Windows 10 HP Elitepad 900 kan download naar windows 10 niet doen wegens te weinig GB voorradig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik heb de tablet van mijn dochter meegebracht naar huis, er staat windows assist op om naar windows 10 te downloaden maar er staat veel te weinig vrije ruimte in GB op schijf, hoe kan ik dit eventueel oplossen, heb nog geen ervaring met tablets-m-
 
je kan vermits het aansluiten van een lege usb stick upgraden naar de Windows 10...
bezie deze filmpjes ...

upgrade Windows 10 1607 voltrekken op een te kleine schijf met behulp van het aansluiten van een lege naar NTFS geformateerde usb stick - deel 1
[video=youtube;7X-oH1iWpOQ]https://www.youtube.com/watch?v=7X-oH1iWpOQ[/video]

upgrade Windows 10 1607 voltrekken op een te kleine schijf met behulp van het aansluiten van een lege naar NTFS geformateerde usb stick - deel 2
 
in dat geval dien je dus deze tablet met de 64gb eMMC SSD-harddisk terug te zetten naar de fabrieksinstelling ...
alles ben je dus kwijt maar doordat je deze dan naar de fabrieksinstelling zet verkrijg je dus wel de nodige ruimte ... om de upgrade te doen ...
 
U kunt er misschien voor zorgen dat er een minimum vrije schijfruimte is van 7GB. Dan zou u W10 (waarschijnlijk) wel kunnen installeren.

hier ga je in de fout ....indien er een 32bit besturingssysteem draait dan is er 15gb nodig aan vrije ruimte word er een 64 bits gebruikt dan heeft men 20gb vrije ruimte nodig ... om probleemloos de upgrade te kunnen doen !
 
het is inderdaad de 32 bits versie met 32 GB aan geheugen, dus fabrieksherstel ? Hoe bereik ik die instelling ? Nog een raar probleempje, eerste bericht van Qtex kreeg ik binnen per mail, de overige niet, zie nu de topic staan bij nieuwsbrief die zonet binnengekomen is.
 
Zie zonet na telefoontje dochter:blahblah: dat er wel micro sd kaartje ingestoken kan worden, op die manier optie om geheugen uit te breiden ? Nu, indien fabrieksherstel mogelijk is dan graag, alleen zoals hierboven vermeld, waar zit die ? Ikzelf moet in ieder geval geen tablet hebben, maar dit is persoonlijk uiteraard.......
 
fijn dat je de Fabrieksherstel heb kunnen starten ...
als deze hiermee klaar is dan dien je eerst wel de instellingen van de updates aan te passen zodat en nooit gezocht moet worden naar updates .. je schakeld deze optie dus uit !
vervolgens ga je dan naar deze Microsoft site .. Windows 10 en je klikt op "Update Now " om via de upgrade assistant de upgrade te starten naar de Windows 10 of je download het hulp progamma beiden geven u de mogelijkheid de upgrade te doen ...
belangrijk is dus dat je de upgrade start van uit een verse Windows...
 
tja, maar de download is rechtstreeks gebeurt na fabrieksherstel, dus was er geen virusscanner aanwezig veronderstel ik, of denk ik fout, het is wel zo dat ik maar 12 GB vrije ruimte had,qtex beweerd dat je 16 GB vrije ruimte nodig had, download van windows 10 is toch gestart en ok gevonden om te downloaden en te installeren, alleen heeft hij na 30 % dus gewoon gestopt met foutmelding zoals hierboven aangegeven, het wordt een beetje een straatje zonder einde, nu eerst dan weer fabrieksherstel doen en met dezelfde fout geconfronteerd worden, ik snap mijn dochter eigenlijk ook niet, waarom persé upgraden naar windows 10, ze zegt dat die nieuwe functies heeft die ze gaat gebruiken, juist haar moeder;), maar ik kan het oplossen-m-
 
indien jij een fabrieksherstel heb gedaan dan is dus ook al de software aanwezig die er destijds gratis meegeleverd werd dus waarschijnlijk ook een antivirus beveiliging ...kijk dit eens na bij programma's en onderdelen en indien deze aanwezig is verwijder je best deze dan .

de minimale systeemeisen om een upgrade te kunnen doen naar een Windows 10
Processor: 1 Ghz of hoger
RAM (werkgeheugen): 1 GB (voor 32-bit) of 2 GB (voor 64-bit)
Schijfruimte: 16 GB (voor 32-bit) / 20 GB (voor 64-bit)
Videokaart: DirectX 9 of hoger
Schermresolutie: 800 x 600 pixels of hoger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan