Hoe een virtuele hd aanmaken in win8.1 en programma installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag,
Ik zou graag, indien dit natuurlijk mogelijk is, een virtuele harde schijf aanmaken in mijn win8.1 en daarop een programma installeren.
Zal de installatie van dit programma dan enkel op deze virtuele hd staan of zullen er restbestanden te vinden zijn op mijn andere hd zoals in programma files?
Volgens dat ik ergens op het net vernomen heb, kan je software op een virt.hd zetten en zouden alle bestanden enkel op die hd mogen te vinden zijn. ..
Graag uw advies aub?
 
Laatst bewerkt:
Een virtual Hard Disk (VHD), kan men mounten als een bruikbare schijf in Windows. Maw, je kan een VHD bestand (de virtuele schijf) gebruiken alsof het een normale harde schijf is. Maar wanneer je software installeerd, kan je die VHD als doellocatie opgeven. De meeste bestanden zullen dan ook enkel op die schijf staan. Maar andere zaken zoals configuratie instellingen, zullen waarschijnlijk in de standaard lotaties worden bijgehouden (Windows registry, Gebruikersprofiel, ...). Maw, dus niet op die VHD.

Optie 2, gebruik een hypervisor en installeer je software op een virtueel OS.
Windows 8.1 Pro heeft Hyper-V aan boord, een zeer goede hypervisor. Een alternatief is bijvoorbeeld Oracle virtualbox.
Zulke Hypervisors gebruiken een gelijkaardige (of dezelfde) virtuele schijf (VHD indien microsoft) om hun OS en software op te installeren. Bij gebruik van een hypervisor wordt alles vrijwel volledig afgeschermd van je host OS.
 
het is inderdaad mogelijk om een virtuele hd aan te maken en dit kan via schijfbeheer > acties
het is zelfs zo dat je een 2 Tig hd kunt aanmaken , plaats je dan er data op bijvoorbeeld een 125gb dan zal deze 125gb virtuele schijf vermeld staan en niet de gehele 2Tig
of het mogelijk is om software te installeren op deze virtuele hd denk ik dus niet omdat er ook een register verwijzing moet gebeuren ...althans heb ik dit nog nooit geprobeerd ..data wegschrijven lukt in elk geval wel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan