Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Avast heeft (of had) zeven verschillende onderdelen om te scannen die men afzonderlijk kon aan of afzetten, tijdelijk of definitief.
Eén van deze "onderdelen" scant het downloaden van o.a. de nieuwsgroepen. Als dit aanstaat komt de snelheid niet boven de 300 KB/sec (en niet alleen bij mij). Als het afstaat kan men aan een normale snelheid downloaden maar is men bijna verplicht om na het downloaden al het gedownloade terug te scannen. Kijk eerst eens of bij u al die onderdelen aanstaan.
Een kennis heeft bij Telenet Comfortnet.XL
Downloadsnelheid 12 Mbps
Gebruikte Avast: Max. downloadsnelheid: +/- 300 KB/sec
Avast eraf, Nod32 erop: downloadsnelheid nu: dadelijk ver over de 1000 KB/sec
Zelf heb ik dit thuis ook dikwijls genoeg getest.
Aan: max. +/- 300 KB/s
Uit: normale downloadsnelheid.
Het is mogelijk dat de nieuwste versie van Avast dit probleem niet meer of in mindere mate heeft, maar ik zal toch niet terug overschakelen naar deze virusscanner.
P.S.: ik heb het hier absoluut niet over de "kwaliteiten" van Avast. Of die goed zijn of niet moet ieder voor zichzelf uitmaken.
Hier staan alle zeven Avast-diensten allemaal op en ik verzeker u dat ik vaak ('s nachts of 's morgens vroeg) de 1 000kb/s haal, normaal overdag is tussen de 600 en de 800 kb/s e, dit reeds jaren dus niet sinds de laatste update.
Weet je zeker dat het aan Avast ligt? Misschien een conflict met o.a. Avast?
Ik weet uit ervaring dat op mijn Vista PC, Avast het lastig kreeg als hij veel grote pakketten te verwerken kreeg. Tot zelfs die mate dan gewoon mijn Explorer dicht slipte omdat hij wachtte op reactie van Avast. 2 Opties waren voorhanden: reboot of inderdaad bij Avast bepaalde items uitschakelen. Ik heb nooit echt de oorzaak gevonden en houd het maar op een fout en,-of slechte configuratie van mijn vista system.
Op mijn W7 heb ik dit probleem niet meer.
Ondanks dit "kleine" akkefietje blijf ik trouw aan blauw (Avast)
Mensen, was dit topic nu bedoeld om iemand te adviseren over welk antivirus hij moet nemen, of gaan we hier onze eigen ervaringen en opinies tentoonstellen ? (lachen):shame:
Hallo
Kan mij ienad helpen voor twee maand gratis
over een antivirus te zoeken welke beter is
wat ik zit nu zonder help mij aub
Groetjes
Philippe
Laat me iets vriendelijk iets aub