Aansluiten bewegingsmelder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een tijd geleden heb ik een werkende bewegingsmelder afgebroken. Nu wil ik die terug gaan gebruiken maar weet niet hoe ik dat ding moet aansluiten. Bij de afbraak heb ik wel goed genoteerd hoe dat moet aangesloten moet worden maar ik vind dat papier nergens meer terug. Ik heb de schuld maar op mijn vrouw gestoken dat zij dat papier weggedaan heeft maar dat helpt natuurlijk niet.

Aan de bewegingsmelder zit een lusterklem vast met drie draden:
N: Blauw
L: Wit
L:Bruin

Kan iemand helpen?
 
je hebt maar een 3polige kabel wat eigenlijk al een 4 of 5 polige moest zijn .. want je mag de aarding niet gebruiken als schakeldraad... in dit geval is er geen aarding aanwezig (mogelijk dat het geheel enkel uit plastiek bestaat )..
nu ga ik er van uit dat de bewegingsmelder "sensor" een lamp dient te laten branden of zelfs meerdere lampen
dus je vervangt dan best de kabel tussen je sensor en je aftakdoosje en dan blauw op blauw, bruin op bruin, grijs of zwart op wit en dan in je aftakdoosje de lamp aansluiten op blauw => blauw .. geel/groen => geel/groen "het spreekt voor zich dat geel/groen voor de aarding is maar ik vermeld het toch maar eventjes " en grijs of zwart => bruin van de lamp

*weet je het niet zeker laat je best een elektriciën komen om alles te goei uit te meten of een vriend die er meer aanleg voor heeft !
 
merknaam, type ... foto. Volgens elektriciteitsnormen: blauw en bruin= netspanning, witte draad=schakeldraad.
zou zo kunnen zijn:
1591638011312.png

L1: bruin, L2: wit, N: blauw. één van de netspanning, hetzij blauw of bruin (normaal de blauwe: spanningsloos) komt zowel op de lamp en sensor, de andere bevat het schakel kontakt, hier is L1 en L2 de schakelaar.
nog tips/hulp nodig ??? stuur een pm
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan