Status
Niet open voor verdere reacties.
F

fred1946

Gast
Ik heb de Trancsend usb stick 1 TB 3.0,en wil die formatteren maar lukt niet.
In begin was het goed,geformatteerd met exfat.
Maar door enkelen files niet lukte er op te zetten MKV Ts2 video enz,weer format gedaan maar nu met NTFS,wilde weer naar exfat format doen dat ging niet meer.
Ook andere usb poorten 3.0 en 2.0 geprobeerd maar lukte ook niet.
Wat programma's er op los gelaten en in me register wat gedaan maar ook niets.
Zie hem wel in Winverkenner en in schrijfbeheer,daar zie ik staan niet toe gewezen met een zwarte balk er boven,wat normaal blauw moet zijn als het goed is.
Is dat nog te verhelpen of kan ik hem weg gooien.
Hoop dat iemand raad weet.
Alvast vriendelijk bedankt voor de respons.
MVG Fred
 
plaats eens een afbeelding van de stick in schijfbeheer ...
doe ook eens rechts klik op deze stick in de verkenner en vraag de eigenschappen eens op .... welke bestandssysteem heeft deze dan !

*het gaat niet over een usb stick zoals jij aangeeft ...het is een externe usb hard drive ..
Ashampoo_Snap_2016.10.18_14h42m33s_003_.png
 
Qtex Lana aller eerst vriendelijk bedankt voor jullie antwoord.
Qtex Als ik eigenschappen klik zie ik dat boven aan staan:Algemeen Hardware Aanpassen Acronis Recovery,meer kan ik niet doen.
Lana dit programma heb ik al geprobeerd dan lees ik:There is no media in the specified device.
Hoop dat ik een beetje duidelijk ben.
MVG Fredimg007.jpg
 
je zie in schijfbeheer een niet toegewezen ruimte .. wel klik met rechts hier op en kies voor een nieuwe volume ...geef deze tevens ook een letter ..
 
En als je de MiniTool Partition Wizard gebruikt, niet vergeten om linksboven op Apply te klikken anders heeft het programma geen operations gedaan. ( Niet dus )
 
download eens het HP USB Format Tool start deze op vermits een rechtsklik " uitvoeren als administrator ... formateer de stick ...waarschijnlijk zal deze een fout geven ...herstart dan het tool wederom als administrator en probeer het opnieuw ...
herhaal dit desnoods 10x
 
Qtex als ik dat doe en klik op volumes zie ik staan:
schijf 2
Type verwisselbaar(G)
Status geen medium
Partitiestijl Master Boot Record (MBR)
Capaciteit 0 MB
Niet toegewezen ruimte 0 MB
Gereserveerde ruimte 0 MB
 
Qtex als ik dat doe en klik op volumes zie ik staan:
schijf 2
Type verwisselbaar(G)
Status geen medium
Partitiestijl Master Boot Record (MBR)
Capaciteit 0 MB
Niet toegewezen ruimte 0 MB
Gereserveerde ruimte 0 MB

dan heeft je stick een RAW indeling gebruik het hp usb format tool...een Raw indeling verkrijg je meestal door de usb stick los te trekken terwijl deze nog met een schrijf bewerking bezig is .
 
Van alles geprobeerd maar niets helpt.
Qtex betekend dat RAW ik hem weg kan gooien.
Had nog een beetje hoop met de steun van de techneuten hier.
In ieder geval Qtex Lana nogmaals vriendelijk bedankt voor jullie hulp en tijd en geduld.
MVG Fred
 
nee je dient deze niet weg te gooien ...
het partion tool dat Lana u aanbood zag de stick niet ... ook het hp usb format tool kon je niet verder helpen ... haal hier op de site van techno360 de easeus partition master pro op **lees de pagina goed na !

als deze geinstalleerd is dan start je deze ook op en je kijkt eerst of deze ook de stick vermeld ....geef dan een seintje ..
 
Maarja zoals in de topicstart staat : schrijfbeheer, daar zie ik staan niet toe gewezen

Dan zou je zeggen schijfruimte toewijzen / partitie aanmaken , formateren en voila.
Mocht om wat voor reden dit niet lukken, partitie verwijderen en helemaal opnieuw beginnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan