Windows 11 geraak niet meer in bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Ik heb een oude laptop als hoofdcomputer, het betreft een Samsung NP 300 met een intel core i5 2450M en 8 GB RAM, zodat jullie weten welk toestel het is.

Ik wil namelijk in de bios komen, maar als ik opstart zie ik heel erg kort dat ik op F2 moet drukken om in de bios te komen en op F4 om in iets anders te komen.
So far, so good. Maar als ik dan heel erg snel op de F2 of zelfs de F4 knop drukt zie ik heel erg kort dat mijn moederbord het heeft gegrepen en zegt dan "wait", en boot gewoon Win 11 op. Maar ik wil in mijn bios komen. Dan heb je de functie om vanuit je Windows in je bios te komen, je drukt op herstarten terwijl je Shift knop ingedrukt houdt, dan kan je naar probleem oplossen gaan en daar zou dan normaal mijn bios moeten bij staan, maar dit staat daar helaas niet tussen. Hebben jullie enig idee hoe dit zou kunnen komen?
Ik weet het nu niet meer.
 
Ik ben hier blijkbaar de enige die denkt dat er wel eens wat mis zou kunnen zijn met het toetsenbord van TS.
Het zij zo!
Ik haak hier af; deze draad wordt vééééééls te lang.
Wie gaat die nog volledig (her)lezen om een 'NIEUWE' bijdrage / denkpiste aan te (kunnen) reiken, vraag ik me af.
 
wij lezen nog steeds niet de trick met : extern toetsenbord aan je laptop hangen?
Kan het proberen, maar als ik trommel op mijn laptop klavier dan zie ik heel erg kort de F2 en F4 notificatie verdwijnen en komt er "wait" en dan krijg ik zwart scherm en start hij normaal op. Dus mijn klavier registreert wel wat ik doe, maar mijn computer weigert om mij IN de bios te komen.
 
F2 ingedrukt houden en dan pas aanleggen en nog steeds de F2 ingedrukt houden heeft helaas niet geholpen.
De FN en de F2 knop intrommelen heeft ook niet geholpen, wel werd mijn scherm dimmer. Dit is de functie die ook achter de F2 met FN knop ingedrukt steekt.
 
Heb dus getrommeld op F2, blijven drukken op F2, getrommeld op F10 en blijven drukken op F10, heb dan ook met F4 getrommeld en blijven drukken met F4. Dit heeft allemaal niets uitgehaald, hij blijft gewoon booten in windows, ik krijg juist ff een streepje links boven die enkele keren knippert en dan boot hij in Win 11.
De FN en F2 knop ingedrukt houden haalt ook niets uit.
 
Kan het proberen, maar als ik trommel op mijn laptop klavier dan zie ik heel erg kort de F2 en F4 notificatie verdwijnen en komt er "wait" en dan krijg ik zwart scherm en start hij normaal op. Dus mijn klavier registreert wel wat ik doe, maar mijn computer weigert om mij IN de bios te komen.
Zou dit toch eens proberen hoor. Ben ook in die richting aan het denken. Is snel getest...
 
, ik krijg juist ff een streepje links boven die enkele keren knippert en dan boot hij in Win 11.
De FN en F2 knop ingedrukt houden haalt ook niets uit.
dat streepje geeft deze ook geen melding van druk op eender welke toets (enter bijv ) om verder te gaan via een installatie medium ... cd-dvd of usb..
komt deze melding er niet dan staat je besturingssysteem niet als eerste boot optie das dan ook de reden dat deze na een tijdje verder opstart naar Windows ..
*maar dit doet niets af aan het feit dat jij niet in je bios geraakt .. waarschijnlijk dient jij je bios te flaschen om er weer in te geraken ..this al jaren geleden en heb toen ook zo iets voorgekregen ..dat was toen nog mijn Asus moederbordje !
 
er is al te veel geantwoord en heb geen zit in alles te lezen en sorry als dit al een gezet is
maar heb je al eens gedacht aan een bios update, het kan de oplossing zijn
via CPU-Z kan je zie welke versie je hebt via Bios
 
Als je toetsenbord NIET optimaal werkt (de F-toetsen); NODIG (!) om in een NIET EUFI-BIOS) systeem te komen, dan helpt vrees ik gewoonweg NIETS!
Laatste oproep aan TS: neem de twijfel nu eens weg!
Heb je geen extern toetsenbord ter beschikking misschien?
(nu echt mijn allerlaatste bijdrage hier!)
 
1680194323400.png

Ik heb die 09QA versie staan. Dit is de laatste versie en ik heb die al altijd staan gehad. Ik weet nu niet of ik diezelfde nog eens kan installeren terwijl hij er al op staat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan