Ik wil roken!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt Mik.
Ik wil er enkel nog dit aan toe voegen.
Als we wat meer respect voor elkaar hadden en me de ander meer rekening hielden dan moest de overheid hier niet in tussen komen.
Want de hele discussie is van de rokers hun kant
Ik eis mijn recht om te doen wat ik wil
en van de niet rokers
Ik eis dat de rokers rekening houden met mij.

Beide partijen eisen hun rechten, vragen respect, maar weinigen tonen hun respect voor de ander.
Dit ene woordje dekt de hele lading in heel deze zinloze discussie.
RESPECT
Deze term is een zeldzaam fossiel geworden.

Amen.
 
Nu gaan we beginnen ik wil stoppen met roken wie heeft tips ?
 
Neem een pijp, houd wedstrijden om die zo lang mogelijk brandend te houden.
2 uur is haalbaar mits wat oefening.
Waarom dit help volgens Bart?
1: de pijp rook je alleen thuis, als je er veel tijd voor hebt
2: er zit geen nicotine of ter in goede pijptabak waardoor de nicotinebehoefte verminderd.
Dit werkt beter dan de pleisters.
3: de geur is veel beter, en gezonder.
 
Nu gaan we beginnen ik wil stoppen met roken wie heeft tips ?

Aan iedereen die ge ZIET laten weten dat ge wilt stoppen. Niet zoals hier op het forum aan mensen die je niet zien. Degene die ge kent, zul je zeker in de eerste plaats willen tonen dat ge het meent. Verder, doorzetten...... de symptonen zijn maar tijdelijk. Denk aan mij (longkanker gehad) als je de drang voelt aankomen. Het is het niet waard om daarvoor Uw gezin en al de rest op te moeten geven. Vooral, je zult Uzelf een stuk beter voelen na een paar dagen of weken. Minderen tot eentje per dag helpt niet. Als je honger hebt, en je besluit maar één boterham per dag te eten, dan houd je dat ook niet vol. Verder wens ik je het beste toe en vooral uithoudingsvermogen.
DOET ER NOG IEMAND MEE???? Het is makkelijker als ge met meerdere zijt om elkaar te steunen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien zal het demotiverend zijn, toch wil ik nog iets vertellen.
Rudy merkte terecht op dat er mensen zijn die meer dan 90 jaar oud worden, en roken als een Turk.
Kanker is in de eerste plaats veroorzaakt door een herschikking van de genen.
Er is momenteel maar 1 factor die de genen kan herschikken bekend, en dat is radioactiviteit.
Het feit dat er nu meer kankers zijn breng ik zelf in verband met de oorlogen, bovengrondse kernproeven en vermenging van de genen.
Misschien zelfs Tsjernobil, en god weet wat nog in de doofpot beland is.
Stel dat iemand met foute genen trouwt met iemand die gezonde genen heeft, dan raakt ook die gezonde stamboom besmet, want de kinderen kunnen foute genen hebben en doorgeven aan het nageslacht.
Door te roken breekt de aangeboren ziekte (kanker) sneller uit.
Maar de kans bestaat dat je wanneer je niet rookt toch nog kanker krijgt, maar dan enkele jaren later.
Er worden experimenten gedaan om kanker te genezen via genetische manipulatie.
Maar toepassing op mensen is nog niet voor de eerste 15 jaar.
 
Laatst bewerkt:
als ik het dus goed begrijp maakt het geen reet uit of je rookt of niet voor kanker? als je het ingebakken hebt zitten in je genen heb je vroeg of laat prijs. okee, roken zal het allemaal vervroegen, maar je bent toch een vogel voor de kat. het zal als roker misschien long-keel- of wat anders worden en als niet-roker borst en prostaat dan hé.

mijn omaake langs vaders kant heeft ondertussen de gezegende leeftijd van 96 en die paft er nog alle dagen haar pakje boule d'or door, samen met haar duveltje. zij zal het dan wel niet hebben. mijn moeder heeft een vrij serieuze borstamputatie gehad, dus die had het. conclusie voor mijn genetisch potje: ik hang eraan. ik zal dan maar ineens blijven roken zeker?
 
Volgens mijn mening verschild dit van persoon tot persoon.Een vriend van mij had vocht in zen longen...het éérste wat de dokter zei was:en nu stoppen met roken, en hij had bij mannier van spreken nog geen sigaret van dicht gezien.
 
besluit:ieder doet met zijn leven wat hij wil,wil je roken..dan rook je,wil je niet roken ok,maar gun dan de mensen die willen roken ook een degelijke plaats waar ze kunnen roken want het is een verslaving of je het wilt of niet
Pinten bier drinken is ook een verslaving voor vele,wat zeg je tegen die mensen....zeg ga uw pintjes maar buiten opdrinken,zo worden de rokers nu behandeld en dan moeten diegene die veel drinken ook maar buiten gaan drinken
Roken opzich zou niet zo schadelijk zijn als ze al die vuile stoffen zoals chemische produkten om smaak te geven,envooral de teer er uit zouden laten,de nicotine die zit standaard in de tabaksplant,de hoeveelheid word bepaald op welke hoogte de bladeren werden geplukt en hoelang ze geweekt worden in water

Aan commercieel verkrijgbare tabak worden bovendien nog veel andere stoffen toegevoegd zoals cacao, menthol, drop en suiker, die bij verbranding de negatieve effecten van rookverslaving verder vergroten door onder meer het hogere gehalte aan de formaldehyde die vrijkomt
 
besluit:ieder doet met zijn leven wat hij wil,wil je roken..dan rook je,wil je niet roken ok,maar gun dan de mensen die willen roken ook een degelijke plaats waar ze kunnen roken want het is een verslaving of je het wilt of niet
Pinten bier drinken is ook een verslaving voor vele,wat zeg je tegen die mensen....zeg ga uw pintjes maar buiten opdrinken,zo worden de rokers nu behandeld en dan moeten diegene die veel drinken ook maar buiten gaan drinken
Roken opzich zou niet zo schadelijk zijn als ze al die vuile stoffen zoals chemische produkten om smaak te geven,envooral de teer er uit zouden laten,de nicotine die zit standaard in de tabaksplant,de hoeveelheid word bepaald op welke hoogte de bladeren werden geplukt en hoelang ze geweekt worden in water

Aan commercieel verkrijgbare tabak worden bovendien nog veel andere stoffen toegevoegd zoals cacao, menthol, drop en suiker, die bij verbranding de negatieve effecten van rookverslaving verder vergroten door onder meer het hogere gehalte aan de formaldehyde die vrijkomt

ik wil en ga nooit roken het maakt enkel mijn longen kapot
ik speel trompet en daarvoor heb je goeie longen nodig;)
 
Is voor een boek te kopen, vind als je wil stoppen dan moet je dit doen zonder boek tegen dat ik de boek uit gelezen hebt, zijn er zo een 10 pakjes er weer vandoor.

pas maar op wat je zegt, want het boek van Allen Carr werkt naar het schijnt zeer goed. en één van de zaken dat je tijdens het lezen van het boek moet doen is ... veel roken. (hij zorgt ervoor dat je onderweg een degoût krijgt van roken) ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan