Browser Firefox - Crown - Inloggen met id op officiële websites

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

De laatste tijd heb ik moeilijkheden om met mijn iD in te loggen op officiële websites zoals de overheid en hospitalen.
Werk ik met Firefox, dan kan er geen verbinding gelegd worden en dus niets nagezien worden.
Werk ik met Chrome, dan verkrijg ik alles direct met aanduiding over wie het gaat en verkrijg ik veel mer details.

Ik werk nu reeds zeer veel jaren met Firefox en alles verliep vlot en direct. Maar sedert enkele weken kan het niet meer voor iD en officiële websites.
Voor een ander onderwerp heb ik dan Chrome leren kennen en daar gaat alles mee.

Ge kunt nu natuurlijk zeggen : "werk dan verder met Chrome".
Maar voor mij is dit geen oplossing als ik niet te weten kan komen waarom mijn Firefox niet meer werkt voor; dit onderwerp.
Gaat e het bij Firefox misschien om instellingen ?

Graag tips.

Flamingo :geek::(
 
Besten,

Hierbij plaats ik 2 foto's :
1. Melding die ik krijg met Firefox.
2. Melding die ik krijg met Chrome = hier direct welk certificaat ik wil gebruiken = volgens ingevoerde iD.

Flamingo :(
 

Bijlagen

  • Firefox - aanmelding.jpg
    Firefox - aanmelding.jpg
    30.1 KB · Weergaven: 67
  • Chrome - aanmlelding.jpg
    Chrome - aanmlelding.jpg
    53.6 KB · Weergaven: 63
volgens mij komt hij zelfs niet zover dat er een certificaat gecontroleerd wordt. Het lezen van je e-ID in de Firefox-extensie loopt al meteen fout. Ik zou dus die extensie verwijderen en herinstalleren - zie #2

Los daarvan : ik gebruik geen extensie maar installeer de e-ID kaart lezer met zijn software meteen in Windows.
Nog zo makkelijk en de gewenste manier van werken : https://eid.belgium.be/nl

Als je toch Firefox wil blijven gebruiken nadien :

1698416434861.png


En zo zitten we terug bij die add-on : https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/belgium-eid/
 
Laatst bewerkt:
flamgen heeft al heel wat Topics opgestart ivm é-id problemen en andere zaken die hij heeft met FireFox.
het heeft ooit allemaal gewerkt ... maar heeft de TS ooit als es ' FireFox ' 100% verwijderd?
maw naast de uninstall van FireFox ook:

mappen in: "%Programdata%"
"%Appdata%" ( "Local", "LocalLow" and "Roaming" )
en in het register: HKEY_CURRENT_USER>>SOFTWARE
HKEY_LOCAL_MACHINE>>SOFTWARE

of er resten van Mozilla/FireFox aanwezig zijn?
... anders blijft men gewoon verder boeren met de corrupte data in boven genoemde delen!

dit is zomaar ... een losse gedachte!

veel succes nog met het oplossen van dit euvel ...
 
Besten,

PhilipV
Ik heb de extensie verwijderd uit Firefox.
Ik heb het programma eID ook verwijderd en herinstalleert.

Wivy
Ik heb Firefox verwijderd - enkel via het register niet daar in het register "prutsen" wanneer men er niets van af weet is mij steeds afgeraden.
Ik heb dan de laatste Firefox geïnstalleerd.

GEVOLG : alles zoals tevoren : na gebruik van eID 1 moet ik Firefox "opfrissen," en dan kan ik eID 2 gebruiken en dan terug.....

Maar in CHROME :
Gelijk welke eID 1 of 2 ik gebruik ALLES lukt direct en ik verkrijg steeds een map met de vraag welk certificaat ik wil gebruiken deze van eID 1 of van eID 2 !!!!!!!!

DUS - moet er toch iets zijn in Firefox dat dit blokkeert.

FLAMINGO :geek::devilish:
 
zoals al ik eerder vermelde: gewoon verder boeren met de corrupte data in boven genoemde delen!

Lost inderdaad NIKS op!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@flamgen Als je Firefox inderdaad niet van nul af opnieuw wil installeren door de opkuis te doen zoals Wivy stelt (omdat je niet wil of niet durft) dan zit er volgens mij niets anders op dan Chrome te gebruiken om in te loggen of een andere PC.

Zo een slechte deal is dat overigens m.i. niet...;)
 
Beste PhilipV,

Ik gebruik nu steeds Chrome voor officiële websites waar ik moet inloggen met de eID.
Waar het bij mij steeds om gaat, dat ik wil te weten komen WAAROM iets niet gaat : niet in Firefox wel in Chrome

FLAMINGO :unsure:
 
ik wil te weten komen WAAROM iets niet gaat : niet in Firefox wel in Chrome:

enkel via het register niet daar in het register "prutsen" wanneer men er niets van af weet is mij steeds afgeraden.

DAAROM!!!!
 
@lange pier : heb je de zoekfunctie al gebruikt met Flamgen en bovenstaande ( #13 ) gegeven? .... al heel veel!
en voor de extentie voor FF ..... ook al heel veel!

deze vlieger gaat/gaat niet meer op ....
 
Laatst bewerkt:
@flamgen , bij mij is het net het omgekeerde, via Chrome heb ik veel meer problemen met het eI-D inloggen bij CASAM ,met Firefox gebeurt dit veel minder, soms moet ik op verschillende tijdstippen proberen in te loggen. Het zou me niet verbazen dat dit een probleem is bij de overheid , onlangs moest ik bij Stad Brussel en FOD inloggen, bij de eerste lukt het niet en bij de tweede dadelijk, of is het wegens te druk op die pagina?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan