Windows 11 Foto als achtergrond op bureaublad verdwijnt telkens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen, .
Ik probeer mijn broer regelmatig op afstand te helpen met behulp van het programma Teamviewer. Beiden hebben wij een Windows Laptop met als OS Windows 11.
Op zijn verzoek probeerde ik een JPG afbeelding bij mijn broer als achtergrond voor zijn bureaublad in te stellen en dat lukt in 1e instantie ook wel, maar na ongeveer 1 minuut verdwijnt de ingestelde achtergrond vanzelf en keert weer terug naar een zwart scherm. Ik heb enkele pogingen gedaan om de afbeelding blijvend als achtergrond in te stellen, maar het blijkt een telkens terugkerend probleem te zijn, die ik niet krijg verholpen. Hopelijk weet iemand raad. Ik zou nog graag horen of- en hoe ik dit probleem krijg verholpen,
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Oplossing
Als ik het goed begrepen heb Philip, dat staat normaal aangevinkt en dat moet zijn broer weg vinken en als hij de achtergrond instelt dan zal die niet meer weg gaan na een paar min maar blijf hij staan dat truus22 bij zijn broer heeft ingesteld
Nee, niet goed begrepen.

Degene die binnenbelt (onze vraagsteller dus) moet in zijn connectie met Teamviewer met de PC van zijn broer dat blanco zetten, dus indien aangevinkt verblanken.
Daardoor ziet hij dan wel het bureaublad van zijn broer.

En daardoor zal het niet meer "lijken" alsof na een paar minuten de foto op het bureaublad van zijn broer verdwijnt. Want eigenlijk was dat niet zo, maar werd het beeld na een paar minuten door Teamviewer onzichtbaar gemaakt. (Als dit...
Wat je ziet tijdens een Teamviewer sessie is ook niet relevant ... afhankelijk van settings worden achtergronden daar immers weggefilterd. Je moet het door je broer laten bekijken en ev. aanpassen als er géén sessie aktief is.

1668692951246.png
 
Laatst bewerkt:
Nee dus, je hebt het niet begrepen.
Elke keer als jij contact hebt met de laptop van je broer zal het waarschijnlijk verdwijnen.
Hij moet het gewoon zelf checken zonder dat je verbinding hebt.

En jij kan van jouw kant in de verbindingsgegevens van je eigen Team Viewer voor dat welbepaalde contact de optie die ik in #4 liet zien best blank zetten.
 
Wij willen dat de klant het begrijpt dus leg ik het in detail uit.

Teamviewer is een technologie die heel wat informatie over en weer stuurt tussen de zendende en ontvangende PC. En liefst moet dit werken over elke verbinding of die nu snel of traag is, m.a.w. of die nu veel data aankan of net iets minder.
Dus heeft de ontwikkelaar naar middelen gezocht om die over-en-weer van data te beperken tot wat echt nodig is.
Teamviewer wordt vooral gebruikt in een support setting tussen iemand die hulp nodig heeft en iemand die die hulp op afstand wil bieden, zelfs akties wil uitvoeren maar vooral wil meekijken.

Nu bij zo meekijken en interactief reageren is het belangrijk dat je iconen ziet, menu's, weergave van open vensters en ga zo maar door, maar er is één ding dat je normaal gezien bij het geven van support geen moer kan schelen nl. die mooie natuurfoto of die foto van de kinderen van de hulpvrager of in het genantste geval die blote pin-up op de desktop .... :ROFLMAO: m.a.w. die desktop/bureaublad foto.

Om te vermijden dat de hulpvrager bij een sessie die foto's elke keer moet weghalen heeft Teamviewer een funktie gemaakt waarbij de persoon die aanlogt kan bepalen of hij de desktop van de andere wil zien (en dus over de bandbreedte doorsturen ) of niet.
Vaak staat die funktie op om vlot te werken.

Maar ... het kiezen van een foto is natuurlijk een funktie en ook dat kan het onderwerp van een support vraag zijn dus moet je als support verlener dat ook kunnen doen, instellen. En dat kan niet als je in een sessie hebt aangegeven dat je geen bureaublad wil zien zou je denken. Dat hebben ze slim aangepakt ... zolang je met dat bureaublad 'bezig' bent zie je de foto wel ... Dus als jij remote bij je broer een foto instelt zie je die, zodat je kan weten wat je doet.
Maar even later gaat Teamviewer er van uit dat je het nu wel gezien hebt en verbergt het programma die foto opnieuw.
Maar lokaal op de PC in kwestie is die niet weg ... na de sessie te stoppen zal de hulpvrager (je broer) die foto dan toch op zijn desktop zien staan.

Néh, nog meer in detail kan ik het niet uitleggen.

Is dat nu zeker je probleem ? Nee, niet zeker - kan ook nog iets ander zijn, maar je hebt zeker iets bijgeleerd over de werking van Teamviewer.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.W.
Hallo Philip,
jouw bijdrage heeft mij in geval veel meer inzicht gegeven, over de werking van Teamviewer. Daar had ik werkelijk geen flauw benul van. Zeer bedankt daarvoor. Met die wetenschap nu in huis zal ik een volgende keer mijn broer weer proberen te helpen. Hopelijk gaat het dan wel lukken. Ik heb daar wel vertrouwen in.
Groetjes,
Cor
 
Wat je ziet tijdens een Teamviewer sessie is ook niet relevant ... afhankelijk van settings worden achtergronden daar immers weggefilterd. Je moet het door je broer laten bekijken en ev. aanpassen als er géén sessie aktief is.

Bekijk bijlage 252838
Als ik het goed begrepen heb Philip, dat staat normaal aangevinkt en dat moet zijn broer weg vinken en als hij de achtergrond instelt dan zal die niet meer weg gaan na een paar min maar blijf hij staan dat truus22 bij zijn broer heeft ingesteld
 
Als ik het goed begrepen heb Philip, dat staat normaal aangevinkt en dat moet zijn broer weg vinken en als hij de achtergrond instelt dan zal die niet meer weg gaan na een paar min maar blijf hij staan dat truus22 bij zijn broer heeft ingesteld
Nee, niet goed begrepen.

Degene die binnenbelt (onze vraagsteller dus) moet in zijn connectie met Teamviewer met de PC van zijn broer dat blanco zetten, dus indien aangevinkt verblanken.
Daardoor ziet hij dan wel het bureaublad van zijn broer.

En daardoor zal het niet meer "lijken" alsof na een paar minuten de foto op het bureaublad van zijn broer verdwijnt. Want eigenlijk was dat niet zo, maar werd het beeld na een paar minuten door Teamviewer onzichtbaar gemaakt. (Als dit tenminste de oorzaak van zijn probleem was - onder voorbehoud van iets anders, zoals ik hierboven meteen al heb aangegeven.)
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan