Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn dochter heeft een laptop MSI VR600 met Windows Vista, na een 20 minuten is deze dan eindelijk opgestart. Maar dan verder is er dan ook niet mee te werken. Ik wil deze dus opnieuw installeren. Maar zoals dat met dochters gaat, cd's of dvd's die ze zelf niet kunnen gebruiken gaan na verloop van tijd verloren: Ik heb die nooit gehad papa.(zw)

Met Windows zal ik me wel uit de slag kunnen trekken maar ik zit met de drivers. Kan ik die op de een of andere manier uit de bestaande Windows omgeving halen of al tenminste de naam al bepalen? Of raden jullie me aan een andere Windows (7 of 8) te installeren?

Graag wat goede raad waarvoor mijn dank.
Joke
 
de nodige drivers kun je ophalen vanaf deze site indien je er terug de Vista 32 bit opzet er werden enkel drivers voorzien voor een 32 bit besturingssysteem ....
wil je er dus een Windows 7 of de Windows 8.1 gaan gebruiken dien je je te houden aan een 32 bit systeem !
ook dien je dan de Vista drivers te gebruiken ...

**zelf gebruik ik ook immers de vista drivers op deze immers 12 jaar oude Asus computer .
 
Zoals alle laptops is er vrijwel altijd een recovery partitie aanwezig, zodat je geen standaard herinstallatie dient te doen.
Tijdens het opstarten is dit bij MSI meestal F3 drukken. Van daaruit kan je terug naar fabrieksinstellingen. Dus een Windows zoals deze uit de winkel komt. Wel even updates uitvoeren achteraf!
 
Hartelijk bedankt beiden voor de goede raad.
De drivers heb ik allemaal gedownload maar dankzij de tip van DDragon80 heb ik alles kunnen herinstalleren. SP1 en SP2 heb ik ook gedownload en geïnstalleerd maar dat duurt nogal. Ze beginnen elk met al te verwittigen dat het meer dan een uur duurt. Nu is d e laptop nog bezig met een 35 updates. Ik had misschien moeten zoeken naar een cd van Windows Vista met SP1 en SP2 al in maar dat zoeken zou ook al een paar uur geduurd hebben.

In alle geval, in naam van mijn dochter, bedankt voor de hulp.
 
Het feit blijft wel dat Vista niet de beste en snelste besturing was die Microsoft ooit gemaakt heeft.
Uiteraard zal deze laptop onder W7 iets beter presteren, maar heb je daar het geld voor over als je dit via een legale manier wilt doen.
 
Fabrieksinstellingen is altijd veel werk!Ook voordeel pc zonder problemen terug!
Tipje haal de de updates in groepjes van 10a15 max binnen.
mvg

Updates in stukken installeren was enkel ten tijde van Windows XP nuttig. Daarna hebben ze dit proces sterk verbetert en raad ik het zelfs af om in stukken te installeren. Updates die niet nodig zijn, of die afhankelijk zijn van een andere, gaat Windows zelf regelen.
 
Ik zie dat de meningen nogal uiteenlopen.

In den goeie ouwe tijd van Windows XP installeerde ik de servicepacks, vervolgens werden de updates uitgeschakeld. Nooit problemen gehad. Bij mijn eigen laptop met Vista zijn ook de updates uitgeschakeld. Nu met mijn desktop met Windows 8.1 zijn de updates wel ingeschakeld.
 
Nochtans raad één medewerker,dit altijd aan!
mvg
inderdaad raad ik dit soms ook aan ..
dit is dan ook uitsluitend gebaseerd op eigen ervaringen en ondervindingen ...
in de meeste gevallen kan men inderdaad ook gewoon al de update's gelijktijdig doen ...en zal Windows enkel die update's installeren die nodig zijn .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan