Elektriciteit is de toekomst.
Maar voor elektrische wagens moet er wel elektriciteit beschikbaar zijn... en waar ga je die halen????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Elektriciteit is de toekomst.
Sommige dagen wordt er door de windmolens en zonnepanelen meer elektriciteit verwekt als door kernenergie en gascentrales.
De capaciteit van de geïnstalleerde zonnepanelen bedraagt exact 3.020 megawatt. "Dat is meer dan 35 procent van de productie van een van de twee stopgezette kernreactoren", aldus Apere, die op Tihange 2 doelt.
Toch zoek ik nog het vermogen van de windturbines zodat ik dit bij de zonnepanelen kan optellen.
Op dit moment heb ik dit:
Dit komt voorlopig niet in de buurt van jouw melding: "Sommige dagen wordt er door de windmolens en zonnepanelen meer elektriciteit verwekt als door kernenergie en gascentrales. "
Toch zoek ik nog het vermogen van de windturbines zodat ik dit bij de zonnepanelen kan optellen.
Op dit moment heb ik dit:
Dit komt voorlopig niet in de buurt van jouw melding: "Sommige dagen wordt er door de windmolens en zonnepanelen meer elektriciteit verwekt als door kernenergie en gascentrales. "
U schrijft hier in #20:<<De capaciteit van de geïnstalleerde zonnepanelen bedraagt exact 3.020 megawatt. "Dat is meer dan 35 procent van de productie van een van de twee stopgezette kernreactoren", aldus Apere, die op Tihange 2 doelt.>>
Ik weet niet waar u deze cijfers haalt, maar de totale elektriciteitsproductie van Doel en Tihange samen is: 5927 MW. De productie van de zonnepanelen is meer als 50% van de kerncentrales!!!! En dit op een dag dat de dagen reeds aan het korten zijn!!!
https://www.nucleairforum.be/energie/de-elektriciteitsproductie-op-basis-van-kernenergie
In Nederland was de totale capaciteit van zonne en windenergie in 2014 bijna 5% van de totale elektriciteitsproductie. Laat dat in 2015 dan misschien 6 of 7 % zijn.
Men hoopt in 2023 16% te gaan halen.
In 2050 zou 100% haalbaar moeten zijn.
Dan heeft Belgie het beter voor elkaar als u zegt: " Sommige dagen wordt er door de windmolens en zonnepanelen meer elektriciteit verwekt als door kernenergie en gascentrales."
Dat is een bericht van 6 jaar oud.