Exel vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Blijkbaar gaat bij mij ook vergeten met de dag makkelijker. Ben op zoek hoe ik in excel bepaalde rij of hoofding kan vastzetten zodat die blijft staan als ik scrol.
Het is een functie die ik weinig gebruikt heb en ben daarvan de benaming vergeten. Zodoende kan ik dit niet terugvinden zonder de hele helplijst te doorlopen.
Wie kan me uitleggen hoe ik daar aan raak?
 
Dat ga ik je vanavond even uitleggen.
Voor welke office versie, want het verschilt een beetje waar dit te vinden iis.

Het heet in iedergeval titel blokkering
 
Skippy;n232712 zei:
Dat ga ik je vanavond even uitleggen.
Voor welke office versie, want het verschilt een beetje waar dit te vinden iis.

Het heet in iedergeval titel blokkering

Office 10 graag. Maar titel blokkering geeft niet wat ik wil volgens de help.
 
Skippy;n232715 zei:
Wat wil je dan

Ik wil inderdaad titels blokkeren of vastzetten. Maar heb uiteraard gezocht in de help met Uw suggestie "titel blokkering" en daar niets gevonden. Vandaar de reactie. Zal vermoedelijk een andere naam hebben.
 
Skippy;n232720 zei:
In Excel 2016 is dat te vinden onder beeld

[edit] qtex was me net voor, ben erg druk nu [/edit]

Allebei hartelijk dank. Er zijn zodanig veel mogelijkheden dat als je het niet regelmatig nodig hebt dat je het vergeten bent.
Maar Jullie zullen het me wel vergeven want ik ben de 70 net voorbij. En vergeten gaat van langsom makkelijker.
 
Mik;n232716 zei:
Ik wil inderdaad titels blokkeren of vastzetten. Maar heb uiteraard gezocht in de help met Uw suggestie "titel blokkering" en daar niets gevonden. Vandaar de reactie. Zal vermoedelijk een andere naam hebben.

En tsja, Titels blokkering en Titels blokkeren.
Ik doen zoiets blindelings en let er niet meer op hoe dit precies heet. Zat niet achter een pc om het even snel op te zoeken. Mijn antwoord kwam uit de smartphone.
 
Skippy;n232729 zei:
En tsja, Titels blokkering en Titels blokkeren.
Ik doen zoiets blindelings en let er niet meer op hoe dit precies heet. Zat niet achter een pc om het even snel op te zoeken. Mijn antwoord kwam uit de smartphone.

Ik had op beide gezocht en iet gevonden. Maar voornaamste is dat het opgelost is. En behoorlijk vlug ook.
Dat kan alleen maar hier bij PcTuts hé :applaus::applaus::applaus::bravo::bravo::bravo:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan