Internet Algemeen heel verelende popup over virus meldig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede Middag

Hoop dat dit de juiste kolom is ?
Ik heb sinds een tijdje als ik b.v. werk met paint shop pro , of een bestand in mijn email bekijk rechts onder op het scherm een vaak dubbele waarschuwing van "Norton"dat ik een virus heb.
De pop up blokkeert de rest van de pagina waarop hij komt, dat zie je dan dus even niet.

Leuk maar ik heb geen norton!
Als je het weg klikt begint hij of opnieuw of gaat scannen.
Bij Google Chrome heb ik norton al als ongewenst gezet en de extensie , dat is ro8.biz , die hij daarbij aangeeft maar geen verschil.

Hoe kan ik dit kwijtraken, is best vervelend.
Ik weet dat mijn computer goed beveiligd is dus een virus heb ik niet maar dergelijke onzin komt er toch nog wel door

Vele groetjes
Marianne
 
Als je de melding krijgt bij diverse programma's (mail ? Paint Shop Pro ? etc...) dan zal het dus niet te wijten zijn aan extensie in Chrome ...
Je mag dan wel de overtuiging hebben dat je PC goed beveiligd is, zo goed is het dan blijkbaar toch niet want wat je ziet is ofwel een virus ofwel toch minstens malware die ongewenste lokkertjes of noem het reclame laat zien.

Heb je enig idee wanneer het probleem is begonnen ?
Weet je nog wat je toen hebt geinstalleerd ? Kan iets zijn dat helemaal niets met Norton te maken heeft maar vb. shareware of iets van die aard ...

Normaal zou je met de settings van Windows Defender al een en ander moeten kunnen scannen. Nog een ander freeware product er op zetten is uiteraard Chinese Roulette spelen. Kan zijn dat die Grindinsoft iets vindt, maar het kan ook dat het programma zelf ook nog wat 'verborgen' zaakjes met zich meebrengt.
 
Laten we beginnen met AdwCleaner.
Download het programma. HIER
Dit is portable, er wordt niets op de computer geïnstalleerd.
Voer een scan uit.
Als het programma iets vindt kan je deze verwijderen.
Na het scannen maakt dit programma een logbestand, je kan het logbestand hier eerst posten alvorens iets te verwijderen als je twijfelt.
Gridinsoft is waardeloze rommel.
 
Draai dit progje eens van Norton. ( hoeft niet geïnstalleerd te worden )
Het scannen kan even duren, is afhankelijk van de snelheid van de pc en de hoeveelheid data dat op de schijf / schijven staat.
Na de scan de eventuele vonden aanvinken rechts en verwijderen en opnieuw opstarten en ik hoop dat de pop-up daarna verdwenen is.

Download
 
Copie van scan ( sorry lang bericht ) :
---------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------
eleted C:\Program Files (x86)\ESTsoft

Deleted C:\ProgramData\ESTsoft

Deleted C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\ESTsoft

Deleted C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Outbyte

Deleted C:\ProgramData\Outbyte

Deleted C:\ProgramData\Restoro

Deleted C:\Users\janne\AppData\Roaming\ESTsoft

Deleted C:\Windows\System32\Tasks\Outbyte



***** [ Files ] *****



Deleted C:\Windows\restoro.ini



***** [ DLL ] *****



No malicious DLLs cleaned.



***** [ WMI ] *****



No malicious WMI cleaned.



***** [ Shortcuts ] *****



No malicious shortcuts cleaned.



***** [ Tasks ] *****



No malicious tasks cleaned.



***** [ Registry ] *****



Deleted HKCU\Software\Restoro Key

Deleted HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{2C8E94F8-A9F9-4D5E-A89C-7DF101AC4B31}

Deleted HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Outbyte\PC Repair\Start PC Repair ?n logon

Deleted HKLM\Software\Classes\AppID\{93469602-4134-4012-A6BC-E58C2E9A7D28}

Deleted HKLM\Software\Classes\AppID\{93469602-4134-4012-A6BC-F5ED88675F39}

Deleted HKLM\Software\Classes\CLSID\{93469602-4134-4012-A6BC-E58C2E9A7D28}

Deleted HKLM\Software\Classes\CLSID\{AE198C69-7358-4856-9029-F4C0FAD524C1}

Deleted HKLM\Software\Classes\Interface\{3A3310BE-83DD-4E80-AC51-242D3A7D7F73}

Deleted HKLM\Software\Classes\Interface\{3CC2E0D5-193C-4192-B8BA-AFEF0AB6A2FD}

Deleted HKLM\Software\Classes\TypeLib\{C661BE9A-11D8-47DD-A980-6494B09F3AF3}

Deleted HKLM\Software\Classes\TypeLib\{F2C6F7D1-ED32-49E5-9919-69E12C17AF7C}

Deleted HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Restoro

Deleted HKLM\Software\Restoro

Deleted HKLM\Software\Wow6432Node\Outbyte

Deleted HKLM\Software\Wow6432Node\\Classes\AppID\{93469602-4134-4012-A6BC-E58C2E9A7D28}

Deleted HKLM\Software\Wow6432Node\\Classes\AppID\{93469602-4134-4012-A6BC-F5ED88675F39}

Deleted HKLM\Software\Wow6432Node\\Classes\CLSID\{93469602-4134-4012-A6BC-F5ED88675F39}

Deleted HKLM\Software\Wow6432Node\\Classes\Interface\{3A3310BE-83DD-4E80-AC51-242D3A7D7F73}

Deleted HKLM\Software\Wow6432Node\\Classes\Interface\{3CC2E0D5-193C-4192-B8BA-AFEF0AB6A2FD}

Deleted HKLM\Software\Wow6432Node\\Classes\TypeLib\{C661BE9A-11D8-47DD-A980-6494B09F3AF3}

Deleted HKLM\Software\Wow6432Node\\Classes\TypeLib\{F2C6F7D1-ED32-49E5-9919-69E12C17AF7C}



***** [ Chromium (and derivatives) ] *****



No malicious Chromium entries cleaned.



***** [ Chromium URLs ] *****



No malicious Chromium URLs cleaned.



***** [ Firefox (and derivatives) ] *****



No malicious Firefox entries cleaned.



***** [ Firefox URLs ] *****



No malicious Firefox URLs cleaned.



***** [ Hosts File Entries ] *****



No malicious hosts file entries cleaned.



***** [ Preinstalled Software ] *****



Deleted Preinstalled.LenovoIMController Folder C:\ProgramData\LENOVO\IMCONTROLLER

Deleted Preinstalled.LenovoIMController Folder C:\Users\janne\AppData\Local\LENOVO\IMCONTROLLER

Deleted Preinstalled.LenovoIMController Folder C:\Windows\System32\Tasks\LENOVO\IMCONTROLLER

Deleted Preinstalled.LenovoIMController Registry HKLM\Software\Wow6432Node\\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Lenovo Dependency Package_is1

Needs Reboot Preinstalled.LenovoIMController Folder C:\Windows\LENOVO\IMCONTROLLER





*************************



[+] Delete Tracing Keys

[+] Reset Winsock



*************************



***** Reboot Required to Complete *****





***** [ Folders ] *****



Cleaning failed C:\Windows\LENOVO\IMCONTROLLER



*************************



AdwCleaner[S00].txt - [4575 octets] - [29/03/2021 13:06:00]



########## EOF - C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt
 
Wat nu verwijderd is met de naam Lenovo is onderdeel van de support van Lenovo, naar blijkt.
Lenovo probeert door het inzamelen van gegevens omtrent de manier waarop je je laptop gebruikt een betere afstemming te garanderen.

Als je het nog nooit gebruikt hebt of er niet bewust boodschappen van hebt gekregen en opgevolgd is het niet essentieel. Er zal dus waarschijnlijk niets mislopen door het feit dat je het hebt verwijderd. Maar die verwijdering was niet nodig ... nu ja, al deze cleaners zijn wel eens overijverig.
 
Draai dit progje eens van Norton. ( hoeft niet geïnstalleerd te worden )
Het scannen kan even duren, is afhankelijk van de snelheid van de pc en de hoeveelheid data dat op de schijf / schijven staat.
Na de scan de eventuele vonden aanvinken rechts en verwijderen en opnieuw opstarten en ik hoop dat de pop-up daarna verdwenen is.

Download
Peter Norton producten werden aan Symantec verkocht. Lange geschiedenis , maar beter NIETS meer installeren.
Ook al deel ik ten volle de mening van J.W. , je zal versteld staan van wat nog allemaal in uw register blijft hangen van Symantec.
Ben overtuigd dat vroeger of later Symantec eerdere gebruikers blijft achtervolgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan