Status
Niet open voor verdere reacties.
3 Kolommen ; 1 kolom soort werk, 1 met datum en de laatste met km en de formule som. Meer niet AUB.
Dit jaar probeer ik mijn boekhouding voor de eerste keer met Exel te doen. En we zijn weeral aan 't sukkelen.
Cartridges leeg,print niet ,alles springt naar rechts enz. Dat versta ik nog,eenheden,tientallen
Moet ge tegenwoordig voor 't minste gaan studeren ,kan toch niet.
 
Zoiets wat layout betreft en wat wil je uitgerekend hebben.
Met de gegevens die je nu geeft kan ik niets uitrekenen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zegt het maar hoor. Ik gok een beetje wat je wilt.

Als je iets veranderd wilt hebben, zal ik het aanpassen.

Als je meer rijen wilt kun je de tabel langer slepen door onder in de tabel te gaan staan tot je een klein zwart kruisje ziet en naar beneden slepen. De gehele opmaak wordt automatisch doorgevoerd en de som wordt ook automatisch doorberekend.

Kijk waar mijn cursor staat naar het kruisje. Met linker muisklik ingedrukt naar beneden slepen.

IMG_0093 [640x480].JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog even iets verbeterd door titelblokkering te gebruiken, scrol maar eens via de schuifbalk naar beneden. Je zal zien dat de bovenste rijen dan zichtbaar blijven
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een kleine hint, bij datum hoef je niet de volledige datum in te vullen zoals dit nu zichtbaar is met volledige naam van de dag en maand.

Vul daar om uit te proberen maar eens in 1-1-2015 ( vergeet niet de streepjes anders werkt het niet)
 
Met de bult en de buil heb ik 1 mnd kunnen printen.
Kolommen te breed(2 zichtbaar in afdrukvoorbeeld) ;witte cijfers/letters worden niet geprint.
Ik had het zelfs geplakt in Paint om te printen,faling(witte cijfers).
Na 7 maal toch een bruikbare print.(die boekhouders zijn doortrapten denk ik dan maar)
 
Dan sleep je zelf de kolommen wat smaller toch. Ik heb geen idee natuurlijk hoe breed je alles wilt hebben.

Bijvoorbeeld kolom A smaller maken. Ga op het steepje tussen A en B staan en sleep dit met linkermuisknop ingedrukt naar links en kolom A zal smaller worden.
Doe dit voor alle kolommen die je smaller wilt hebben.

IMG_0094 [800x600].jpg
 
Ik heb het een en ander iets aangepast met de breedte van de kolommen, maar dit kun je natuurlijk zelf ook.

Kijk maar of het voor jouw printer nu goed is.
 

Bijlagen

  • Hobbyman.rar
    8.4 KB · Weergaven: 179
Ik heb al 10 bladen gemaakt en geprint. De derde rij had ik bovenaan smaller gemaakt. Gaat nu ,zal bedoeld zijn voor 'Liggend'.
Ik heb de cellen dan maar leeg gemaakt en zo opgeslagen om telkens fris te beginnen.
Printen en afdrukvoorbeeld kan je alleen verkrijgen via bovenaan 'Pagina-indelingen' en bij 'Afdrukken' op pijltje klikken,=afdrukvoorbeeld tevoorschijn.
Tijdwinst via Exel is toch een paar dagen minder schrijfwerk en rekenwerk.
(Ps;witte letters ging/gaat niet,kleurinktpatroon is leeg, je weet wel die achtergrond van de witte letters)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan