E-mail Hoe een gestolen smartphone onbruikbaar maken ?

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Men kan een gestolen smartphone onbruikbaar maken voor de dief, door een sms te sturen naar het nummer van het gestolen toestel.
Dat is een tip die ik lang geleden via e-mail kreeg. Maar Ik vind dit nuttig mailbericht niet meer.

Kent iemand de nodige syntax voor zulke sms ?
Deze moet enkele specifieke tekens bevatten (zoals #) plus een identificatie van het gestolen toestel.
Hoewel een gestolen smartphone daarmee niet terugkomt geeft het toch de voldoening de dief er niet mee kan bellen.
 
Deze info dateert uit 2017 en is nog accuraat maar ... onvolledig.

Veel merken leveren nu bij de telefoon ook een **IMEI-code** (International Mobile Equipment Identity). Dit is een uniek nummer dat aan elke mobiele telefoon is toegewezen en kan worden gebruikt om een toestel onbruikbaar te maken op netwerken.

Wanneer een telefoon wordt gestolen of verloren, kan de eigenaar contact opnemen met de provider en vragen om het toestel te blokkeren via de IMEI-code. Dit zorgt ervoor dat de telefoon geen toegang meer heeft tot mobiele netwerken, zelfs als er een nieuwe SIM-kaart wordt geplaatst. De telefoon wordt daarmee in feite onbruikbaar voor de meeste normale functies (zoals bellen en sms'en), hoewel de hardware zelf nog werkt.

Het blokkeren van de IMEI maakt het apparaat niet fysiek onbruikbaar, maar het kan het voor een dief aanzienlijk minder aantrekkelijk maken.
 
IMEI-code kan je achter halen door op uw smartphone via telefoon app *#06# in te toetsen !
dan krijg je die IMEI-code te zien van je toestel, maakt hier een screenshot van en hoe deze op een andere plaats bij dan op die smartphone
met deze IMEI-code kan de poltie het toetstel deze laten blokkeren

zo heb ik het altijd begrepen, maar over dat wat je schrijft over dat bericht sturen is me vreemt .
en dit vond ik later,na ik dit bericht schreef


misschien nog wat tips https://www.politie.be/5461/vragen/verlies-of-diefstal/verlies-of-diefstal-van-je-gsmsmartphone

bij samsung kan je instellen dat ze na 20 onjuiste poginngen om je smartphonete ontgrendelen uw smartphone automatisch gerest word.
dit vind je onder instellingen >> vergrendelscherm en AOD >> instell. veilige vergendeling >> aut.reset fabrieksinst. <<
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste punt is niet meteen een voordeel ... na een reset is hij voor de dief natuurlijk perfect bruikbaar, alsof hij hem zelf nieuw had gekocht. Dat is niet de bedoeling denk ik.
 
Terug
Bovenaan