Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste vrienden ,

Ik heb een probleem in exel en is voor mijn werk.

Ik wil in een cel 2 formules plaatsen 1 lukt maar een tweede toevoegen lukt niet .
ik heb als volgende =(J2-K2) daat is vervaldag - huidige tijd dat lukt
ik wil ook nog op die zelfde cel vervaldag - ontvangstdatum en ik denk dat het =(J2-H1) is maar dan geeft de cel een fout iemand kan me helpen aub ?

 

Bijlagen

  • Bruikleen + afgifte test.xls
    39.5 KB · Weergaven: 107
Zowiezo kan =(J2-H1) niet want dan krijg je 1-12-2012 - ONTANGEN DATUM IN ( dus een datum min tekst )

En twee verschillende uitkomsten in 1 cel gaat ook niet lukken.


Maar ik begrijp nog niet zo goed wat je nou precies wilt. Meerdere formules in 1 cel plaatsen is geen probleem, maar er is altijd maar 1 uitkomst.


Ik wil graag helpen maar dan moet je de vraag iets duidelijker stellen.
 
Ewel in cel kolom vervaldatum of resterende dagen ,moet er de dagen instaan die ze nog de tijd hebben om binnen te brengen en moet dan ook nog eens groen kleuren
Als het te laat is dan rood ook de dagen die te laat zijn ,zoals nu ingesteld staat maar als hij het voorwerp op de juiste datum terug brengt moet het ook in het groen staan en de teller op 0 dan en wat hij nu doet is altijd zeggen dat het telaat is ,omdat die formule inzit van huidige tijd. begrijp je me?
 
Ik zal er eens naar kijken. Het blijft een beetje wat onduidelijk voor mij. Ik zie verder nog een berekening staan behalve in cel I2 Hier heb je ook iets met voorwaardelijke opmaak gedaan met een 0 ingevuld.
 
Klopt, het ging mij vooral om de cel met de verandering van de kleuren rood / groen.

Huidige datum is =(nu) Maar dat had je zelf al in je eigen document gedaan.

Kijk dus even naar de voorwaardelijke opmaak in cel E2 van mijn bestand en verander dit in je eigen bestand in cel I2
 
dat is inderdaad in orde en juist , maar er zijn nog formules nodig denk ik want mij mij staan ze in het rood en - zelfs als zijn de objecten binnen

AFGEGEVEN DATUM UITONTANGEN DATUM INRESTERENDE DAGEN OF TELAATVERVALDATUM
1/12/20121/12/2012-421/12/201211/01/2013
 
Als ik precies weet wat je wilt, kan ik dit wel maken ja.

Kijk hier eens naar of dit is wat je wilt.

Waarvoor zou eigenlijk de huidige datum dienen in zo'n berekening ?
 

Bijlagen

  • broere 2.xls
    37 KB · Weergaven: 109
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan