Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste vrienden ,

Ik heb een andere HD in de pc moeten doen want die was stuk er zat ééntje in van 1.5 TB Seagate barracuda 7200.11
Ik heb een green 2TB ingestoken , heb via recovery dvd opnieuw de installatie gedaan , maar op het einde bij services blokt hij en start telkens op .

Zou dat kunnen dat die recovery dvd's zo zijn gemaakt voor een 1.5 TB ? of speel dat geen rol ?
zou kunnen e.
 
staat de Secure bootoptie ook uit hier ?
bij stap 7 word er je gevraagd om de gebruikte recovery dvd's te verwijderen dit is dan ook het moment dat jij in de bios dient aan te geven vanaf de HD op te starten !
 
dit heeft niets te maken met een bios update !
denk eerder dat je een sfc /scannow dient te starten om je windows systeem bestanden te controleren en zonodig bij te werken / herstellen !
**er zat wellicht toch een foutje in deze recovery dvd's ook al dacht jij van niet !
 
Kopieer de bestaande installatie op de nieuwe HDD (mocht je partities aangemaakt hebben: maak dit eerst ongedaan), kan je van daaruit geen recovery opstarten vanuit de recoverypartitie ? De niet-toegewezen schijfruimte, die kan je nadien nog altijd indelen.
 
Nee, dat wil ik niet zeggen. Ik zou de bestaande installatie (HDD) integraal kopiëren op de nieuwe (ongepartitioneerde) HDD en dan kijken of je zo kan terugkeren naar de fabrieksinstellingen via de recoverypartitie.
 
Probleem komt niet door het terugzetten van de recovery image. Dit deel is allemaal gelukt. Dus vergeet even partities enzo, dat zit allemaal goed! Dit probleem bestaat mogelijk al van het moment dat die sysprep gemaakt is op dat systeem. Die sysprep is helaas onbruikbaar in die toestand. Waarschijnlijk de eerste keer dat je hem moet gebruiken, en nooit eerder getest?

Ik kan je maar één ding aanraden. Installeer dezelfde Windows versie van een Windows installatie medium. Vb Windows 7 home edition x64. Gebruik de key van de licentie stikker op je casing. En download de drivers van de HP website. En je bent terug vertrokken.
 
Ja inderdaad Ddragon80 heb dat ook al zitten denken. maar als nu eens deherstelkids van HP bestel ?
[h=3]ystem Recovery Kit for MS Windows 7 Premium x64 System Recovery Kit HPE-110beSystem Recovery Kit Dutch,French,English[/h]
De HP Herstel Kits bevatten het volgende:

  • Windows besturingssysteem
  • Drivers voor uw HP hardware
  • Software die door de fabriek op uw computer was geïnstalleerd
 
Is een optie. Maar kost helaas wel iets.
Moest je een Windows installatie DVD hebben, dan ben je goedkoper af. Een Windowsinstallatie duurt ongeveer 30-40min. op zulk systeem. De drivers kan je zo downloaden van de HP support site, welke zeer gemakkelijk werkt.
De "extra" software ga je helaas niet hebben dan. De vraag is of je die echt nodig hebt en/of gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan