gegevens van externe schijf terug zetten op nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik wist niet waar mijn vraag moest gesteld worden, dus ben ik hier terecht gekomen.
Ik heb een desktop Medion. Daar zie ik een Boot (C), een Data (D) en een Recover (E) (de My Passport (F) is mijn externe schijf. Ik wil nu de gegevens (documenten, afbeeldingen,... )van mijn externe schijf op mijn vaste pc terug zetten. Bij mij lukt dit niet, want ze komen steeds terecht op mijn Boot (C). Mijn Data (D) blijft steeds vrij. Hoe kan ik alles op de Data (D) zetten aub?
Beleefde groeten.
 

Bijlagen

  • photo18606.png
    photo18606.png
    73.9 KB · Weergaven: 92
Als jij je externe HD aankoppelt. Je selecteert wat je wilt verplaatsen, selecteer je best eerst kopiëren, daarna ga je naar je verkenner, daar klik je op deze pc en klik je op je "D" Daar plak je dat gewoon in. Doe het in kleinere stukjes. Om het overzichtelijk te houden, maak mappen aan, dat is overzichtelijk en makkelijker om iets terug te vinden. Mappen maak je aan door rechts te klikken en op nieuw te gaan staan, daar dan op map te klikken. Die geef je dan gewoon de naam aan die jij zelf wilt.
 
cve;n236839 zei:
Als jij je externe HD aankoppelt. Je selecteert wat je wilt verplaatsen, selecteer je best eerst kopiëren, daarna ga je naar je verkenner, daar klik je op deze pc en klik je op je "D" Daar plak je dat gewoon in. Doe het in kleinere stukjes. Om het overzichtelijk te houden, maak mappen aan, dat is overzichtelijk en makkelijker om iets terug te vinden. Mappen maak je aan door rechts te klikken en op nieuw te gaan staan, daar dan op map te klikken. Die geef je dan gewoon de naam aan die jij zelf wilt.

Tot nu toe lukt het mij, maar als ik bijvoorbeeld Firefox wil installeren, dan wil hij het doen op de c-schijf en dit mag niet, want dit is de boot-schijf. Wat moet ik doen?
 
bernard;n236878 zei:
Tot nu toe lukt het mij, maar als ik bijvoorbeeld Firefox wil installeren, dan wil hij het doen op de c-schijf en dit mag niet, want dit is de boot-schijf. Wat moet ik doen?

Firefox gaat niet anders lukken dan op je C schijf omdat het een browser is.
 
bernard;n236878 zei:
Tot nu toe lukt het mij, maar als ik bijvoorbeeld Firefox wil installeren, dan wil hij het doen op de c-schijf en dit mag niet, want dit is de boot-schijf. Wat moet ik doen?

Maak op de D-schijf een map aan met de naam ProgramFiles en installeer Firefox hierin.
 
je kan van uit program files indien je de 64bit browser gebruikt van Firefox de gehele map "Mozilla Firefox " kopieren naar een andere schijf ( ja zelfs een usb schijf ) de huidige snelkoppeling op je bureaublad dien je te verwijderen ( deze verwijst immers naar de C) je opent de map "Mozilla Firefox " vanaf de nieuwe locatie en je maakt een snelkoppeling aan op je bureaublad..
*zo heb ik hier de map "Mozilla Firefox " op de externe usb schijf M staan ..
Ashampoo_Snap_zaterdag 1 december 2018_16h50m23s_004_.png
 
Qtex;n236887 zei:
je kan van uit program files indien je de 64bit browser gebruikt van Firefox de gehele map "Mozilla Firefox " kopieren naar een andere schijf ( ja zelfs een usb schijf ) de huidige snelkoppeling op je bureaublad dien je te verwijderen ( deze verwijst immers naar de C) je opent de map "Mozilla Firefox " vanaf de nieuwe locatie en je maakt een snelkoppeling aan op je bureaublad..
*zo heb ik hier de map "Mozilla Firefox " op de externe usb schijf M staan ..

Ik zie dat er op de D schijf een map gemaakt is met "ProgramFiles" en ik probeer het eens zo?
 
J.W.;n236897 zei:
Bij mij staan zeker 80% van de programma's geïnstalleerd op een andere, interne F en I schijf en die starten allemaal gewoon op.

Misschien een optie voor mijn netbookje met een piepklein eMMC kaartje van 32 GB om via mijn Micro SD kaartje die als "D" intern in mijn netbookje zit dan al mijn programma's daarop te installeren, zo blijft mijn kleine C toch bespaard. Ik had er eentje van 128 GB zitten, maar dit werkt niet, op de site van Asus , wat mijn netbookje draagt van merk zegt men dat hij tot 64 GB kan dragen. Dus als ik er dan eentje van 64 GB eens in steek, kan ik toch al een eindje verder op weg lijkt mij. Dan kan ik alles gaan verwijderen, misschien mijn Alsphalt 8 niet omdat dit een game is en zo een micro SD kaartje is niet zo snel als de eMMC kaart die de C schijf is he.
 
Qtex;n236905 zei:
cve dat heb ik u al eerder meegedeeld ..om je programma's documenten , films , muziek enz..weg te schrijven naar een externe schijf ...

Op mijn 128 GB micro SD kaartje haf dat allemaal fout, Dat is uitgekomen waarom. Mijn netbookje kan slechts 64 GB aan. Dus ik zal eens moeten zien voor een micro SD kaartje van 64 GB denk ik. Momenteel staat alles op mijn piepkleine C omdat ik slechts dit heb. Had ook al gedacht om via een USB hub een externe SSD te hangen, maar weet niet of mijn netbookje dit aankan?
 
indien de usb hub extern gevoed word dan hoogst waarschijnlijk wel indien er geen externe voeding bij deze usb hub voorzien is dan zou je problemen kunnen onder vinden afhankelijk wat je allemaal aansluit op deze hub .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan