Opgelost formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik wil mijn harde schijf formatteren, maar ik weet dat als je wat deskundig zijt je er nog altijd info kan van afhalen.
Met welk programma krijg ik alles eraf, gaat dit met shredder,

greetz

ed
 
Als de schijf NIET bedoeld is voor een ander persoon, dan zie ik niet in welk probleem er is om gewoon na herpartitioneren opnieuw normaal te formatteren.
Stel uzelf eens de vraag voor hoeveel geld persoonlijke data er op die schijf staat moest die in vreemde handen terecht komen. Dan denk ik niet dat dat aan 50€ zou komen.
En als ze dan die (particuliere) data kunnen bemachtigen, wat kunnen ze er dan mee verkeerd doen?
 
welk merk van PC heb je omdat bij HP bijvoorbeeld "HP Recovery Manager " daarmee kan je uw pc in terug zetten in Fabrieksreset maar niet elk merk heeft dat meestal is dat herstel installatie die op de D schijf staat
 
  • Wow
Waarderingen: wivy
welk merk van PC heb je omdat bij HP bijvoorbeeld "HP Recovery Manager " daarmee kan je uw pc in terug zetten in Fabrieksreset maar niet elk merk heeft dat meestal is dat herstel installatie die op de D schijf staat
Sorry, maar dat heeft niets met de vraag van de vraagsteller te maken ... hij wil gegevens wissen en shredden..
 
hoi,

het is opgelost denk ik nietwaar Philip;
Patje001 dit was eigenlijk niet de vraagstelling zoals Philip al vermeldde, maar die tip wist ik ook al; maar ik heb herstel cd(s genoeg
thanks aan iedereen

ed
 
Om 't simpel te houden: een harde schijf is ingedeelde in hokjes waar windows data in stockeert. Ieder hokje heeft een adres. Windows houdt die adressen allemaal bij. Bij het formatteren wordt het adressenbestand gewist. Maar daarmee zijn de hokjes nog niet gewist. Met recovery programma's kan dan toch de inhoud van die hokjes gelezen worden.
Als je wilt zeker zijn dat er niks meer in de hokjes zit moet je ze één voor één wissen of invullen met fake data. Dat kan gemakkelijk uitgevoerd worden met het freeware programma Ccleaner. Dit programma kuist niet alleen je harde schijf van onnodige bestanden. Je kan er ook schijven mee wissen. Daarvoor ga je naar 'tools' en dan 'wipe disk'.

Hou er wel rekening mee dat bij een grote schijf dit best een paar uur kan duren.
Ik heb ooit eens een schijf van 2TB op die manier gewist omdat ze besmet was met ransomware. Door alle cellen een aantal keer te overschrijven was ik zeker dat er geen virus meer op zat. Maar dat heeft wel een 6-tal uren geduurd.

Maar ik vraag mij af of dit voor jou schijf wel echt nodig is Van zodra je je nieuwe externe schijf zal gebruiken overschrijf je sowieso alle vroegere data.
 
het is opgelost denk ik nietwaar Philip;
Ik ben het eens met de inhoud van wat @henkwa schrijft ... behalve met zijn suggestie ... CCleaner kan dat wel maar je bent beter met een specifiek programma zoals ik je in hogere posts aangaf. CCleaner heeft niet zo'n goede reputatie omdat het ongevraagd ook nog wel wat andere dingen 'opkuist', vb. in je registry en daar is al menig nietsvermoedende gebruiker mee in de problemen gekomen.

Omdat er maar suggestie blijven komen en je inderdaad al een paar keer aangaf geholpen te zijn zet ik hier een slotje op !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan