Hardware Hama bluetooth dongle

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een hama bluetooth dongle in een USb poort steken. Hoe kan ik die nu primair maken zodat de ingebouwde bluetooth niet eerst wordt aangesproken.
Ik weet ook niet waar ik die hama kan terugvinden in mijn device manager.
Ik wil de externe gebruiken omdat die een grotere wijkreidte heeft.
Ik wil communiceren met mijn Silhouette cameo maar voorlopig lukt het me niet om verbinding te maken. Ook niet als deze in "paired" staat.
Problemen alom dus. Is er iemand die mij kan verder helpen aub?
 
Een 'bluetooth wifi' in een USB poort ?
Zal je een bluetooth dongle bedoelen ? of eerder een Wifi receiver ?
Het is het een of het ander ...

Pairing is een begrip bij Bluetooth, niet bij Wifi...
Als je dus een pairing probeert te doen op Bluetooth met een apparaat dat met Wifi werkt zal het inderdaad niet lukken.
Kan je duidelijker zijn aub ?
 
Dan weet je meteen ook dat een verbinding leggen met een apparaat met ingebouwde wifi niet veel zin heeft ...
Voor het instellen van een bluetooth dongle kan je spijtig genoeg géén advies geven : nog nooit gebruikt zo iets.
 
in apparaat beheer kan je de interne BT terugvindenbv bij mijne HP:

1632747149041.png

id de blauwe mijn interne BT, rechts klikken en je kan die uitschakelen eventueel 'verwijderen'???, me dunkt:

1632747284380.png

dan kan je waarschijnlijk je HAMA-BT stick gebruiken (theoretisch), praktisch ???? bij gebrek aan een BT-stick kan ik het helaas niet uit proberen ...

S6!
 
Laatst bewerkt:
men kan deze zoals wifi aangeeft uitschakelen of zelfs verwijderen maar aangezien deze standaard aanwezig is zal vervolgens deze telkens een herstart of een opnieuw opstarten van het systeem opnieuw geinstaleerd worden .. wil men deze constant uit hebben staan dient men dit wellicht via het register te doen of via computerbeheer .
 
heb de hama software terug geïnstalleerd en daarna gescand voor hardware changes. Ik kreeg toen verschillende opties en moest voor generic bluetooth radio kiezen en daarna werkte alles perfect. De intel driver moet wel eerst verwijderd worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan