Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,ik heb een klein probleempje en dat is als volg:

Ik heb een ASUS A88X-Gamer moederbord en ik wil op een SSD schijfje Windows 10 installeren,maar dat lukt mij om een of andere reden (die ik niet begrijp) niet.
Als ik een USB stick plaats met een MBR partitiestijl dan krijg ik het bericht dat hij dat niet kan installeren op een EFI Partitie,dus ik alles omgezet naar de GPT Partitiestijl,zowel de SSD als de USB stick(Fat32),maar als
ik dan probeer te installeren dan krijg ik het volgende bericht: "Er ontbreekt een vereist mediastuurprogramma.Dit kan een stuurprogramma voor DVD,USB OF HD zijn.Als U een CD,DVD of USB Flashstation met het stuurprogramma hebt,plaatst U dit nu". Maar ik weet niet waar ik dat stuurprogramma moet zoeken,het lukt mij gewoon niet.

Als ik de DVD plaats en ik wil daarvan installeren dan krijg ik het volgende bericht" Kan Windows niet op deze schijf installeren.De geselecteerde schijf heeft een GPT Partitiestijl".

Dus wat ik ook probeer,ik krijg altijd één van deze 2 meldingen,zou er iets in de BIOS omgezet moeten worden,zoja wat dan?.Ik heb daar helemaal geen verstand van,kan iemand mij dat haarfijn uitleggen.
De SSD schijg waar op geinstalleerd moet worden is helemaal geformatteerd,dus helemaal leeg.

Mijn systeem is:

ASUS A88X-Gamer moederbord
AMD A10 7690k Godevari processor 3,9 ghz
16 gb Kingston geheugen

Ik hoop dat er iemand is die mij hier mee kan helpen,ik wacht in spanning af.

Grts: liawi
 
Hallo lange pier,hartelijk dank voor je reactie,ik heb gedaan wat je zei,maar het helpt niet, bij de usb stick vraagt hij om een vereist mediastuurprogramma en bij de dvd geeft hij aan dat hij Windows niet kan installeren op die schijf omdat deze een GPT partitie heeft.
 
Heb je miss. snel starten aan staan en is de PC niet echt helemaal uit als je boot?
Stick is voor uefi aangemaakt in Rufus?.

Stick wel in een USB 2.0 gestopt? voor USB 3.0 of hoger heb je idd drivers nodig.

Die meldingen krijg je alleen als het of geen uefi media is of dat je niet van scratch begint of de stick zit in een USB 3 slot.
 
toen jij de SSD gekocht had was dit dus een niet toegewezenruimte echter beging je de fout om deze een indeling te geven door deze te partitioneren ...
je dient dus de SSD met een partition tool te bewerken zodat deze weer een niet toegewezenruimte word ....
sluit dus de SSD intern of extern aan en gebruik Windows schijfbeheer of een andere partition tool ..
 
Hallo lange pier en Qtex,ik heb jullie antwoorden gemixt,dus van Qtex van de SSD een niet toegewezen ruimte van gemaakt en van lange pier in een usb 2.0 poort gestoken ,en.....................hij Doet het,hij is aan het installeren,dus lijkt mij dat het probleem opgelost is,mijne heren wat ben ik hier blij mee,heel hartelijk dank voor jullie snelle support.Wat mij betreft mag hier een slotje op. Hartelijk dank
 
succes met de installatie ..
opmerking : indien er dus eerder een Windows 10 aanwezig was op een HDD dan dien je dus géén licentie code in te geven ook al word dit je 2x gevraagd tijdens het installeren .... de huidige Windows 10 op je SSD zal geactiveerd worden de eerste keer dat je on-line gaat ...teminste als de activatie server bereikbaar is ..
*indien deze niet bereikbaar is dan zal de activering later gebeuren ( niets om je dus ongerust te maken ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan