Opgelost Bios uefi uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Ik zou graag willen opstarten via usb , doch daar voor moet ik enkele stappen ondernemen in de Bios , uefi moet uitgeschakeld worden enz , hoe begin ik daar eigenlijk aan , ik geraak wel in mijn bios , maar durf er niet goed aan te beginnen.
Laptop is acer aspire 3 A315-53G-59UU.
Alvast dank voor jullie hulp
 
hier een filmpje:
de opbouw/uitzicht van de bios verschilt van merk tot merk helaas! meestal is er een tab ' BOOT ' aanwezig met oa ' Legacy/Uefi ', ' Secure Boot ', opstart volgorde ....
wat er in ' Boot ' vermeld staat verschilt dus van fabrikant tot fabrikant ... F10 is meestal Exit met Save/without Save ...

maar waarom Uefi uitschakelen ???
 

Bijlagen

  • gebruikershandleiding-com.pdf
    4.5 MB · Weergaven: 275
Laatst bewerkt:
hier een filmpje:
de opbouw/uitzicht van de bios verschilt van merk tot merk helaas! meestal is er een tab ' BOOT ' aanwezig met oa ' Legacy/Uefi ', ' Secure Boot ', opstart volgorde ....
wat er in ' Boot ' vermeld staat verschilt dus van fabrikant tot fabrikant ... F10 is meestal Exit met Save/without Save ...

maar waarom Uefi uitschakelen ???
Ik wil booten vanaf usb.
 
daarvoor moet je ' secure boot ' uitschakelen en niet de ' Uefi '!!!, nu weet ik niet of Acer een bootmanager heeft en hoe je die benaderd, bij HP zit er een menuutje onder de ' Esc '-toets. probeer es met ' F12 '?
 
Laatst bewerkt:
daarvoor moet je ' secure boot ' uitschakelen en niet de ' Uefi '!!!, nu weet ik niet of Acer een bootmanager heeft en hoe je die benaderd, bij HP zit er een menuutje onder de ' Esc '-toets. probeer es met ' F12 '?
Is de F2 toets , en heb net de boatmanager kunnen starten met op F12 toets te drukken , bij Main effe secure boot op enabladed gezet.
Bedankt voor de uitleg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan