiesoftware , wat voor mij persoonlijk grote rommel is en het systeem onherstelbaar kan beschadigen . Het zou me niet verwonderen dat dit de oorzaak is van je probleem.
Optimalisatie software en Ccleaner zijn geen virus of malwarescanners.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan