Opgelost Gmail mails verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb ongewild de mails die ik in verschillende mappen had gestoken allemaal verwijderd door op alle mails te klikken en te verwijderen.
Dan heb ik geprobeerd om via prullenbak alles terug te plaatsen maar dit kon enkel door ze terug naar de inbox te plaatsen.
Nu is wel het gevolg dat alle mails +/- 3500 stuks allemaal terug in de inbox staan.
Wanneer ik die wil verwijderen uit de inbox zijn ze ook allemaal weer terug weg in de voorop gestelde mappen.
Hoe krijg ik die nu uit de inbox en dat ze toch in de mappen blijven zitten.

Ik weet mij geen raad
Willy
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denķ dat je het best de mails selecteert en verplaatst naar de juiste map, dit is wel even werk maar dit is wel de makkelijkste oplossing.
 
@quwica Binnen GMail zelf - en dus als je webmail gebruikt ben je daartoe beperkt - bestaan er eigenlijk géén mappen. Het GMail model is namelijk helemaal gebouwd rond views. Als je een bericht in een map plaatst wordt het van een label voorzien en de web-app toont gewoon berichten in een 'map' door die labels te lezen. Maar in werkelijkheid staan ze op de server allemaal tezamen in je mailaccount.

Als je nu berichten 'verwijdert', worden die gewoon als 'deleted' gemerkt en daardoor worden ze vanaf dan in je prullenbak zichtbaar. Maar dat overschrijft wel het vroegere label. De software laat je toe berichten terug te krijgen door uit die vergaarbak de berichten met een markering deleted te selecteren en terug te zetten. Het is zo gemaakt dat dit enkel naar de inbox kan gebeuren en wel omdat de server gewoon niet meer weet waar ze oorspronkelijk stonden.
Als je webmail gebruikt is daar geen ontkomen aan : je zult ze zoals @kjellvdp hierboven suggereert op een of ander gezamenlijk kenmerk moeten selecteren en dan 'verplaatsen' c.q. hun oorspronkelijk label teruggeven.

Anders zou het zijn als je een mail-client gebruikt om die mails te lezen, zoals Outlook vb. (wat ik hier doe om betrouwbaarheidsredenen)...
Dan zitten die mails nl. in data-bestanden op je PC. Toen je ze verwijderde heb je ze met synchronisatie waarschijnlijk zowel van de server als van je PC verwijdert maar ik mag hopen dat je een goede PC-beheerder bent en over backups beschikt, niet ? In dat geval zou je een 'ouder' data-bestand (van vlak voor de fatale wisaktie) kunnen terugzetten.

Hopelijk geraak je er uit ! Laat maar weten wat het uiteindelijk zal worden.
 
*er klopt iets niet in je eerdere bewering , je zei "" ik heb ongewild de mails die ik in verschillende mappen had gestoken allemaal verwijderd door op alle mails te klikken en te verwijderen "" je spreekt zelf over "verschillende mappen " men kan nooit met één klik al de mails op gmail verwijderen indien deze versprijd zitten over verschillende mappen
**zo heb ik een map reclame waarin om dit moment 475 mails zitten verwijder ik deze mails komen deze in de prullenbak te staan ...zie ik echter dat ik te ijverig ben geweest kan ik desgewenst de mail aanvinken die ik als nog in de map reclame wenst te behouden .. door de optie verplaatsen naar te gebruiken
 
Beste, of er nu wel of niet iets niet klopt in mijn bewering ga ik ter zake laten maar wat ik wel weet is dat je kan gaan naar map
alle mails. daar in zitten volgens mij alle mails die zich waar dan ook op je pc bevinden of onder welke naam of label maar ook.
En als je daar op verwijderen klik is ook alles leeg en weg.
En zoals Philip mij eerder duidelijk maakte kan je alles wat in de prullebak enkel via de inbox terug plaatsen, dan komen ze ook
in alle labels en de inbox terug.
Dan staat alles er dubbel op en dat is nu juist het probleem ik kan niet alles uit de inbox verwijderen zonder dat hij ze in de bestaande
mappen ook verwijderd of ik moet het mail per mail doen en dat zijn er +/- 4500 toch nog een hele klus hé.
Zie ik het verkeerd ?

groetjes Willy
 
sorry je heb gelijk de optie "alle mails " had ik nooit eerder gezien en denk dat deze er nog niet zolang geleden bijgekomen is ..
tevens is gmail ook niet mijn standaard mailings progje en worden de mails door gestuurd naar mijn W10 mail app
 
*er klopt iets niet in je eerdere bewering , je zei "" ik heb ongewild de mails die ik in verschillende mappen had gestoken allemaal verwijderd door op alle mails te klikken en te verwijderen "" je spreekt zelf over "verschillende mappen " men kan nooit met één klik al de mails op gmail verwijderen indien deze versprijd zitten over verschillende mappen
**zo heb ik een map reclame waarin om dit moment 475 mails zitten verwijder ik deze mails komen deze in de prullenbak te staan ...zie ik echter dat ik te ijverig ben geweest kan ik desgewenst de mail aanvinken die ik als nog in de map reclame wenst te behouden .. door de optie verplaatsen naar te gebruiken
Inderdaad, Qtex, de vraagsteller heeft gelijk -) dat is een 'eigenaardigheid' van GMail waar ik ook het nut niet van inzie, maar enkel het risico...
 
Beste, of er nu wel of niet iets niet klopt in mijn bewering ga ik ter zake laten maar wat ik wel weet is dat je kan gaan naar map
alle mails. daar in zitten volgens mij alle mails die zich waar dan ook op je pc bevinden of onder welke naam of label maar ook.
En als je daar op verwijderen klik is ook alles leeg en weg.
En zoals Philip mij eerder duidelijk maakte kan je alles wat in de prullebak enkel via de inbox terug plaatsen, dan komen ze ook
in alle labels en de inbox terug.
Dan staat alles er dubbel op en dat is nu juist het probleem ik kan niet alles uit de inbox verwijderen zonder dat hij ze in de bestaande
mappen ook verwijderd ...
Ik leer ook nog bij, ook al dacht ik het GMail datamodel goed te kennen. Hij heeft dus de labels wél bewaard maar door je terugzet-aktie er ééntje bijgezet... Dat wordt lastig... De bestanden staan dus waarschijnlijk niet 2x in je account, maar zijn door dat labelsysteem van GMail 2x zichtbaar ! Spijtig genoeg ... ik pas voorlopig !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan