Een invasie van elektrische auto's? (vierde en laatste deel van deze serie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Het lijdt geen twijfel dat het gemiddelde woon-werkverkeer in veel landen slechts 30-40 kilometer per dag is, dus fabrikanten kunnen geloven dat een kleine, op korte afstand werkende, batterij-aangedreven elektrische auto of een hybride voertuig met 30 kilometer als EV, goed genoeg en voldoende zal zijn . Het maakt niet uit dat het gemiddelde woon-werkverkeer klein is, want consumenten willen hun gedrag niet veranderen en willen hebben wat ze met hun verbrandingsmotor hadden, alleen beter, goedkoper en schoner. Bereik-angst hebben over een batterij die te klein is of een slechte efficiëntie heeft, of beide, is een negatief gevoel. Wie wil er tijdens elke weekendtrip, vakantie of zakelijke bijeenkomst in een andere stad negatieve gevoelens hebben over vervoer? Niemand bezit alleen één auto voor het dagelijkse woon-werkverkeer en een andere voor de rest van het leven, hoewel ze zeker bestaan. Auto's zijn duur en de meeste mensen kunnen er maar één betalen, en een tweede of derde is luxe.

De vereisten omvatten ook het kunnen tanken of snel en gemakkelijk opladen van de auto met benzine of energie, het ervaren van een geweldige rijervaring met acceleratie en topsnelheid, evenals rijcomfort en opslagruimte. Geen enkele consument wil zich afvragen of hij met zijn elektrische auto van punt A naar punt B kan rijden, ook al ligt punt B op een paar duizend kilometer afstand. Waarom zouden elektrische auto's het leven ingewikkelder maken? Het leven is al ingewikkeld genoeg, dus waarom zou een consument het nog ingewikkelder maken met een elektrische auto met kort bereik?

Iedereen mag een mening hebben, en dat geldt natuurlijk ook voor alle leidinggevenden in de auto-industrie, maar we kunnen van een zakenman verwachten dat hij een gefundeerde conclusie trekt uit de feiten. Helaas, maar in plaats daarvan een herhaling van onjuiste veronderstellingen, bekroond door onbewezen claims.

Als het zo is, dan zouden we niet verbaasd moeten zijn dat we hier niet snel een elektrische auto zullen zien die een 'oude' Tesla Model S uit 2012 kan uitdagen. Erger nog, zonder dat de fabrikanten de zelf veroorzaakte problemen van Europese autofabrikanten snel en duurzaam oplossen, zouden we in 2025 geen SUV of cross-over zullen zien die het 2020 Tesla Model Y zou kunnen uitdagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Mijn spik-splinter-nieuwe DS7 4x4 E-tense komt qua rij-ervaring en digitale uitvoering toch al vrij aardig in de buurt. Rijdt semi-autonoom en heeft alle rijhulp-systemen die je kan bedenken, geintegreerd op de Tesla-manier met een grafisch-visuele bediening op een reusachtige tablet op het dashboard. En er staan ook nog knoppen op het stuur voor die funkties waarbij je beter je ogen op de weg kan houden... Tesla is wat dat betreft een beetje slaaf van zijn 'spektakel'-standpunt om géén knopjes meer te gebruiken, maar voor sommigen zaken is het gewoon niet praktisch naar die grote tablet te moeten kijken en daar alles bedienen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Dat is juist. Knopjes zijn gemakkelijker, maar niet te programmeren... In ieder geval, als technologie-freek kan ik niets anders dan een Tesla aanschaffen... Zo is dat nu eenmaal.
 
Ga dan toch maar eens kijken naar een DS7 4x4 E-tense ! Je zal versteld staan ....

ds-7-crossback_02.jpg
 
Inderdaad, ik wil ook niet dat iedereen met dezelfde auto begint te rijden hé ...
Moet wel zeggen dat de rijhulpsystemen om semi-autonoom te rijden nog wel een pak bij de prijs bijtellen maar je krijgt dan ook wel wat ... adaptieve cruise bv. in combinatie met visuele verkeersbordherkenning is gewoon fantastisch accuraat op deze wagen, anticiperende ophanging (DS hé ), lane keeping, intelligent energiemanagement en een weergaloos comfort ...Mijn volwassen zoon van 1m90 vind die electrisch verstelbare achterzetels ook wel zalig en nooit gezien etc... zo kan ik wel nog even doorgaan.

Je merkt het : een enthousiaste eigenaar hier !
 
Hallo iedereen mijn vrienden en ik werken voor hetzelfde bedrijf. We wonen niet ver van elkaar. En weet je, het is gewoon niet winstgevend om een taxi te bestellen. Er wordt veel geld uitgegeven. Mijn vriend bedacht het idee van Bestelbus hun Heerlen. En het is echt cool en handig. Eerst gaan we allemaal samen. Ten tweede, het is goedkoper voor iedereen. Ten derde, we zijn nooit te laat, omdat we er snel zijn. De machine is responsief, je kunt zien dat het normaal wordt verzorgd. Het interieur van de auto is goed.
 
Laatst bewerkt:
Prijs is zeer vergelijkbaar met de andere premium-merken : BMW, Volvo, etc...
Ik weet het want ik ben gaan rondshoppen alvorens deze te kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan