Opgelost Heel vreemde icoontjes op bureaublad (laptop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Op bijgaande jpg (uitsnijding printscreen) zie je in de rechterbovenhoek 2 lelijke 'icoontjes' (??) waarvan ik in het geheel niet weet hoe of vanwaar die gekomen zijn, laat staan waarvoor die dienen.
Links of rechts erop klikken zonder enig resultaat, dus verwijderen is er zeker niet bij.
Iemand die deze rare dingen herkent ?
 

Bijlagen

  • Schermopname (11).png
    Schermopname (11).png
    240.3 KB · Weergaven: 125
@DDragon80 eerst even klikken op de afbeelding in de startpost. Daarna krijg je pas de volledige afbeelding te zien:

64626ee82a61a-2023-05-15_19_41_07-Windows_10_-_Heel_vreemde_icoontjes_op_bureaublad_%28laptop%29___Computerforum_PcTut.png


Die rode pijl heb ik er zelf bij gezet om duidelijk te maken waar hem om gaat.
Als ik hem iets verscherp, dan zie ik dit:

64626f807b09b-Heel_vreemde_icoontjes_op_bureaublad_verscherpt.png


Het lijkt op een persoon die op zijn zij ligt, met een hand onder zijn hoofd.
Het zou zo maar kunnen dat Quit gelijk heeft. Die afbeelding (of zijn het er twee?) is te vaag/onscherp om een pictogram/icoon te kunnen zijn.
Dus kies even een andere bureaubladachtergrond en controleer dan of die rare afbeelding er nog steeds staat.
 
Op bijgaande jpg (uitsnijding printscreen) zie je in de rechterbovenhoek 2 lelijke 'icoontjes' (??) waarvan ik in het geheel niet weet hoe of vanwaar die gekomen zijn, laat staan waarvoor die dienen.
Links of rechts erop klikken zonder enig resultaat, dus verwijderen is er zeker niet bij.
Iemand die deze rare dingen herkent ?

Hallo , Als je last hebt van netelige zaken die je niet erg makkelijk en zomaar kan verwijderen ? Dan is daar een trucje voor namelijk (Save Mode) Veilige Modus. Dat is het deel die een deel van de laptop op pc opstart zonder toegang tot het internet. Ik heb daarmee al heel veel nare dingen kunnen verwijderen op die manier.

Dus dat kan je misschien ook eens proberen en wie weet dat je het dan wel kunt verwijderen , op voorwaarde dat het wel te verwijderen is ? Hoe doe je dat.

Ga naar het start menu maar met de rechterkant van de muispijl (bij een laptop rechter knop klikken) dan kijken waar Utivoeren staat daar klik je op en er zal een venstertje open gaan. Daar geef je dit commando msconfig en klik op enter. Nu zal er terug een venster open gaan.

Hier een voorbeeld (lees onder verder)
systeem configuratie.jpg


Op toevoegen klikken was ik even vergeten aan te duiden

Klik op de plek waar je de pijl ziet staat bovenaan. En zet een vinkje waar je de cirkel ziet. Nu zal je zien en zal gevraagd worden op terug op te starten klik op enter. Even geduld je laptop zal nu terug opstarten , maar je zal dan wel een heel erg helder scherm zien , das normaal.

Nu ben je in veilige modus , en maak je geen contact met het internet. Probeer nu eens of je dat icoontje die je zo raar vindt , kunt verwijderen ja of nee ? Als je het kan verwijderen dan zal het naar de vuilbak gaan en ben je het kwijt. Maar het kan net zo goed zijn dat het ook niet lukt ?

Dit is heel belangrijk , want je moet nu terug gaan naar start en met je rechter pijl naar uitvoeren gaan , en dan terug het commando msconfig gaan invullen. Dat zelfde scherm (zie afbeelding) zal nu terug te zien zijn. En daar moet je nu dat vinkje X. Wat je eerst aangevinkt hebt , terug uitvinken. Omdat je laptop anders terug zal opstarten in veilige modus. Als dat vinkje weg gehaald is , dan zie je dat je terug moet opstarten. Klik op computer opstarten.

Laat eens weten of het al dan niet gelukt is op deze aangereikte manier ?
En nu zal je terug komen in de stand waarin je nu weer normaal het internet op kan gaan. Als je dat icoon hebt kunnen verwijderen in veilige modus en het was weg. Dan zal je het nu dus ook niet meer zien ? maar wel in de vuilbak.

En voor zij die eens een leuke grap willen of wensen uit te halen ? Met iemand waarvan ze 100 % zeker zijn dat het kan en ook mag. Dan zet je dat vinkje aan zoals beschreven , je sluit de pc af. En van zodra de persoon in kwestie de pc wil op starten zal die dus in veilige modus gaan. Heropstarten zal niet helpen zolang dat vinkje niet weg is Haha

Waarschuwing Dit kan je dus niet zomaar echt bij iedereen doen. Maar geef toe tis wel een leuke grap. En wie uit de voeten kan met de pc zal vermoedelijk niet zo erg lang moeten zoeken. Deze grap alleen uithalen bij iemand die door en door kent. Anders is geen grap in de zin van. Ik ga dit niet echt doen. Omdat ik niemand ken waar ik dit mag doen.

Ps Het is erg goed dat je eigen bericht kan blijven aanpassen , iets wat vaak niet kan of niet lang genoeg. Dit is geweldig en ik beging me al wat thuis te voelen hier na amper 24 u.

Mvg Lanta.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@DDragon80 eerst even klikken op de afbeelding in de startpost. Daarna krijg je pas de volledige afbeelding te zien:

64626ee82a61a-2023-05-15_19_41_07-Windows_10_-_Heel_vreemde_icoontjes_op_bureaublad_%28laptop%29___Computerforum_PcTut.png


Die rode pijl heb ik er zelf bij gezet om duidelijk te maken waar hem om gaat.
Als ik hem iets verscherp, dan zie ik dit:

64626f807b09b-Heel_vreemde_icoontjes_op_bureaublad_verscherpt.png


Het lijkt op een persoon die op zijn zij ligt, met een hand onder zijn hoofd.
Het zou zo maar kunnen dat Quit gelijk heeft. Die afbeelding (of zijn het er twee?) is te vaag/onscherp om een pictogram/icoon te kunnen zijn.
Dus kies even een andere bureaubladachtergrond en controleer dan of die rare afbeelding er nog steeds staat.

Alleen is maar alleen en met twee is het leuker , alleen moet je die tweede eerst vinden en niet iedereen heeft dat geluk.
 
Ik heb eens gespeeld met de helderheid en dan zie ik dus van rechtsonder naar rechtsboven een soort boomstam door de 2 pictogrammen die jij bedoeld.
Lijkt mij dus bij de achtergrond van het bureaublad te horen en zeker ook omdat je zegt dat links of rechts klikken niet werkt.
Stel eens een andere achtergrond in.

Tuts.jpg
 
We wachten met zijn allen op enige reactie van de vraagsteller. Na zijn bezoekje om de vraag te stellen is hij nog niet aktief geweest op de site ... gebeurt zo vaak en toch vind ik dat nog altijd onbegrijpelijk. Een vraag stellen maar niet nieuwsgierig zijn naar het antwoord.

En geef toe, hierboven staan al héél wat suggesties !
 
Sorry hoor en allen wel bedankt voor de vele interessante reacties. Zo gauw ik kan zal ik deze opvolgen en uiteraard het resultaat . We zijn/waren enkele dagen niet thuis en bij de dochter aan de slag. Vandaar. Ik was eveneens vergeten om "volgen via mail" aan te klikken...
Tot heel binnenkort, beloofd !!
 
Herhaalde excuses: vandaag eindelijk tijd gevonden ! Hartelijk dank aan iedereen want de oplossing was in feite direct aangegeven: gewoon achtergrond wijzigen en die vreemde zaken waren verdwenen. Mij was het maar onlangs opgevallen en dacht te maken te hebben met rare dingen waar het internet de laatste tijd bol van staat. Vandaar dus mijn vraag waarop ik geweldige reacties heb gekregen, doch door familiale omstandigheden zelf niet vlug genoeg kon reageren. Nogmaals sorry en zeker een dikke dank voor allen (in het bijzonder aan Lena die er werkelijk een leerrijke handleiding van gemaakt had). Fijn weekend aan allen !!
Camiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan