Audio Heeft er iemand ervaring met Bidule ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is precies te vergelijken met propellerhead reason, als ik correct ben. Maar dan "simplistischer" in opzet en layout. En dan ook zonder de sequencer mogelijkheden. Enkel synth, filters en effecten... mss beter als je VST gebruikt.
 
Deels, Bidule werkt met bouwstenen in de vorm van blokken met gebruikmaking van een soort editor dat visueel met elkaar verbonden kan worden.
Met Reason kun je songs creeren met gebruikmaking van plug-ins.
 
Die "blokken" of plugins kan je in reason ook verbinden hoor. Zie maar naar de rack "back". Zijn ook virtuele kabels van module naar module.
Maar die blokken/modules in Reason zijn meestal wel al een combinatie van filters, een synth op zich. Daar waar Bidule elke blok een apparte eenvoudige functie heeft. Eigenlijk dus een beetje een modulaire synth zoals die vroeger nog wel eens gebouwd werden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Kijk ik heb nu een rose ruis generator om een ruimte te meten welke reflecties er zijn en deze eventueel corrigeren met een parametrische EQ zoals bijvoorbeeld in een Lake LM44. Maar kunnen ook andere processors zijn zoals een BSS BLU module of de Meyer Galileo module. Of natuurlijk de meeste simpele oplossing een grafische 31 bands EQ
Een beetje hetzelfde als je met Smaart doet.

Ook zou ik hier een meetmicrofoon op aan willen sluiten maar dit is niet zo gemakkelijk te vinden in Bidule. Ik kan vooralsnog de audio devices niet vinden in Bidule.

Pink Noise.jpg
 
Nergens te vinden dus welke input audio devices je kunt kiezen.
Zo wie zo niet onder Preferences.

In de parameters kom ik wel Default Audio Output tegen maar daar kan ik niet zo veel mee.
Ook bij Mixer staan de Input Audio Devices niet.

Ik denk dat dit einde project gaat worden.

Oudio output.jpg
 
Kijk dit is waarmee ik bezig ben om een betaalbaar alternatief als software te programmeren voor het B segment met gebruikmaking van Bidule.


Als voorbeeld hieronder 1 van de toepassingen met rechts Smaart op de laptop en links ernaast op statief de meetmicrofoon. Onderaan het microfoon statief zie je de externe geluidskaart liggen. Hiervoor wil ik dus een goedkoper alternatief maken i.s.m. Bidule en misschien als het een goed product is, aanbieden op de markt.

4903123010_eaf4962561_a.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan