Gunstige ervaring met een defragmentatieprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Beste allemaal,
Deze keer geen vraag maar een suggestie om je PC toch weer wat te versnellen:
Download »Auslogics Disk Defragmenter« van Auslogisc.com.
Open Auslogics Disk Defrag. Klik op Instellingen > Programma instellingen > Algoritmes. Nu komt het: Vinkjes plaatsen bij *Verwijder tijdelijke bestanden vóór defragmenteren en *Verplaats systeembestanden naar begin van schijf (dit is belangrijk!). > OK. Sluit het Instellingen venster.
Nu ga je naar het menu Actie > Defrag en Optimaliseer.
Met mijn vier schijfjes heeft het wel vijf uur geduurd, maar je kunt ondertussen doorwerken.
Deze defragmenter kan ook op wekelijks of maandelijks automatisch lopen.
Ik voel dat het heeft geholpen. Inbeelding is het allicht niet.
Misschien toch even proberen?
De »Auslogics Registry cleaner« doet het ook zonder problemen te veroorzaken, maar dit onderwerp kennen we ondertussen wel. (y)
Mvg
Walter
 
Onder Windows 7 defragmenteer ik nooit meer. Mijn oude XP defragmenteer ik ongeveer 1x per maand.
 
P/T of I/C
Goed om weten. Ik denk vooral aan het sparen van de arme lees/schrijfkoppen. Beeld ik me de verbeterde stabiliteit dan toch in?
Tot dat ik een SSD plaats zal ik wel af en toe toch defragmenteren en met dit ging het toch beter... een SSD zal er nog van komen, denk ik, dan màg je niet meer defragmenteren.
MvG |||| Walter
Bekijk bijlage 8246
 
persoonlijk vind ik de defragmenter van auslogics zéér goed. ik heb hem al meerdere malen getest tegenover andere free en betalende progs. hij werkt snel en accuraat!

één ding wil ik wel aangeven: in windows versies hoger dan xp zit er een defragmenter geïntegreerd die die taak 1x per week op zich neemt. verder kan je rekenen dat het niet meer echt nodig is om je systeemperformantie (reactietijd) te verhogen; dit verschil merk je niet meer.

natuurlijk denk je aan dat arme naaldje dat meer moet rondvliegen om iets van je HDD te lezen als het zomaar overal wat staat. mijn ervaring is echter dat zelfs een klassieke sata het niet per sé hoeft op te geven daardoor.

ik heb bvb een klein sata schijfje (20GB) steken waar 3 games op staan van Electronic Arts (cnc3 tiberium wars, cnc generals en crisis). dat schijfje heb ik ooit gesloopt uit een oude bak die nog win95 draaide. ik herinner me het niet precies, maar ik denk dat dat vlot 10-12 jaar geleden is, dus reken dat de schijf minstens 15 jaar is.

en ze is in perfecte gezondheid! (100%) dat kan ik bvb niet zeggen van m'n WD schijf waar m'n OS'sen op staan (91% health) en die een pak jonger is.

vergeet verder niet dat het defragmentatieproces zelf ook zeer intensief is voor je bewegende componenten van je HDD.

enneuh, Walter: waarom staat deze topic niet gewoon in forum? anderen dan team kunnen aan je info meer hebben. met jouw goedvinden ga ik dit ff verplaatsen naar public forum.
 
persoonlijk vind ik de defragmenter van auslogics zéér goed. ik heb hem al meerdere malen getest tegenover andere free en betalende progs. hij werkt snel en accuraat!

één ding wil ik wel aangeven: in windows versies hoger dan xp zit er een defragmenter geïntegreerd die die taak 1x per week op zich neemt. verder kan je rekenen dat het niet meer echt nodig is om je systeemperformantie (reactietijd) te verhogen; dit verschil merk je niet meer.

natuurlijk denk je aan dat arme naaldje dat meer moet rondvliegen om iets van je HDD te lezen als het zomaar overal wat staat. mijn ervaring is echter dat zelfs een klassieke sata het niet per sé hoeft op te geven daardoor.

ik heb bvb een klein sata schijfje (20GB) steken waar 3 games op staan van Electronic Arts (cnc3 tiberium wars, cnc generals en crisis). dat schijfje heb ik ooit gesloopt uit een oude bak die nog win95 draaide. ik herinner me het niet precies, maar ik denk dat dat vlot 10-12 jaar geleden is, dus reken dat de schijf minstens 15 jaar is.

en ze is in perfecte gezondheid! (100%) dat kan ik bvb niet zeggen van m'n WD schijf waar m'n OS'sen op staan (91% health) en die een pak jonger is.

vergeet verder niet dat het defragmentatieproces zelf ook zeer intensief is voor je bewegende componenten van je HDD.

enneuh, Walter: waarom staat deze topic niet gewoon in forum? anderen dan team kunnen aan je info meer hebben. met jouw goedvinden ga ik dit ff verplaatsen naar public forum.

awel dat jij nog geen man getest hebt :p
 
Kan niet want heb alles laten toespuiten voor ik je al kende :p je weet nooiet met van die op internet dat je soms denkt dat het een vrouw is en dan lig er een man naast je :p

...daar weet jij precies verdacht veel over... (y):eek:tp:

[edit]oops: wat was de quote nu ook alweer voor: off topic?... effe gan spieken: het was ( otp ) (otp)[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Kan niet want heb alles laten toespuiten voor ik je al kende :p

Ja zeker vanaf ik uw broer leren kennen heb, en dacht oei is er een broer van :p

gelukkig is het een adoptiefje. stel u voor: 2 zo van die mannen gelijk ik op deze aardkloot. zou wat overdreven zijn...
 
Natuurlijk mag dat naar het forum verplaatst worden. Ik heb nog getwijfeld. Dus doe maar.
Bedankt voor de uitgebreide commentaar.
Mvg

WW
 
Natuurlijk mag dat naar het forum verplaatst worden. Ik heb nog getwijfeld. Dus doe maar.
Bedankt voor de uitgebreide commentaar.
Mvg

WW

Dan zou ik wel wat sencuur toepassen als ik de privé uitlatingen van Tuts en Antwanneke er eens op na lees.

Antwanneke zei:
er mag ondertussen wel gelachen worden hé Pluis! (?) dit kan volgens mij perfect... :v
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke opdracht voor WaWa om eens de Modereer Opties te gebruiken.

Verplaats dit topic maar naar de juiste sectie waar je het hebben wilt en laat een paar antwoorden weg, zodat er een leuk en nuttig topic overblijft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan