Windows 10 Firefox links blokkeren (Javascript:void)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Firefox kan dikwijls geen internet verwijzingen openen welke zijn ingebed in een webpagina.
Mogelijk worden er meer gevallen opgelost als ik 1 voorbeeld kan oplossen met het Javascript probleem hieronder. Maar mogelijk is er nog een andere oorzaak.

Het voorbeeld : https://www.vlaamsbrabant.be/info/zoeken.jsp?q=groepsaankopen&search=Zoek

In deze zoekresultaten wens ik hyperlink naar het pdf document te openen.
Wanneer de cursor over de internetverwijzing van dit pdf document, staat zie ik zowel met Firefox als met Chrome de indicatie javascript:void(0);

Met Chrome opent het document WEL zonder probleem, via Foxit Reader (standaard ingesteld pdf lezer)
Met Firefox opent het pdf document niet. Er verschijnt op een nieuwe blanco tab, ofwel een nieuwe tab met enkel met dezelfde indicatie in de inhoud.

Firefox starten in veilige modus brengt geen verandering. Wat is de oorzaak dat met Firefox het document in dit voorbeeld niet opent ?
En wat is de oorzaak met veel andere hyperlinks ? Er bestaat ergens een beveiliging door blokkering van links , maar dat vind ik nergens.
Bedankt
 
als ik hier in de edge , Firefox of chrome op de "Verantwoording cijfers groepsaankopen (op de klimaatkaart)" klikt om er maar 1 te noemen dan opent er zich in elke genoemde browser een nieuwe pagina en zijn deze pdf's te lezen .. deze worden dus niet geopent in een pdf lezer !

*kan ze tevens ook allemaal met rechts aanklikken en vervolgens in een nieuw tabblad openen .
 
Heb je misschien een bepaalde blocker geïnstalleerd zodat een bepaald javascript bestand niet geladen kan worden en dus deze foutmelding via twee verschillende browsers ?
 
Iedereen bedankt om mee te denken
#5 @Skippy In Firefox heb ik een addon die javascript toelaat/blokkeert. Maar voor de testen maakt het geen verschil als die javascript op stand toelaten (enabled) staat.

#4 @DDragon80 Ik heb al zoveel geprobeerd en mogelijk Avast emailcontrole al eens afgezet. Maar ik ga dat nu doen (mocht het eerder niet zijn getest)
 
Testen gestopt. Vraag mij niet wat er gebeurd is. Het pdf document van mijn voorbeeld opent zich. Ik heb eigenlijk niets veranderd. Gisteren was die met geen koevoet te openen in Firefox. Ik heb op de website nog verder gesurfd . Alle interne links werkten nu normaal in FoxitReader (ingesteld standaard lezer voor .pdf exensie). Afwachten of alles werkt met verwijzingen tussen externe websites.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Had misschien toch iets te maken gehad met een blocker. Je hebt het een keer aan en uitgezet. Vaak moet je dan de browser opnieuw opstarten om deze wijziging door te voeren. Nu werkt het wel, dus ik zie hier wel een verband.
 
Laatst bewerkt:
Steeds is het een duel wie je standaard browser is. Thunderbird kreeg geen nieuwe updates of een nieuwere versie ook al had ik Firefox.
Alles eraf, TB en FF. Vermoedelijk is dat een Firefox nl en geeft geprul in .be.
 
Mijn vrouw werkt ook met Firefox, ik heb toen ik nog met Win XP werkte heel veel met firefox gewerkt, toen was dit naar mijn menig de beste browser, maar ondertussen vind ik hem naar wat ik hier zie bij mijn vrouw met die firefox toch echt niet meer de beste hoor. Ik heb al die problemen niet met Chrome hoor. Nu ik ben ondertussen een echte Android man geworden en Google stuff is mijn ding geworden, dus ik zie alles wat van Google is een beetje meer door een roze bril dan al de rest, maar ik denk toch te kunnen stellen dat Google Chrome stukken beter werkt als haar Firefox hoor. Ook het account gedoe bij Firefox krijgt ze niet goed dat ze verder kan surfen op haar GSM als ze stopt op haar pc en omgekeerd. Dat werkt bij mij op Chrome perfect. Bladwijzers komen niet door op haar GSM, ze krijgt er amper 20 door. Ik heb al mijn bladwijzers. Maak ik er op mijn GSM eentje onderweg bij, staat die er netjes waar ik die ook gezet heb met mijn gsm ook netjes daar op mijn computer, zalig. Bij haar werkt dat allemaal niet in Firefox. Ik zie dus ook geen enkel nut van meerder browsers in gebruik te hebben. Ik kan alles perfect doen met mijn Chrome, zij heeft er denk ik 3 in gebruik. Wat voor nut het geeft, daar heb ik het raden naar.
 
Verwijzingen die niet werken omwille van die javascript:void situaties zijn blijkbaar een oud zeer volgens zoekmachines. Ik moet er niet aan beginnen de code te analyseren of een "fix" te volgen. Het gaar hier over professionele dieventaal en ik voer alleen zaken uit waarvan ik het nut begrijp of aanvoel dat ik een mogelijk spoor ben. Dus afwachten is de boodschap.

Toch ga ik dezelfde stilaan dezelfde weg op als cve in #10.
Google is niet mijn ding, maar toegegeven Chrome werkt momenteel vlotter. Vindt zijn origine in 'Chromium' maar dat is een ander verhaal. Topic niet te snel sluiten aub. Mogelijk komt er nog een uitleg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan