Tools Iemand ervaring met AOMEI Backupper?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heeft er iemand ervaring met AOMEI Backupper om een clone te maken? Vraag me af of je die clone ook kan gebruiken (intern) om er direct mee op te starten.
Ik gebruik Macrium Reflect en daar ben ik tevreden over. Maar misschien zijn er makkelijkere zaken met AOMEI Backupper.
Heb wel goede ervaring met de Partition Assistent.
Graag een mening.
 
mijn ervaring met Aomei zijn zeer positief, hdd naar ssd geen enkel probleem. terug zetten van backups naar een volledig om zeep geholpen ingebouwde hdd/ssd met behulp van een 'live cd/stick',handig sommige laptops zijn echt krengen om te openen! de tech- versie kan je zelfs op een stick zetten en gebruiken op iedere pc/laptop.
het is ook nederlands-talig. bij de versie v5.9 en 6 is er een gedeelte 'synchronisatie' bij gekomen (helaas nog in het Engels!!!)
meer info nodig? stuur maar een berichtje.
1599680040141.png
eerlijk gezegd acronis ligt al een paar jaar op de schroothoop ... deze is echt gebruiksvriendelijk!

VERNIEUWDE HANDLEIDING!!! 21/09/2020
 

Bijlagen

  • AOMEI Backupper. Handleiding gebruiker De makkelijkste backup service. Handleiding gebruiker.pdf
    613.2 KB · Weergaven: 472
Laatst bewerkt:
als ik u goed begrepen heb Mik dan is het eerder de bedoeling om een image (backup) "geen kloon dus " uit te rollen over meerdere systemen ..
dan dien je wel over de Aomei backupper Technican of de technican plus te beschikken de professionele versie heeft ook hier zijn beperking aangezien de Aomei Image Deploy enkel aanwezig is in de Technican versies ..

*wil je het eerst eens proberen dan zou je de Aomei Image Deploy Free kunnen gebruiken ..tuurlijk heeft deze tenopzichte van de versie die aanwezig is in de Technican zijn beperkingen .. de beperking hier is dat je maar 20 uitrollen naar andere systemen kunt verwezenlijken .. "meer om te lezen "
 
Laatst bewerkt:
als ik u goed begrepen heb Mik dan is het eerder de bedoeling om een image (backup) "geen kloon dus " uit te rollen over meerdere systemen ..
dan dien je wel over de Aomei backupper Technican of de technican plus te beschikken de professionele versie heeft ook hier zijn beperking aangezien de Aomei Image Deploy enkel aanwezig is in de Technican versies ..

*wil je het eerst eens proberen dan zou je de Aomei Image Deploy Free kunnen gebruiken ..tuurlijk heeft deze tenopzichte van de versie die aanwezig is in de Technican zijn beperkingen .. de beperking hier is dat je maar 20 uitrollen naar andere systemen kunt verwezenlijken .. "meer om te lezen "

Neen,
het is enkel in vervanging van eventueel Macrium. Sommigen hebben problemen als de targetschijf kleiner is dan de source.
Een SSD van 500Gig is niet altijd even groot als een HDD van 500Gig.
 
ik vroeg me af of er iets met de verkregen info gebeurt es? negatieve- of positieve ervaring ...
ondertussen is de versie 6.1.0 verschenen:
1602838235769.png
de tools werden uitgebreid.
 
Ik heb al lange tijd heel goede ervaring met Aomei, zowel voor het maken van een kloon als voor een systeem-kopie.
Echter: MiniToolPartitionWizard heeft ook veel goede mogelijkheden (her-indeling partities bv.) en van hen is er sinds kort ook "Shadowmaker" die in de kortst mogelijke tijd een kloon kan maken.
Samenvattend:
van alle computers in huis vernieuw ik af en toe zowel de kloon af en toe (op SSD dus) maar ook een systeemkopie met die Aomei (op een USB-schijf, en dan duidelijk (her) benoemen.
Héél soms lukt het maken van een kloon niet, en dan gebruik ik ook wel eens een kopiëerapparaat waar de tweer schijven in gaan.
Kan bv. ook van oude HDD 3,5" naar SSD 2.5".
Als je de kloon aangesloten in de desktop of laptop laat zitten moet je met opstarten wel aangeven van wèlke schijf je wilt opstarten met het eenvoudige bootmenu F11 of F8, afhankelijk van je apparaat).
 
Héél soms lukt het maken van een kloon niet, en dan gebruik ik ook wel eens een kopiëerapparaat waar de tweer schijven in gaan.
Kan bv. ook van oude HDD 3,5" naar SSD 2.5".
Als je de kloon aangesloten in de desktop of laptop laat zitten moet je met opstarten wel aangeven van wèlke schijf je wilt opstarten met het eenvoudige bootmenu F11 of F8, afhankelijk van je apparaat).
probeer dan die clone te maken met met de ' Bootable Media '/rescue cd/ live-cd
 
Ik wacht tot eerste van de maand om een nieuwe clone te maken. Dit zal ik gewoontegetrouw maken met Macrium reflect.
Pas als ik daar een nieuwe clone van heb zal ik bijkomstig een clone proberen met Aomei. Ik speel liefst op zeker. Heb in het verleden reeds een paar maal een fout gemaakt die me veel werk bezorgt heeft. Als ik mijn regels volg ben ik zeker dat zelfs al loopt het 100% fout, dat ik dan een goede mogelijk heb om zonder problemen te herstellen.
 
Heb geprobeerd met Aomei back-upper de C : schijf te clonen. Die functie is echter in die free versie die ik bezit niet mogelijk.
Dus jammer maar hier stopt het dan. Heb een goede cloon gemaakt met Macrium Reflect. Gebruik ik al geruime tijd. Ben nog altijd heel tevreden ermee. Maar dacht dat er misschien meer mogelijkheden zaten in Aomei. Onderandere partitioneren. Maar met deze versie ga ik ook enkel naar internet om aan te kopen. Dus de free versie geeft weinig mogelijkheden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan