Browser Firefox loopt telkens vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Al vele jaren gebruik ik Firefox. De laatste weken loopt deze browser echter meteen al vast als ik een bepaalde Wordbijlage moet verzenden via mijn werkgever. Ik moet dan Firefox afsluiten en weer opnieuw beginnen en dat meerdere keren tot het wel lukt. In Taakbeheer zie ik dan telkens dit:
1614347856495.png

Vaak staat er een 5 achter Firefox en dan weer een 4. Wat houdt dat cijfer in?
 
Dat is het aantal 'onderdelen' of 'threads' dat een programma draaiende heeft.
Dat is niets abnormaal en kan je weinig uit leren : kijk maar eens naar Google - dat kunnen er soms meer dan 10 zijn...
Heeft te maken met hoe een programma intern zijn taken onderverdeeld.
 
Tja, dat is een heel verhaal.
In het kort: studenten sturen mij dagelijks via een gesloten digitale omgeving van mijn werkgever een cursusuitwerking in Word toe. Ik geef daar schriftelijk commentaar op en sla die uitwerking dan opnieuw op. Ik haal vervolgens die becommentarieerde uitwerking uit mijn Bureaublad weer op om hem vervolgens via dezelfde weg weer terug te sturen. Dat levert nu ineens veel problemen op in Firefox. Zodra ik de uitwerking weer in het programma plaats om te verzenden, slaat Firefox dicht. Nieuwe opstarts van FF reageren ook niet meer. Ik moet dus via Taakbeheer Firefox beëindigen en weer vooraan beginnen met een nieuwe start van FF. Pas nadat ik een paar keer dat hele proces opnieuw heb gedaan, krijg ik acceptatie van die bijlage in FF en kan ik alles terugsturen...
Helder?
 
Tja, dat is een heel verhaal.
In het kort: studenten sturen mij dagelijks via een gesloten digitale omgeving van mijn werkgever een cursusuitwerking in Word toe. Ik geef daar schriftelijk commentaar op en sla die uitwerking dan opnieuw op. Ik haal vervolgens die becommentarieerde uitwerking uit mijn Bureaublad weer op om hem vervolgens via dezelfde weg weer terug te sturen. Dat levert nu ineens veel problemen op in Firefox. Zodra ik de uitwerking weer in het programma plaats om te verzenden, slaat Firefox dicht. Nieuwe opstarts van FF reageren ook niet meer. Ik moet dus via Taakbeheer Firefox beëindigen en weer vooraan beginnen met een nieuwe start van FF. Pas nadat ik een paar keer dat hele proces opnieuw heb gedaan, krijg ik acceptatie van die bijlage in FF en kan ik alles terugsturen...
Helder?
... een gesloten digitale omgeving... ?
... sla die opnieuw op ? ik vermoed dat je dus een Word document hebt gedownload, bewerkt en opgeslagen op je bureaublad ... korrekt ?
... haal die op uit mijn bureaublad ? Wat bedoel je daarmee : linken ? uploaden ? hangt af over welke digitale omgeving je eigen praat dus beetje koffiedik voor ons ...
... in het programma plaats ? welk programma ... is dat de browser en dus FF ?
... om te verzenden ... hoe kan je met FF iets verzenden, dat is een browser ...

Dus je ziet dat het voor iemand die niet over je schouder meekijkt eigenlijk niet te doorgronden valt wat je probeert te doen.
 
... een gesloten digitale omgeving... ?
... sla die opnieuw op ? ik vermoed dat je dus een Word document hebt gedownload, bewerkt en opgeslagen op je bureaublad ... korrekt ?
... haal die op uit mijn bureaublad ? Wat bedoel je daarmee : linken ? uploaden ? hangt af over welke digitale omgeving je eigen praat dus beetje koffiedik voor ons ...
... in het programma plaats ? welk programma ... is dat de browser en dus FF ?
... om te verzenden ... hoe kan je met FF iets verzenden, dat is een browser ...

Dus je ziet dat het voor iemand die niet over je schouder meekijkt eigenlijk niet te doorgronden valt wat je probeert te doen.
Ja, leg dat dan maar eens even goed uit.
Mijn werk bestaat uit het beoordelen van uitwerkingen door studenten die schriftelijk opdrachten voor mij moeten uitvoeren. Zij sturen mij dat via mijn werkgever digitaal toe en ik stuur dat met commentaar van mij weer digitaal naar hen terug. Dat gebeurt niet rechtstreeks maar ook via mijn werkgever die dat monitort. Digitaal betekent dus: via internet en via een beveiligde lijn, een gesloten circuit, zoals bijv. een Citrix-omgeving.

Dit hele proces heeft dus niets met het probleem te maken. Ik gebruik Firefox als browser voor het verzenden van die uitwerkingen, maar dat kan elke browser zijn. En Firefox zorgt voor die problemen. Is het nu helder waar ik mee begonnen ben?
 
... in het programma plaats ? welk programma ... is dat de browser en dus FF ?
... om te verzenden ... hoe kan je met FF iets verzenden, dat is een browser ...
Men kan vanuit FireFox een mail versturen met het standaard mailprogramma.

Waarom niet rechtstreek met een mailprogramma? Waarom die tussenstap via FireFox???
 
@theplayer Ik denk dat ik het min of meer snap ... Je zit dus op een samenwerkingsplatform, gehost door je werkgever. En je logt daarop in, maakt dus verbinding binnen de browser. En je gebruikt nu FireFox. Je kan daar documenten zien verschijnen door anderen (studenten) daar geplaatst en je kan er zelf iets afhalen (download), bewerken en terugzetten (upload). Je spreekt over 'zenden' wat ons aan mails doet denken, maar dat is het dus NIET !

Downloaden kan dus blijkbaar nog maar het terugzetten lukt je niet als je het platform hebt benaderd met behulp van Firefox. Dat is dus ook niet 'zenden' maar eerder een upload. Het hangt er dus helemaal vanaf welke software op dat platform draait om die upload op dat platform binnen te halen : FTP ? Dat kan perfect onzichtbaar voor je zijn maar alleszins is de kans klein dat FireFox daar stokken in de wielen steekt.

Heb je al eens met Chrome of Edge geprobeerd te connecteren aan dit digitale samenwerkingsplatform ?
 
Wat ik ervan begrijp is dat hier formulieren met bijlage verstuurd worden via de browser. Is dit juist ?

Op zich niets geks natuurlijk, zoiets gebeurd wel vaker op ( interactieve ) websites waar je soms wel en soms niet moet inloggen.

Punt is waarom Firefox hier zo moeilijk doet en daar kan ik geen antwoord op geven omdat hier zoveel verschillende factoren meespelen.

Probeer eens een andere browser en kijk of het probleem dan opgelost is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan