Opgelost formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik wil mijn harde schijf formatteren, maar ik weet dat als je wat deskundig zijt je er nog altijd info kan van afhalen.
Met welk programma krijg ik alles eraf, gaat dit met shredder,

greetz

ed
 
Ja, dat werkt ...


Maar voor het leegmaken van een ganse schijf kan je de moeite besparen. Ik vermoed dat je het OS eerst op een andere schijf hebt gezet, gooi daarna gewoon de partititie op de te wissen schijf weg ! (Schijfbeheer)
 
Je kan toch de schijf niet formatteren waar je OS op staat !!!
Dat kan je toch enkel met een 2de of 3de schijf hé ... als je File Shredder zou loslaten op je harde schijf met de bedoeling ALLES te wissen (zoals je vraag liet uitschijnen) zal je PC ook niet meer werken hé ...
 
nee, het is een hard disk van een laptop die stuk is, scherm is stuk en wil die schijf gebruiken als EHD met een speciaal toestel die je dan op je eigen pc aanschakelt, dus ik heb liefst een propere volledige lege schijf, het gaat niet over een herinstallatie
 
dus ga je die eerst inbouwen als EHD, in zo'n "case met voeding" veronderstel ik - heb er hier ook zo een paar 'Storck' heeft er mooie.
dan sluit je die aan op je PC.
je gaat naar Schijfbeheer en je ziet de schijf als D: / E: whatever ...
je gooit er de partitie(s) af en maakt er een nieuwe aan. Klaar ... er is gegarandeerd niets meer te herstellen, de FAT of NTFS indeling is er immers af ...
 
dus ga je die eerst inbouwen als EHD, in zo'n "case met voeding" veronderstel ik - heb er hier ook zo een paar 'Storck' heeft er mooie.
dan sluit je die aan op je PC.
je gaat naar Schijfbeheer en je ziet de schijf als D: / E: whatever ...
je gooit er de partitie(s) af en maakt er een nieuwe aan. Klaar ... er is gegarandeerd niets meer te herstellen, de FAT of NTFS indeling is er immers af ...

Ik heb dit topic even terug geopend. Bovenstaande is helaas niet juist. Je mag daar gerust 10 nieuwe partities en indelingen op maken. Zolang de blocken/clusters niet overschreven zijn, kan je ALLES terughalen. Ik heb via recovery partities gezien die er vroeger opstonden, met hun data. Waar ondertussen nieuwe indelingen op gemaakt werden.

Dus bovenstaande is NIET voldoende om volledig leeg te maken.
 
Ik heb dit topic even terug geopend. Bovenstaande is helaas niet juist. Je mag daar gerust 10 nieuwe partities en indelingen op maken. Zolang de blocken/clusters niet overschreven zijn, kan je ALLES terughalen. Ik heb via recovery partities gezien die er vroeger opstonden, met hun data. Waar ondertussen nieuwe indelingen op gemaakt werden.

Dus bovenstaande is NIET voldoende om volledig leeg te maken.
Weet ik, maar ik lees ook dat het voor eigen gebruik is en ik denk niet dat TS of zijn huisgenoten met een soft voor Partition Recovery aan de slag zullen gaan. Vond het hernieuwen van de partitie al méér dan voldoende. Maar akkoord, als je de puntjes op de i wil zetten.
Dan daarna de File Shredder er nog eens laten overgaan misschien ...
 
dus ik kan toch de schijf met shredder opkuisen en dan bv een windows 10 opzetten,
dan is alles toch zuiver,
moet nu mijn bed in, teveel pijn, ik lees jullie straks wel
 
als je er Windows 10 toch zou opzetten - wat je eerst zie niet te willen doen, maar als EHD gebruiken - dan hoef je niets te shredden.
In de installatieprocedure van Windows 10 kom je immers de optie 'Format...' tegen ! Doe het dan daar ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan