Browser Icoontje favorieten in Edge

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Is er iemand van de leden die mij kan uitleggen hoe ik het icoontje van de Favorieten in Edge op mijn bureaublad kan zetten Aub
Op voorhand bedankt


Groetjes sloddervos:unsure:
 
Dat kan volgens mij niet : nog nooit gehoord dat je een menu-item van een programma rechtstreeks op het bureaublad zou kunnen zetten.
Dat zou overigens maar één muisklik schelen dus niet echt een breinbreker.
Start Edge en je ziet in de menubalk de favorieten, géén idee waarom je dat meteen vanop het bureaublad zou willen starten.
 
Met Internet Explorer was dit mogelijk, omdat de favorieten in een apparte map bewaard werden. Alle bookmarks van IE waren dan gewoon link bestanden naar online URL's.
Maar... bij Microsoft Edge staan die favorieten nietmeer in een gewonen folder. Maar worden die bijgehouden in een databank. Dus zoals reeds vermeld is het niet mogelijk wat je vraagt.
 
ga eens naar C /gebruikers / eigen gebruikersnaam ..sta daar je favorieten vermeld..
indien zo rechtsklik er op en een snelkoppeling naar je bureaublad ..als het dat is wat jij bedoeld !

*heb dit zojuist zelf toegepast ..
Ashampoo_Snap_woensdag 10 februari 2021_18h09m06s_001_.jpg
 
juist zag dit nadien pas dat ik ooit de favorieten van de explorer overgenomen heb naar de edge .. goed opgemerkt .
de Microsoft Edge slaat de favorieten op in het bestand C:\Gebruikers\ inlognaam\ AppData\ Local\ Microsoft\ Edge\ User Data\ Default\ Bookmarks..
je kan hiervan wel een snelkoppeling plaatsen op je bureaublad maar er word van hier uit géén url geopent !
 
Even Off-Topic, op zich vind ik het wel jammer dat Microsoft dit nu zo doet.
In het verleden kopieerde ik de favorieten map van IE even snel naar een andere PC. Ook het backuppen van de favorieten was een fluitje van een cent.
Met Edge zou ik het niet weten hoe dit mogelijk kan zijn om de favorieten na bijvoorbeeld een kale installatie terug te zetten.
Ik mis hier een export en import functie van de favorieten geloof ik.

En wat de topicstarter vraagt mis ik ook. Ik had met IE ook altijd een map met favorieten op het bureaublad staan.
 
Microsoft is gewoon consequent met zichzelf. Het is hun policy voor nu en de komende jaren om alles te linken, te syncroniseren en te backuppen via de Microsoft account. Dus is het helemaal rechtlijnig om ook op die manier de favorieten over diverse apparaten te syncroniseren.

Google doet overigens krék hetzelfde in Chrome hoor ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan