Epic Games heeft IP van desktop geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Den.Flippen

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Enige tijd geleden had mijn zoon wat zitten prutsen bij Fortnite. Hij wou voor zijn YouTubekanaal aantonen dat er een aantal zaken die op het net circuleren fake zijn. Nu is hij daardoor bij Epic gebanned (Hij zegt dat het een IP-ban is). Het rare is dat zij ervoor gezorgd hebben dat hij niet meer via die desktop op Fortnite kan. Met een andere pc en een nieuw account lukt dat wel.
Ik heb toen nog trachten te bemiddelen, maar op het laatste kreeg ik een (juridisch) mailtje van hen dat zij dit niet konden/wilden rechtzetten. Ondertussen speelt hij Fortnite wel via zijn andere gamelaptop. Ik zou die vorige desktop willen verkopen, maar weet iemand van jullie wat ik moet doen om zodanig gereset te krijgen zodat anderen die hem kopen, wel een account kunnen maken.
Het zou namelijk maar vervelend zijn dat dit niet kan. Of klopt dat niet, is dat een hoax dat zij ervoor kunnen zorgen dat die PC nooit meer kan aanloggen bij Epic?
Indien nog meer vragen of uitleg nodig is, hoor ik het wel. Alvast bedankt voor de suggesties en medewerking.
 
Hij beweert dat hij zowel een IP + login ban heeft.
Met een nieuwe login werkt het niet op die desktop; wel op laptop en andere pc's.
Ik heb het altijd raar gevonden. Ik ga eens een volledige - vanop scratch - reinstall doen van zijn systeem. Hints om er zeker van te zijn dat ik geen drivers voor devices mis? Speccy vooraf draaien?
 
Fortnite is iets heel raars, je kan met het ene wel en met het andere niet. Hoe ze bannen en zo weet ik niet. De makers doen heel geheimzinnig in ieder geval.
 
Ik zou me iets voor kunnen stellen dat ze je een bestandje laten downloaden waarmee het host bestand aangepast wordt en dit een bepaalde blokkade veroorzaakt naar het webadres van Fortnite. Dit zou dan dus op een lokale pc met lokaal ip adres aan de hand kunnen zijn. Check het host bestand eens.
 
Laatst bewerkt:
Bannen op IP adres van een client binnen je thuisnetwerk is onmogelijk. Dat is een lokaal IP adres dat niet zichtbaar is op het internet.
Die desktop zelf heeft dus geen probleem... Je gaat die desktop wel terug kunnen gebruiken als je die eventueel terug herinstalleerd en een andere login gebruikt.
Ze gaan waarschijnlijk wel die game client op die desktop gemarkeerd hebben, daarom een herinstallatie... tenzij je weet waar te zoeken.
 
Bannen op IP adres van een client binnen je thuisnetwerk is onmogelijk. Dat is een lokaal IP adres dat niet zichtbaar is op het internet.
Die desktop zelf heeft dus geen probleem... Je gaat die desktop wel terug kunnen gebruiken als je die eventueel terug herinstalleerd en een andere login gebruikt.
Ze gaan waarschijnlijk wel die game client op die desktop gemarkeerd hebben, daarom een herinstallatie... tenzij je weet waar te zoeken.
Ja, ik dacht ook dat ze zoiets niet kunnen. Ik ga zowiezo een re-install doen van de volledige set-up. Als dat niet lukt zal ik eens verder moeten zoeken.. ;-) Hints?
PS: thx voor reply hé.
 
Zal een "character" ban zijn want bij een ip ban kom je via een andere pc/notebook er ook niet op en als je dan een proxy gebruikt kun je er wel op.
Op zijn eigen pc zal dan ook een andere char aangemaakt kunnen worden, vermoedelijk wel via een ander mail adres.
 
Zal een "character" ban zijn want bij een ip ban kom je via een andere pc/notebook er ook niet op en als je dan een proxy gebruikt kun je er wel op.
Op zijn eigen pc zal dan ook een andere char aangemaakt kunnen worden, vermoedelijk wel via een ander mail adres.
Volgens wat jij zegt, gaat het over een account-ban dan? Hij heeft in ieder geval op zijn notebook een ander account aangemaakt waardoor het daarop wel lukt. Ik ben bezig zijn desktop ah leegmaken voor een full re-install. Eens benieuwd wat dat zegt. Thx voor reply alvast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan