Opgelost Geluid (murphy)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinz46

Steunend lid
Vip Lid
Beste, sinds een paar dagen heb ik het volgende probleem.
Telkens ik mijn PC moet op - of heropstarten, valt het geluid weg, wat wil zeggen, telkens weer volgende oefening opnieuw uitvoeren om er weer wat geluid in te krijgen.
Herstel ; Open instellingen - Systeem - Geluid - Geavanceerde geluidopties = Volume en apparaat voorkeuren van app - Klik op Onderste regel "Opnieuw instellen" - ga terug naar vorige bldz. en klik rechts boven op "Toegankelijkheid instel. . . ..
Verlaat nu Instellingen, klik op het luidsprekertje rechts onder en hops het geluid is er weer tot de volgende heropstart !!!!??????? (Murphy).
Dit is mijn dagelijks doen bij de op- of heropstart van mijn PC, bij mijn laptop, zelfde systeem als PC n.l. Windows Pro 10 (PC190.41.508 - Laptop 19041.450), geen probleem.
Vooraleer mogelijke oplossingen ; wat heb ik nog geprobeerd te doen, via mijn oud Configuratiescherm bij "Apparaat beheer" alles wat betreft Audio de stuurprogramma's bij te werken, resultaat NIHIL. Wie zou mij eventueel een goed en goedkope tip kunnen aanreiken. Bedankt bij voorbaat.
 
Zijt ge al in het venster geraakt van geluidsinstellingen, daar staat dikwijls het geluid op mono bij microfoon en is de jack of usb op je laptop(opnemen) . En zo wordt je ingeplugd toestel verder verwerkt
Bij afspelen staat het ook maar op koptelefoon geluid(weinig bass en treble).
Je kan dat verstellen naar stereo en de kwaliteit naar cd-kwaliteit. Normaal achteraf blijft dat zo ingesteld staan.
 
Kijk eens of er een nieuwere audio drivers beschikbaar zijn voor de audio kaart.
Dus niet via apparaat beheer zoeken, maar bij de fabrikant van de PC. Zoek daar dan naar het type pc.
Soms is de geluidskaart aanwezig op het moederbord, probeer er dan achter te komen welk moederbord het is en zoek dan bij de fabrikant van het moederbord naar de audio drivers.
Of als je er zelf ooit een geluidskaart in gezet hebt. Zoek dan bij de fabrikant van die geluidskaart.
 
Ik had een digitale omvormer van cinch naar usb gekocht. 2 Maal mono was mogelijk bij opnemen in Audacity, niks stereo.
De zoveelste driver tot en met de fabrikant, een week lang niks beterschap.
Na veel zelf zoeken heb ik dat toch gevonden, zie foto.
Een reset van je Google of Chrome kan soms ook veel doen, de 3 puntjes bovenaan-instelling-geavanceerd-'reset(t laatste) .
 

Bijlagen

  • Eigenschappen microfoon.jpg
    Eigenschappen microfoon.jpg
    80.1 KB · Weergaven: 129
Aan bovenstaande helpers, tot nu toe hielp niets, alvast bedankt voor jullie gedane moeite. Wat hobbyman betreft, dat mono en stereo gedoe, daar moet ik zeker niet in zoeken !? Het wordt weer een werkje van lange duur, net zoals met mijn printers, heb dit moeten oplossen met een nieuwe, zou het met dit weer van hetzelfde zijn !????
 
op eerst zich lijkt me dat je iets hebt geinstaalleer dat dit probleem veroorzaakt of dat je een virus heb wat je zou kunnen eens nakijken is of het juiste apparaat standaard staat ga naar Configuratiescherm dan geluid en dan zie afbeelding
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-09-14 134914.png
    Schermafbeelding 2020-09-14 134914.png
    36 KB · Weergaven: 71
Dat zijn Realtec drivers en ben ook niet zeker dat het enkel voor opnemen (micro) geldt maar ook voor afspelen telt. Ik heb nog nooit een microfoon gezien met koptelefoon-geluid.
'k Ben eens curieus of ge in dat venstertje geraakt?
 
Aan Patje001, ik heb niets geïnstalleerd,, mijn audio heeft altijd prima gewerkt tot na een zekere update, de beruchte 2004, vanaf toen is degelijk het één en ander uitgevallen, ik ezg niet dat het de fout is van die 2004, het kan eveneens Microsoft office zijn die sinds dien ook met verschillende update's zijn gekomen.
Aan Hobbyman ; de realtex drivers ja, ik ben op hun site geweest, het laatste prog. gedownload, kom tot conclusie dat die bij mij reeds geïnstalleerd is, heb teruggeschakeld naar vorig prog. geen resultaat, het icoontje waarvan sprake, ben het niet tegengekomen.
Ik stel voor dat ik dit hoofdstuk bij deze afsluit, moest er een oplossing uit de bus komen, zijn jullie de eerste die het van mij zullen horen. Slot erop a.u.b.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan