Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet een werkstuk maken over internet. Nu wil ik een paar foto's toevoegen van voorbeelden internetpagina's. (ik heb toesteming voor gebruik)

Je ziet bij sommige webdesgin aanbieders onder portfolio mooie fkleine foto's staan van sites die door hen gemaakt zijn.
Nu heb ik bijna alles doorgezocht en het ook geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.

Weet iemand van jullie hoe dit werkt!
 
Kan je wat meer informatie posten?
Software kan je iets meer vertellen wat je precies wilt doen?


OPTIE:
Rechts klikken op de foto en dan de foto " opslaan als " moet toch lukken?
Indien de pagina beveiligd is tegen copyright klik dan deze 2 toetsen samen:
Ctrl + Prt Scr

Open Paint en druk deze 2 toetsen samen: Ctrl + V
Dan kan je knippen / plakken tot het foto wat je zelf wilt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In vista is er het knipprogramma om je afbeelding te selecteren en vervolgens op te slaan (maar in vista home basic heb ik het niet, dat hangt af van welk besturingssysteem jij gebruikt.
Dit vind je onder start/bureauaccesoires
Paint staat daar ook bij, een beetje lager scrollen
Paint heb je altijd ter beschikking om een printscreen te maken zoals hierboven gepost door tjoepke.
Voor goede kwaliteit gebruik je bste eenhoge beeldschermresolutie
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik de vraag verkeerd gesteld hebt. Ik bedoelde een foto van de gehele eerste pagina van een website.
 
In onze downloadsectie vercheen onlangs webripper
Deze haalt volledige sites binnen.
Stallion heeft er een beschrijving bijgezet.
Kijk dar eens rond, misschienvind u nog interessante downloads daar.

Dit programma kan gehele sites copieren.
Je hebt toestemming, dan is het legaal dit te doen.
Ik post dit er even bij om misbruik tegen te gaan.
Het is wel shareware, dus er zal beperking op ziten.
 
Bedoel je het zichtbare gedeelte van het scherm of het zicht- en onzichtbare gedeelte van het scherm dus het totaal beeld?
 
Hetgeen bedoelt word is een miniatuur-afbeelding van de pagina dat je te zien krijgt (openingspagina-index) .
Ik heb zulk een progje ooit gehad en wat deed het : een afbeelding in een klein formaat genereren van de webpagina, dus eigenlijk een schermopname in 't klein., heb al gezocht maar kan het niet meer vinden, spijtig.

Nu wat je kan doen is : (hetgeen hier ook al aangehaald) De webpagina openen en met behulp van het knipprogramma een schermafdruk maken , dat ergens opslaan. Met een (foto) bewerkingsprogramma openen en verkleinen tot het gewenste formaat.
 
De web pagina die je bekijkt (heel de pagina) kun je opslaan door in de browser (IE of FF):
1)klik bestand aan
2)Pagina opslaan als: Bestandsnaam: xxxxx
Type:Webpagina.compleet
3) Dan krijg je een: xxxxx.htm, welke je in de browser opent.
Dit bewerken is waarschijnlijk een ander paar mouwen!
 
Gaat slotje op de persoon antwoord niet meer, wat we jammer vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan