Status
Niet open voor verdere reacties.
Lenovo T410

Bij het aansluiten van een hoofdtelefoon heb ik geen weergave van klank,bij verwijderen van deze is terug alles normaal.
Welke instellingen moet ik hier aanpassen om zowel klank te hebben met of zonder hoofdtelefoon?
Dank
 
Dat is normaal gedrag. Wanneer je een hoofdtelefoon aansluit wordt dit de standaard uitgang voor je geluid, trek je deze uit dan gaan je standaard speakers dit terug overnemen.
 
Mijn probleem is als ik mijn hoofdtelefoon aansluit dat ik geen klank heb,en dat wil ik juist hebben.
Het moet toch mogelijk zijn om de twee combinaties te hebben zonder altijd van instelling te veranderen
In pluggen en klank hebben,stekker van hoofdtelefoon uit en direct ook klank hebben.
Andere laptop ook Lenovo T410 maar dan met Linux Mint 17.3 daar is er geen enkel probleem om beide te gebruiken.
Met Windows 8.1 vind ik niet de juiste instelling
 
Toch even wat meer informatie.

Hebben we het hier over een PC of een Laptop met ingebouwde speakers ?
Al hebben we het over een PC, hoe heb je de externe speakers aangesloten en hoe de hoofdtelefoon ? Gebruik je hiervoor dan dezelfde Line-Out plug ?
 
daar de TS aangeeft dat de andere Laptop met Linux er op daar geen problemen mee heeft snap ik de vraag niet of het hier om een pc (desktop) gaat ..
met klank word er bedoeld dat dus de Laptop helemaal geen geluid geeft uit de hoofdtelefoon als deze ingeplugt is ...
de vraag is hier dus komt er wel een audio signaal op deze audio jack...waarschijnlijk wel en dient men de Realtek HD Audio Manager (configuratiescherm) te gebruiken om dus vervolgens de hd audio 2nd output in te stellen als het standaard afspeelapparaat
 
Er zijn nu wel zeer veel moederborden die gebruik maken van een Realtek audio IC, maar deze gebruikt volgens de specs een conexant audio IC.

Meestal wordt er automatisch gededecteerd wanneer er een hoofdtelefoon wordt aangesloten op één van de inputs. Hiervoor zorgt de bijgeleverde software. Is deze correct geïnstalleerd? Hierbij alvast een link naar de drivers:
http://support.lenovo.com/be/en/pro... and Software|Drivers and Software&beta=false
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan