Het programmaatje "mp3Gain" werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Enige jaren terug heb ik met genoegen het gratis programmaatje "mp3Gain" gebruikt. Nu wilde ik het weer gaan gebruiken om de volumes van een verzameling mp3'tjes te egaliseren.
Tot mijn verbazing bleek mp3Gain niet meer te werken onder Windows 10. Ik heb echt vele dingen geprobeerd. Het programma lijkt niet comptabele (meer) te zijn volgens de meldingen die ik van Windows krijg. Ik heb bovendien geprobeerd hem werkend te krijgen in diverse comptabiliteiten. Niets lukte. Nu vraag ik mij af, of er op dit Forum wellicht mensen zijn, die weten, hoe ik het programma wél werkend kan krijgen. Of anders wellicht een ander (liefst gratis) goed programma weten, om het volume van meerdere mp3 bestandjes te egaliseren. Ik ben benieuwd en Ik hoor het nog graag. Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Oplossing
Hoi Wivi,

Nu heb ik de Full-version gedownload. Die werkt en in heel veel talen, behalve Nederlands. Dat is niet zo erg. Ik kan mij wel helpen zo, denk ik. Bedankt voor jouw Support.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
mp3Gain verwijderen,heropstarten en terug installeren? volgens deze info zou het dan werken onder win 10:

1602662519362.png
 
Hallo Wivy,

bedankt voor jouw reactie en Ik heb ge de-installeerd en weer opnieuw geïnstalleertd, maar direct bij het installeren krijg ik al de volgende melding:

MP3Gain 1.25

Some Microsoft files used by MP3Gain are missing or

out-of-date on your system.

You will probably need to go back to the MP3Gain web site and download the full installer before MP3Gain will work.

Would you like to install MP3Gain right now?

Ja

Nee
 
Hoi Wivi,

Nu heb ik de Full-version gedownload. Die werkt en in heel veel talen, behalve Nederlands. Dat is niet zo erg. Ik kan mij wel helpen zo, denk ik. Bedankt voor jouw Support.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Oplossing
Hoi Wivi,

Nu heb ik de Full-version gedownload. Die werkt en in heel veel talen, behalve Nederlands. Dat is niet zo erg. Ik kan mij wel helpen zo, denk ik. Bedankt voor jouw Support.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Heb het terug open gedaan omdat ik er toch iets aan wil toevoegen waarvan ik denk dat het toch te moeite waard is.
Wens je het toch in het Nederlands krijgen, download dan eerst de eerste versie, niet de full versie. Installeer die in het Nederlands. Dat lukt niet, maar het staat op u computer geïnstalleerd in het Nederlands.
Daarna haal je de full versie af en installeer je zonder diegene die niet werkt te verwijderen. Dan krijg je MP3gain IN het nederlands.
Ik hoop je hiermee toch iemand mee te hebben kunnen helpen.
Ik ga het nu terug afsluiten. Dacht dat het wel de moeite waard was om het terug te heropenen. Weet dat het eigenlijk niet de bedoeling is. Maar vond dit toch een interessante wending en wou deze toch zeker mee delen. Sorry dat ik daarvoor mijn macht als medewerker heb misbruikt.
 
Op de valreep nog even een reactie, ik gebruik het ook al jaren en heb op W10 nog geen problemen ondervonden kwa werking, maar mij valt het op dat of ik nu nummer niveau of album niveau kies er toch altijd nog nummers zijn die een stuk harder dan de rest gaan. Vooral als de nummers niet gelijk in mp3 kwaliteit zijn, bvb 192 tov 320 Kb/s, maar evengoed hoewel minder bij gelijke bitrate. Hoe is dat te verklaren en of op te lossen
 
Het niet doen van het programma. Heb je cd compatibiliteitsmodus geprobeerd?
Wat jij doet noem ik normaliseren. Ik doe dat nog steeds met CoolEdit van 2002. Is ondertussen overgenomen door Adobe en heet n Audition, als ik het goed heb.
 
Er zijn daar 2 benaderingen voor mogelijk :
  1. Je gebruikt een programma dat geluidsniveaus normaliseert én dat wegschrijft naar de bestanden. Ben je voor altijd goed en los van de player die je gebruikt. Zie vorige post van @kostenzer
  2. of ... je gebruikt een player die dat zelf tijdens het afspelen van een afspeellijst 'on the fly' voor zijn rekening neemt. Sommige kunnen dat, andere niet. Vb. MediaMonkey
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan